متن خطبه های نماز جمعه هشتم بهمن ماه یک هزارو سیصدو نودو پنج

    موضوع: اخبار تاریخ ارسال: 1395/11/11 - 13:40

    متن خطبه های نماز جمعه هشتم بهمن ماه یک هزارو سیصدو نودو پنج

     



    خطبه های نماز جمعه شهرستان بردسکن تاریخ 8/11/1395

    خطیب :حجت الاسلام والمسلمین امینی

    سلام علیکم و رحمه الله

    بسم الله الرحمن الرحیم

    الحمد للَّه ربّ العالمین نحمده و نستعینه و نستغفره و نستهدیه و نتوکّل علیه و نصلّی و نسلّم علی حبیبه و نجیبه و خیرته فی خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته‌ بشیر رحمته و نذیر نقمته ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی اله الأطیبین الأطهرین المعصومین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین المکرّمین‌ سیّما بقیّةاللَّه فی الأرضین. و نصلّی و نسلّم علی ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین.
    اوصیکم عباد اللَّه بتقوی اللَّه

    خودم و شما نمازگزاران ،برادران و خواهران گرامی را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت سفارش می کنم و بر اتصاف به تقوای برای خودم و شما نمازگزاران از درگاه خداوندمتعال ومنان استعانت و استمداد می جویم در رابطه ی با تقوا.

    شخصی از یکی ازعباد و عبادت کنندگان خدا سؤال کرد که تقوا چیست؟آن شخص عابد جواب داد اگر در زمین پر از خار راه بروی چه می کنی در یک زمینی که پر از خارهای تیزو برنده و مجروح کننده بدن انسان با پای برهنه بخواهد حرکت کند،چه جور حرکت می کند؟گفت:اول اینکه اول خود را حفظ می کنم.و دوم اینکه با ملاحضه و احتیاط راه می روم.عابد گفت:تقوا همین است.در دنیا تلاش کن خودت را از آلودگی ها حفظ کنی و در حرکت خودت،معاشرت خودت و رفتار و گفتار خودت ملاحضه و احتیاط کن ، این معنای تقواست.امیدواریم ان شاءالله خداوند متعال به همه ما توفیق بدهد در این دنیا تا هستیم خودمان را از آلوده شدن به گناهان حفظ کنیم و با احتیاط و بررسی همه جوانب حرکت کنیم که آلوده ی به حرام نشویم. در ادامه مطالب و مباحث هفته های گذشته که در رابطه با حوادث وویژگی ها یی و اوصافی که بر غالب مردم عالم و دنیا حاکم خواهد شد در آخر الزمان چند مورد را عرض کردیم. هجدهمین مورد این است که در روایات داریم طلاق و جدایی بین زن و مرد ها در دوره آخرالزمان افزایش پیدا می کند و "یغفرواالطلاق" ،طلاق این حلال مغضوب خدا، متأسفانه فراوان خواهد شد.ما با یک بررسی که کارشناسان انجام دادند و مطالعه کردیم این هشدار را دارند می دهند که در جامعه دینی ما که همه مقیدند به رعایت دستورات خداوند و دنبال جلب رضای خدا هستند.چرا این اتفاق دارد می افتد و این حلال مغضوب خداوند در جامعه گسترش پیدا کرده آمارها ی مختلفه ولی آنچه که همه تقریبا دارند می گویندمیانگین بالای از طلاق از چهار ازدواج یکیش منجر به طلاق می شود. چرا این اتفاق می افتد؟اگر منشأء آن عدم آشنایی قبلی خانواده ها است. چرا خانواده ها قبل از ازدواج فرزندان به خودشان زحمت نمی دهند بررسی بیشتر بکنند از خلقیات و روحیات و صفات و اصلا آن جو حاکم فرهنگی که در خانواده عروس یا داماد هست چرا زحمتی بزرگترها به خودشان نمی دهند اگر خدای ناخواسته منشأ این افزایش طلاق این فضاهای مجازی هست چرا همه ما امر به معروف و نهی از منکر نمی کنیم؟

    چرا یک مقداری هشدار نمی دهیم؟ وقتی که دور هم نشستیم در خانواده ها به تبعات و آسیبهایی که این شبکه مجازی سرازیر کرده این گنداب و فساد را در واقع به درون خانه های ما.چرا امر به معروف و نهی از منکر نمی کنیم؟

    اگر منشأ این طلاق ها فقر و نداری است چرا مسؤلین به فکر گره گشایی از مشکلات اقتصادی مردم نیستند؟چرا اگر خانواده ای به خاطر تزریقات معیشتی می خواهد از هم متلاشی بشود؟چرا کسانی که مسؤلند اقدامی انجام نمی دند و اگر همه اینها هست در واقع هر کدام جزءالعه.چرا مسؤلین؟ چرا خانواده؟ چرا مردم؟چرا خانواده ها؟همه با هم چرا وظیفه خودمان را انجام نمی دهیم؟

    از نشانه های آخرالزمان که در میان عده ای که اینها در واقع اینها یک حرکت نا به هنجاری را پیش گرفتندمورد تأیید اسلام نیست این چنین کاری ما باید جلوگیری کنیم از آن"یغفرواالطلاق "این یکی از آسیبهاست.

    نوزدهم فرمودند:تعطیلی و حدود الهی و دستورات خدا اجرا نمی شود. حد اجرا نمی شود." فلا یغام لله حدا"برای خدا حدی اجرا نمی شود چرا ؟

    انتقام گیری های سیاسی.چرا مچ گیری های سیاسی را خوب پی گیری می کنند؟ اگر خلاف مطامع منظور شخصیتی سخنی گفته شود پدر طرف را در می آورند؟اما اگر خلاف دستور خدا کسی حرکت کرد با او برخوردی نمی شود؟حدود الهی تعطیل می شود. این هم از نشانه های اوضاعی که بر مردم در آخرالزمان غالب می شود. غالبا در یک نگاه کلی و جهانی این را من تأکید می کنم.نیائیم قیام امام زمان(عج)را محصور کنیم در ایران مثلا قیام امام زمان(عج) برای همه عام است. شما ببینید چقدر این حدود الهی در دنیا تعطیل شده

    .کسانی که داعیه خادمی حرم امن خدا را دارند مجالسشان،شما ببینید با شرب خمر و رقص و پای کوبی همراه است اینها باید کشیده بشود به زیر و بر همه ی اینها باید حد شرب خمر اجرا بشود.

    دستور قرآن کریم است مجالسی با انواع و اقسام قمار برگزار می کنند.اینها باید حد بر آنها جاری بشود.ولی آمدند مسؤل یک کشور اسلامی ،نام خودشان را گذاشتند(فلا یغام لله حدا) در آخر الزمان در یک جهانی که امام زمان(عج)در او خواهد آمد متأسفانه این حدود الهی تعطیل خواهد شد و ما هم ممکن است در داخل کشورمان بعضا مبتلا بشویم. شما ببینید کسانی که در این کشور این دزدی های کلان را انجام داده اند، شما ببینید این اختلاص های با رقم های میلیاردی مرتکب شده اند بعضی از مسؤلان باز پیدا می شوند و می گویند: انها ذخیره انقلاب هستند. باید به نظر من هم بر آن شخص اختلاص کننده و هم آن کسی که این حرف ها را گفته باید حد الهی جاری بشود ولی می بینیم حد تعطیل شده وبر این بزرگوارها یا نابزرگوارها حد اجرا نمی شود."فلا یغام لله حدا"

    بیستمین مورد که ما بعضی از شعب را در داخل کشورمان می بینیم متأسفانه. و حساسیت ما را با تبلیغات سؤی نسبت به آن کم کرده اند. فرمودند که شیوع موسیقی های حرام است.در آخر الزمان

    در روایت فرماید: که "تظهروا الغینات والمعاضب".خوانندگی بانوان وابزار آلات موسیقی ظاهر خواهد شد فراتر از ظاهر تبلیغ خواهند کرد.شما امروز شاهدید در بعضی جاها برای آموزش نوازندگی ،موسیقی تبلیغات خیلی گسترده ای انجام می دهند. حتی در همین شهرهای مذهبی مثل شهر ما حالا اینها ان شاءالله که موسیقی حرام را تبلیغ نمی کنند. ولی نفس این بنرها را نصب کنند برای این جور کارها کم کم به جاهای مخفی کشیده می شود و فعل حرام انجام می شود اینها ظاهر نباید بشود در یک جامعه دینی و اسلامی.تظاهر به بعضی از کارها خوب نیست.چون می کشاند افراد را کم کم به سمت و سوی حرام."تظهروا ".لذا فرمودند:ظاهر می شود.مسؤلین مربوطه باید تصمیمی بگیرند.با این چیزها که عیبی ندارد گوشه و کنار پنهان جامعه ی دینی نباید در آن کارهایی که منکر است یا دریچه ی ورود به منکر است در جامعه ی دینی و اسلامی نباید ظاهر بشود. در مخفی گناه بکنند. فرق می کند آن حسابش

    جامعه ی اسلامی باید ظاهر پاکی داشته باشد. لذا فرمودند:تظهروا الغینات و المعاضب" خوانندگی زنها به حمدلله در کشور ما این بخشش آشکار نیست. و لی بحث نوازندگی وآلات وابزار موسیقی تا آنجایی که در بعضی از مساجد آورده اند اینها را. فتوا ها یک چیز می گویند.کار ماها یک چیز دیگری است. بعضی وقتها می آیند کنار روحانی بنده ی خدا سخنرانی می کند دو متر آن طرف تر دستگاه ارگ امثال اینها را گذاشته اند،عکس هم می گیرند،فیلم هم تهیه می کنند و بعد هم در فضاهای مجازی صداها را عوض می کنند. آهنگ می گذارند،و کارهایی که خلاصه مد نظر خودشان است هزار جور ازش سؤاستفاده می کنند.یکی از نشانه های دوره های آخرالزمان این خواهد بود.باید مواظب باشیم.مسؤلین مربوطه باید یک مقدار توجه داشته باشند به این مسائل.

    شهر داری ها،کسانی که این جایگاه های تبلیغاتی را خریداری می کنند و وقتی که برای کار دینی تقاضا می شود که در اختیار قرار داده شود،می بینیم هزار جور بهانه می آورند.ولی همان ها را راحت به کسی که پول می دهد برای یک کاری که عرض کردم، نفس آن الان هم حرام نباشد ولی یک دریچه و یک در و منفظی به سوی حرام باز می کند. برای دین اینها را راحت در اختیار آنها قرار می دهند چون پول می دهند.

    بیست و یکم از نشانه ها و مسائلی در آخر الزمان اتفاق خواهد افتاد خواهد و به وجود خواهد آمد این است که "یکون المؤمن فی ذلک الزمان اذل و من امه"انسانهای با ایمان این را شما در یک سایز جهانی در نظر بگیرید الان همین جور است انسان های با ایمان و مومنین واقعی از بردگان ذلیلتر خواهند بود به حرف آنها توجه نخواهد شد الان در سراسر جهان شما وضعیت مومنین را در نظر بگیرید با اراذل و اوباش چقدر مومنین در کشور های خارج خوار و ذلیل هستند خواری به این معنا که هیچ ،چیزی توجه آنها را به حرفشان نمی شود یک مسلمانی می خواهد مسائل دینی خودش را رعایت کند با هزار و یک مشکل رو برو می شود خواری یعنی همین ولی در همان کشورها خیلی از مسائل خلاف اخلاق انسانی راحت رواج پیدا کرده است ، اینها از نشانه های آخر الزمان است می بینیم در سراسر جهان.

    بیست و دوم این که می بینیم که حرمت ها نوشتند شکسته می شود یعنی بزرگتر ها که باید احترام خاصی داشته باشند متاسفانه در خانواده ها متاسفانه عده ای از کوچکتر ها به آنان بی احترامی می کنند این حرمت ها در بین افراد و همچنین حرمت های الهی شکسته می شود( اذ انتحکت المحارم و اکتسبت المعاصم و صله الاشرارعلی الاخیار) حرمت ها شکسته می شود گناه به دست می آید ، در داد و ستد هایشان به خاطر ندانستن مسائل شرعی، در قدیم کسانی که می خواستند وارد بازار بشوند کسب و کار داشته باشند می رفتند در حوزه های علمیه حد اقل مباحث فقهی بازار را یاد می گرفتند می گفتند(( الفقه ثوم المتجر)) اول دانستن مسائل شرعی کسب و کار ، بعد تجارت کردن . ولی امروز هر کسی از هر کجا پا می شود فورا می بینیم بساطی برای خودش پهن می کند ، نه می داند اجحاف معنی اش چه هست ، نه غش در معامله را چه طوری هست و نه تدلیس در اجناس را میداند معنی اش چه هست این ها . از نشانه های دوره آخر الزمان است که معاصم و گناهان از این طریق چقدر فراوان سرازیر می شود به سفره خانواده ها و تاثیرات سوئی که لقمه بر نسلهای آینده خواهد داشت .

    بیست و سوم می فرماید که تجمل گرایی رواج پیدا خواهد کرد((و یتباکون فی اللباس)) مباهات و خود نمایی خواهند کرد به وسیله پوشش شان جنس پارچه ای که لباس من این است ، دوختش را کجا دوختم ، گاهی چیزهایی انسان می شنود آرایش را کجا انجام دادند . گاهی می بینی یک روستایی که فرسنگ ها از شهر بردسکن فاصله دارد در مراسم ازدواج دختر خانمش آقا داماد حاضر می شود این خانم را بردارد از روستای دور افتاده ای ببرد تو شهر کاشمر و افتخار بکند که آرایش خانمم را در کاشمر انجام دادم این مسیری که تو بردی و آوردی از نگاه ها حفظش کردی چه امتیازی دارد که مثلا آرایشش در کاشمر و بردسکن جز افتخاره این لباسمون را بردیم تهران دوختیم ، این جنس لباس ما چه چیزی است ((یتباکون فی اللباس)) با لباس های گران قیمت خود بر یکدیگر مباهات خواهند کرد آخر الزمان بعضی ها این جوری خواهند شد

    بیست چهارم از ویژه گی ها و آخرین مورد سکته ها و مرگهای ناگهانی افزایش پیدا خواهد کرد یعنی مرگ های ناگهانی و غیر مترقبه ،مرگ های تکان دهنده،در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد از افرادی که در جامعه تا هستند وجودشان برکت است گاهی موتها در آنها واقع می شود تا مگر یک عده ای بیدار بشوند.

    به این معنا نیست که همه اش افراد نا باب رایشان بیفتد نه ؟ خداوند می خواهد ما را بیدار کند گاهی عزیزی تاثیر گذارو سالم ،یک مرتبه می گویند از دنیا رفت یک عده زیادی وقتی می شنوند به خودشان می آیند متنبه می شوند این ها از الطاف خداوند است برای ما برای هدایت بندگان ولی باید موظب باشیم شاید فردایی مرگ برای من و شما هم باشد لذا ما شاهیدیم همین امروز که نماز جمعه را می خوانیم عزیزی که هفته گذشته در همین صفوف نماز جمعه بود دیروز در بهترین حالت ها در حال عبادت خداوند از دنیا رفت . در حال اقامه نماز بر میت .مرحوم مغفور شاکری عزیزمان که امیدواریم خداوند روح او را با اولیای خودش محضور بگرداند خب اینها بیدار می کند انسان را. هرکدام که ذره ای آشنایی همه شما نماز گذاران جمعه و جماعات که این عزیز را می شناسید تا میشنود به خود می آیید عزیزان این ها اسباب بیدار خواهد بود در آخرالزمان . از خوبان از کسانی که تا بودند هم وجودشان خیر بود مرگ آنها را هم خداوند خیر قرار می دهد اسباب بیداری قرار می دهد از اشرار هم ممکن است این اتفاق بیفتد چه قدرسخت خواهد بود که انسان در حال گناه از دنیا برود و چه قدر شایسته است و خوب است که انسان در حال عبادت خداوند این دنیا را ترک نماید.

    خدایا عاقبت همه ما را ختم به خیر بگردان.

    ما یک آن به خودمان وا مگذار.

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

    قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ﴿۱﴾

    اللَّهُ الصَّمَدُ﴿۲﴾

    لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ﴿۳﴾

    وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ﴿4﴾

    خطبه دوم

    خودم و شما نمازگزاران برادران و خواهران گرامی را به تقوای الهی تذکر می دهم و سفارش می کنم. تقوایی که به فرموده امام صادق (علیه السلام)آثار مفیدی دارد.ابو حازم نقل می کند در زمان حکومت منصور دوانیقی من و ابراهیم ادهم وارد کوفه شدیم همزمان با ورود امام صادق (علیه السلام)هم از مدینه به کوفه آمدند.چند روزی در کوفه بودیم.امام صادق (علیه السلام) تصمیم به برگشت گرفتند.ما هم همراه عده ای از جمله صوفیان سوری بدرقه امام (علیه السلام) از سمت کوفه به مدینه آمدیم.من و ابراهیم ادهم جلوتر حرکت می کردیم.ناگهان به حیوان درنده ای رسیدیم .ابراهیم ادهم گفت صبر کن ببینیم امام صادق (علیه السلام)بیایند با این حیوان چه می کنند.توقف کردیم.امام صادق(علیه السلام)رسیدند.گفتیم:یک حیوان درنده ای،شیر بود یا هر چه بود،در روایات دارد که شیر بود.اینجا قرار گرفته .می گویند امام صادق (علیه السلام) رفتند جلو و گوش این حیوان را گرفتند وگفتند از سر راه ما برو کنار.همه تعجب کردند.امام صادق (علیه السلام)فرمودند:اگر مردم از فرمان خداوند متعال اطاعت کنند می توانند بارهای خود را بر پشت این حیوانات حمل و نقل کنند. یعنی به برکت ایمان واقعی وتقوا انسان تا این درجه می تواند رشد داشته باشد.امیدواریم که خداوند متعال به همه ی ما توفیق بدهد خودمان را به صفت تقوا بیاراییم و اعمال خودمان و گفتار خودمان را،حتی افکار خودمان را همیشه قرین و همرا ه تقوا قرار بدهیم.مسائلی که نیاز به تذکر دارد در این هفته.

    یکی این است که یادی بکنیم از عزیزانی که ابراهیم وار خودشان را به آتش زدند برای اینکه آتشی را از خانه و کاشانه و محل کسب و کار مسلمانی دور کند.آن آتشنشانان عزیزی که با بذل جان خودشان حماسه آفریدندو نام خودشان را در زمره شهدای عزیز قرار دادند.درود می فرستیم به روان پاک این عزیزان و برای خانواده های محترمشان صبر اجر از خداوند متعال درخواست می کنیم و تقاضا می کنیم. چند نکته در این حادثه که تلخ واقا بودوذائقه مردم را وقلوب مردم و رهبری و دولت وهمه مسؤلین را در واقع غمگین کرد،است که ما باید به عنوان درس ها و عبرت ها ،درس بگیریم و عبرتی باشد برای همه ما.

    یکی اینکه باید در واقع تجلیل شایسته ای بشود از خانواده ی بزرگ این آتشنشانان که در سراسر کشور اسلامی ما،در همه جا،عزیزان ما هستند.در شهر ها،در بخش ها،در مراکز استانها و خطر را می بینند و علم به همه ی جوانب خطر دارند و حضور پیدا می کنند. باید یک تجلیل شایسته ای در خور شأن آنها به عمل آید.حالا مشکلات اقتصادی اگر این خانواده بزرگ آتشنشان دارند باید بر طرف بشود.مشکلات دیگری اگر دارند بر طرف بشود.تجلیل به این معنا اینکه ما یک تسلیتی بگوییم،یک گلی هدیه بدهیم و امثال اینها و این جزءکمی از موضوع است.تجلیل واقعی باید انجام بشود.

    دوم اینکه ضرورت دارد بعد از این حادثه که ایمن سازی شود نهادها،ساختمان ها،بخصوص جاهایی که محل رفت و آمد عده ی زیادی از مردم است اینها رو باید ایمن سازی کنند صاحبان و مالکان چنیین ساختمان هایی نباید کوتاهی کنند.علتش تا آنجا که اعلام کردند ،عزیزان ما فهمیدند اتصال برق در این ساختمان به این عظمت همه را تبدیل کرد به خاکستر و جان این عزیزان گرفته شد.مال دنیا در برابر جان انسان ارزشی ندارد.کاش ده ساختمان فرو بریزد و انسانی از دنیا نرود این جور ساختمان ها اگر هست باید ایمن سازی بشود.هشدار های لازم به اینها داده بشود. ضرورت دارد که تفکیک کنند ساختمان های این چنینی که در همه جا هست.تفکیک کنند بین مراکز تولیدشان،بین مراکز توزیع شان و بین مراکزانبارشان.در این ساختمان متأسفانه هم تولیدی بوده ،هم توزیع می کردندو هم انبار می کردندو وقتی که این حادثه اتفاق افتاد شما ببینید چه فاجعه ای به وجود آورد.ولی اگر تفکیک می شدساختمان می داشتند برای تولید و اگر حادثه ای می افتاد توی بخش تولیدش بود و اما در توزیع که انسان های زیادی درگیر توزیع هستند.تولید،انبار اینها دیگر حداقل از بین نمی رفت.لذا این ضرورت اقتضا می کند که برای این چنین ساختمان هایی تفکیک ایجاد کنند مالکان خودش و مسؤلین هم به جد پیگیر بشوند که این حوادث خدای نکرده تکرار نشود.

    چهارم ضرورت هوشیاری آحاد مردم و مسؤلین در برابر القاعات و شایعات بیگانه و رادیوها ی بیگانه و تلوزیون ،فضاهای مجازی بیگانه دیدید چقدر حرف و حدیث توی این ایام پراکنده کردند.چقدر تصاویر دروغ را آمدند به عنوان آنجا نمایش دادند که ضعف عزیزانی که دست اندکارند و دولت و مسؤلین مربوطه شان را نشان بدهند.عده ای هم متأسفانه در داخل گرفتار دام این تبلیغات بیگانه شدن خوب باید مردم هوشیار باشند که این شایعات بیگانه به اینها القاعات اینها توجه داشته باشند که از قبل چه کسی گفته بشود.وقتی که دل خانواده شهیدی دارد می سوزد عده ای بیایند این جور برنامه ها را در فضای مجازی و باز دل آنها را بیشتر بسوزانند و ناراحت کنند.

    پنجم ضرورت پیشگیری از چنین حوادثی را اینها از پیامد های حادثه باید این باشد.پیشگیری کنند از به وجود آمدن چنیین حوادثی.

    ششم:جبران تلخی این حادثه پلاسکو اگر چه جزءالطاف خداوند و فضل خداوند چیزی نمی تواند این تلخی ها را تبدیل به حلاوت و شیرینی کند.اما تقدیر و تشکر از این جان بر کفانی که در عرصه حضور داشتند و خانواده های معزز این عزیزان و از مردمی که شما دیدید که تلوزیون بخشی اش را نشان می داد.مرتب برای اینها غذا بیاورند صف طولانی درست شد برای اینکه اگر نیاز به خون است.عزیزان خون خودشان را هدیه کنند.اینها هم باید در کنار همه این موارد گفته بشودو بیان بشود.نسبت به این قضیه که امیدواریم خداوند شهدای عزیز را با شهدای کربلا محشور بگرداند و اینها که ابراهیم وار به آتش زدند و با پیغمبر خدا رسول گرامی اسلام (ص)محشور بگرداند.

    مطلب دوم اینکه عزیزان ما در آستانه دوازدهم بهمن روز ورود امام (رضوان الله تعالی )به کشور عزیز اسلامی مان قرار داریم و سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی داریم و طلوع سی و نهمین سال پیروزی انقلاب در واقع یک اربعین تقریبا در حال گذراندن عمر انقلاب است. برای انسانها در روایات اسلامی ما عدد اربعین و رسیدن به سن چهل سالگی سن کمال تعریف شده.انقلاب ما هم باید این چنین رشدی می داشته .

    مقام معظم رهبری دهه چهارم را دهه عدالت و پیشرفت نام گذاری کردند و در سخنرانی های متعددی در سالهای گذشته ؛مقام معظم رهبری پنج مرحله برای انقلاب اسلامی ذکر کردند که ما هنوز در مرحله سوم هستیم .این را که من عرض می کنم برای این است که بعضی وقت ها از ما سؤال می شود آن مرحله آخر را در اول گاهی مطالبه می کنیم.بدانیم

    اولین مرحله ای که هست در رابطه با انقلاب اسلامی نقش انقلاب اسلامی که از سال چهل و یک جرقه هایش خورده شد و در سال 57 به پیروزی رسید.رژیمی فاسد،مستبد و دست نشانده و وابسته برداشته شد و یک رژیم مستقل ،وارسته به دست مردم در این کشور به وجود آمد.این مراحل انقلاب اسلامی.معظم له،مقام عظم رهبری می فرمایند:ما این مرحله را پشت سر گذاشته ایم.

    دوم نظام اسلامی است.یعنی شکل نظام شاهنشاهی منصوق شد با محتوای اسلامی قانون اساسی متخذ از آیات و روایات دینی ما آمدآن ظرف را پر کرد.این شد نظام اسلامی.

    سوم: که ما الان در این مرحله اش هستیم دولت اسلامی است.وقتی گفته می شود دولت اسلامی مقام معظم رهبری با صراحت می فرمایند منظور فقط هیئت وزرا دولت نیستند.قوه قضائیه،قوه مقننه و قوه مجریه و مقام معظم رهبری می فرمایند بنده و همه کسانی که در این کشور دست اند کار هستند و جزءکارگزاران این نظام به وجود می آیند؛بنده حقیر در حد و اندازه خودم و عزیزان بزرگوار دیگر هم به همین کیفیت همه اینها را شامل می شود این مرحله از حساسیت خاصی برخوردار است. مقام معظم رهبری می فرمایند:که در این مرحله اقدامات صورت گرفته نا کافی است،یعنی در مرحله دولت اسلامی که مرحله سوم است.آنچه تا به حال انجام گرفته در این سی و هشت سال،می فرمایند اینها نا کافی است و به عللی هنوز دولت اسلامی به معنی واقعی آن تحقق نیافته است.عرض کردم دولت که می گوییم آن چیزی که در ذهنمان می گوییم ،فورا قوه مجریه می آید،نه، مقام معظم رهبری با صراحت می فرمایند که تمام مسؤلین منظور است دولت به معنای عام نه به معنای هیئت وزراء.یعنی قوای سه گانه.مسؤلان کشور،رهبری وهمه ما .من و شما. و مقام معظم رهبری می فرمایند کارگزاران نظام وقتی که می گوئیم دولت یعنی همه اینها.می فرمایند هنوز تحقق پیدا نکرده. خودسازی مسؤلین را شرط اصلی و اساسی برای شکل گیری دولت سازی اسلامی .مقام معظم رهبری می فرمایند یعنی در این نظامی که یک مرتبه یک مسؤلی پیدا می شود آن اختلاص ها را انجام میدهد خوب این نظام را نمی شود گفت دولت اسلامی؛وقتی که در قوه قضاییه یک شخصی پیدا می شود و آن همه خرابی به بار می آورد این سعید مرتضوی، خوب این را نمی شود گفت که دولت اسلامی،وقتی که در قوه مجریه فرادی پیدا می شوند که فقط به فکر منافع خودشان هستند این را نمی شود گفت دولت اسلامی.وقتی در قوه مقننه افرادی پیدا می شوند که قوانینی که فقط به نفع خودشان و بی توجه به محرومین به تصویب می رسانند.با این چنین افرادی.مقام معظم رهبری می فرمایند ما هنوز نمی توانیم ادعا کنیم که دولتمان دولت اسلامی است. ما در این مرحله هستیم.مقام معظم رهبری می فرمایند در این مرحله هستیم و این مشکلات را هنوز داریم دولت اسلامی دولتی است که بتواند مقاصدی را که ملت ایران و انقلاب عظیم آنها را داشته تأمین کنددشعار این مردم چی بوده؟در روزی که عده قلیلی نان،مسکن،،آزادی می گفتند .بدنه عظیم این ملت چه شعاری را می دادند اینها نان،مسکن، و آزادی می گفتند.اینها دم از اسلام می زدند.عدالت شعارشان بوده. این را از مسؤلینشان مطالبه کنند. عدالتی در همه بخش ها ،هم بخشهای اقتصادی و معیشتی ،هم بخشهای قضایی چرا باید عده ای به خاطر برخوردار بودن از بعضی عناوین و وابسته بودن به بعضی از اشخاص علی رغم همه جنایت هایشان، آزاد توی این کشور راه بروند، این معنایش اینکه هنوز اینها به آن حد از خود سازی که با قاطعیت چشم را بر غیرحق ببندند و فقط حق را ببیندند حق را اجرا کنند.ما هنوز مسؤلینمان همه شان اینجوری نیستند متإسفانه.نه در قوه قضائیه اش نه در قوه مقننه اش و نه در قوه اجرائیه اش. منظور مقام معظم رهبری اینکه می فرمایند مقاصدی که ملت ایران و انقلاب عظیم آنها داشته ملت نمی خواستند یک گروهی بروند که اسمشان محمد رضا شاه بوده ،هویدا بوده، کی کی بروند و یک گروه دیگر بیایند اسم هاشان را نمی خواستند عوض کنند افراد نشسته بر صندلی ها را نمی خواستند عوض کنند محتوا را می خواستند عوض کنند این را باید مسؤلین امروز دنبال باشند این مطالبه ی رهبری و امت اسلامی است و لذا همه ما باید معنای شعار دولت اسلامی .مقام معظم رهبری می فرمایند که ما می خواهیم اعمال فردی؛خوب دقت کنیدبه این مطالبی که مقام معظم رهبری می فرمایند. اعمال فردی رفتار با مردم رفتار بین خودمان رفتار با نظام های بین المللی و نظام سلطه ی امروز جهانی را با معیار ها و ضوابط اسلامی نزدیک کنیم.این جور دوستی مد نظر مقام معظم رهبری و تقاضای مردم است .آیا اینجوری است واقا قضاوتش با مردم ما هم فهیم هستند امیدواریم انشاءالله در صحنه های که حضور پیدا می کنیم این شعارها را بدیم و مطالبه کنیم از مسؤلین می فرمایند که بنابراین معنای واقعی دوست اسلامی در مرتبه اول دولتی است که مسؤلین آن از حداکثر معیار ها و شاخص های اخلاقی و رفتاری یک مسلمان واقعی برخوردار باشند اگر یک مسؤلی دروغ گفت آیا با شاخص های اسلامی سازگار است این با معیارهای یک مسلمان واقعی جمع و جور است. این را می فرمایند باید با این ها جور باشد .اگر به معنی واقعی کلمه اصلاح می شد آنگاه کشور به معنای واقعی کلمه اسلامی خواهد شد.پس ما هنوز دولت اسلامی مان لنگ است.دولت به همان معنای عامش عرض می کنم

    لذا به مرحله چهارم که کشور اسلامی باشد هنوز ورود پیدا نکرده ایم در واقع،عدالت مستقر خواهد شد.تبعیض از بین خواهد رفت .فقر به تدریج ریشه کن می شودو عزت حقیقی به مردم به وجود می آید.جایگاهش در روابط بین المللی ارتقاء پیدا می کند این می شود کشور اسلامی که مرحله چهارم است لذا وقتی انسان می بیند گاهی بعضی از مسائل را فاصله ها زیاد است و با آنچه که مقام معظم رهبری مطالبه می کنندما باید به عنوان مردم عزیزان این را توجه داشته باشم.مقام معظم رهبری ارائه طریق می کنند من و شما هستیم که باید منویات مقام معظم رهبری را مطالبه کنیم من و شما هستیم که باید از مسؤلان بخواهیم این فرمایش ولی فقیه که در دوره غیبت امام زمان (عج)جانشین و پیغمبر خدا و امام زمان (عج) است .اینها را به کجا رساندند بحث برخورد با حقوق بگیران نا به حق نجومی به کجا رسید.برخورد با اختلاص های انجام شده به کجا رسید؟اینها را باید مردم مطلابه کنند.امیدواریم که خداوند متعال بر توفیقات و تأییدات همهی خدمت گذاران واقعی نظام جمهوری اسلامی بیفزاید.بر طول عمر،عزت و سلامتی مقام معظم رهبری بیفزاید.

    خدایا فرج آقا امام زمان (عج) و مولایمان را برسان

    ما را یک آن به خودمان وامگذار.

    باران رحمتت را پروردگارا بر ما گنهکاران نازل بفرما.

    خدایا ما بارها گفتیم و می گوئیم و خواهیم گفت اگر بخواهی ما را به اعمالمان موأخذه کنی مستحق شدید ترین عذابها ی تو هستیم اما آنچه که مارا امید وار و زنده نگاه داشته است نگاه ما به رحمتتو و به لطف بی نهایت تو.

    خدایا به رحمت و لطف بی نهایتت باران رحمتت را بر ما نازل بفرما.

    آفات و بلایا را از این کشور امام زمان(عج) دور بگردان.

    خدمت گذاران به این نظام بر توفیقاتشان بیفزای

    فرج آقا ومولایمان امام زمان (عج) را هر چه سریعتر محقق بفرما.

    بسم الله الرحمن الرحيمقُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌاللَّهُ الصَّمَدُلَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْوَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ

    والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

    خطبه صوتی نماز جمعه هشتم بهمن ماه یک هزارو سیصدو نودو پنج

    خطبه صوتی نماز جمعه هشتم بهمن ماه یک هزارو سیصدو نودو پنج خطبه اول [attachment=128]   خطبه دوم [attachment=129]                     خلاصه خطبه ها امام جمعه...

    همۀ ما مکلفیم که هشدارهای ایمنی را جدی بگیریم حتی اگر منافع ما به خطر بیفتد

        خطبه های نماز جمعه شهرستان بردسکن تاریخ 1/11/1395 خطیب :حجت الاسلام والمسلمین امینی سلام علیکم و رحمه الله سم الله الرحمن الرحیم الحمد للَّه ربّ العالمین نحمده و نستعینه و نستغفره و نتوکّل علیه و نصلّی و نسلّم علی...

    خطبه های نماز جمعه تاریخ 11/02/94

    تبریک ایام ولادت باسعادت حضرت علی (ع) بمحضر امام عصر ( عج) وهمه شیعیان و ارادتمندان ان حضرت بخصوص شما نمازگزاران و سنگرنشینان جمعه در ادامه مباحث گذشته هدایای دو مامور الهی یکی ترک غیبت بود راستگویی .سخن حق و قول حق که اجمالا...

    بردسکن : خطبه های نماز جمعه تاریخ :28/01/94

    بردسکن : خطبه های نماز جمعه تاریخ :28/01/94 امام جمعه بردسکن در خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوع غیبت از منظر احادیث و روایات اشاره کرد   در ادامه مطالب و مباحث هفته های گذشته گفتیم عالم قبر چهار چیز از انسان مطالبه...

    بردسکن : خطبه نماز جمعه 22/12/93

    بسم ا... الرحمن الرحیم سلام علیکم  اعوذ باا... من الشیطان الرجیم الحمد لله رب العالمین والطلاه والسلام علی اشرف الانبیاء والمرسلین حبیب اله العالمین ابی القاسم المصطفی محمد(ص) وعلی اله الطیبین الطاهرین المعصومین...

    ارسال دیدگاه
    ارسال دیدگاه شما در مورد مطلب

    کد امنیتی :
    شامل تصویر کد امنیتی به صورت CAPTCHA.
    بارگزاری مجدد کد



نظر شما در مورد سیستم جدید سایت نماز جمعه چیست ؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
نظری ندارم...


تمامی حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه بردسکن می باشد