خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396

    موضوع: اخبار, خطبه های نماز جمعه, خطبه های صوتی, سخنرانی تاریخ ارسال: 1396/11/28 - 14:59
    خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396
    خطیب حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

     

    خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396

     

    خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396

     

    خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396

     

    خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396

     

    خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396

     

    خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396

     

    خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396

     

    خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396

     

    خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396

     

    خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396

     

    خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396

     

    خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396

     

    خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396

     

    خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396

     

    خطبه های صوتی نماز جمعه شهرستان بردسکن 27-11-1396

     

    سلام علیکم و رحمة الله. أعوذ بالله مِنَ الشيطانِ الرَجيِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْديهِ وَ نَتَوَکَّلُ عليه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّمُ عَلی حبيبه وَ نجيبه سیدِ رُسُلِهِ وَ حافِظِ سِرِّهِ بَشيرِ رَحْمَتِهِ وَ نَذيرِ نِقْمَتِه أَباالقاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ عَلی آله الاَّطیَّبینَ الاَّطهَرینَ المَعصُومینَ المُنتَجَبین الْهُدَاةِ الْمَهْدِيِّين وَ لَا سِیَّما بَقیَّةِ الله فِی الأرَضین وَ اللَّعْنَهُ دائِم ‏عَلَى أَعْدَائِهِمْ اعداء الله مِنَ الان الی يَوْمِ لِقاء الله اوصيکم و نَفسی عباد الله بِتَقوی الله و طاعَة و اجتنابِ مَعصِیَتهِ.

    خودم و شما نمازگزاران، برادران و خواهران را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت سفارش می‌کنم و بر اتصاف به تقوا، برای خودم و شما نمازگزاران، از خداوند متعال و منان، استعانت و استمداد می‌جویم.

    در ادامۀ مباحث و مطالب هفته‌های گذشته، در آثار و تبعات لقمۀ حرام،‌ رسول گرامی اسلام، حضرت محمدبن‌عبدالله(ص)، به مولای متقیان، علی(ع) فرمودند از آثار لقمۀ حرام: «وَ ضَعُفْ یَقِینُ» اگر کسی اهل حرام‌کاری شد، حوزۀ اعتقاداتش آسیب می‌بیند. در اعتقاداتش ضعیف می‌شود. شجرۀ طوبای اعتقادات او، به زردی می‌گراید و پژمرده می‌شود و بی‌ثمر می‌شود و امام‌صادق(ع) می‌فرمایند: «وَ مَنْ ضَعُفَ یَقِینُهُ تَعَلَّقَ بِالْأَسْبَابِ» اگر کسی هم اعتقاداتش و یقینّی‌یاتش ضعیف شد، به‌جای اینکه به خدا تمسک کند، از خدا بخواهد، از خدا بداند، به غیر خدا تمسک می‌کند. به غیر خدا توسل پیدا می‌کند. لذا خیلی باید مراقب باشیم. اگر انسان به غیر خدا تمسک کرد، از غیر خدا چیزی را طلب کرد، خداوند هم به همان غیر، او را واگذار می‌کند و هیچ قدرتی در این دنیا نمی‌تواند جای خدا را بگیرد. هیچ وسیله‌ای در این دنیا نمی‌تواند جای تمسک به حبل الله را بگیرد. لذا باید مواظب باشیم. تقویت کنیم یقین خودمان را. سعدی(علیه‌رحمه) در اینجا،‌ برای اهل یقین، خیلی جالب گفته است. می‌گوید: «به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست؛ عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست.» یعنی هم همه‌چیز را از خدا می‌داند و همه‌ جا خدا را می‌بیند.

    «به حلاوت بخورم زهر که شاهد ساقی‌ست؛ به ارادت بِبَرم درد که درمان هم از اوست. پادشاهی و گدایی بر ما یکسان است.» اگر کسی اهل یقین شد، همۀ عالمم را از خدا دانست؛ یعنی اعتقاد به این موضوع داشت و همه‌چیز را از خدا خواست، دیگر بر دیگران دست گدایی دراز نمی‌کند. دست گدایی‌اش درِ خانۀ خدا بلند می‌شود. «پادشاهی و گدایی بر ما یکسان است که بر این در همه را پشت عبادت خم از اوست. سعدیا گر بِکَند سیل فنا خانۀ عمر، دل قوی دار که بنیاد بقا محکم از اوست.» اگر ما اهل یقین بشویم، در این دنیا، هیچ‌چیز را از غیر خدا نمی‌خواهیم و هرچه نعمتی، هرچه امکاناتی، هرچه توان و قدرتی در این دنیا هم داشته باشیم، باز همۀ آن‌ها را از خدا می‌دانیم. خدا را نه برایش در عرض و نه در طول، کسی را شریک او قرار نمی‌دهیم. لذا خیلی روایت جالبی است این روایت که امام‌صادق(ع) فرمودند که «مَنْ ضَعُفَ یَقِینُهُ تَعَلَّقَ بِالْأَسْبَابِ» در این باب، خیلی مثال هست. مواظبت بیشتری باید بکنیم. گاهی همۀ ما گرفتار می‌شویم متأسفانه. مریض می‌شویم. یک پزشک حازقی پیدا می‌کنیم. درمان می‌شویم. می‌گوییم پزشک ما را خوب کرد. دارویش داروی خوبی بود و ما خوب شدیم و حال آنکه همۀ این‌ها اسباب هست. تعلق به اسباب است. این‌ها از ضعف یقین سرچشمه می‌گیرد. اگر فلانی نمی‌بود، ما مشکلات زیادی داشتیم و حال آنکه همۀ عالم دست خداست. لذا فرمودند اگر اهل یقین شدیم، باید همۀ این عالم را از خدا ببینیم و هرچه را که می‌خواهیم، از خدا بخواهیم. منافات ندارد که Nالْمُؤْمِنُونَ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍM مؤمنین به همدیگر کمک کنند. این با یقین منافات ندارد؛ اما مواظب باشیم که خدایی‌نخواسته گرفتار سخنانی و گفته‌هایی خلاف یقین یا نعوذبالله شرک‌آمیز بر زبانمان جاری نسازیم.

    امام‌صادق(ع) فرمودند تنها راه رسیدن انسان به خداوند، بحث یقین است. این روایت هم خیلی جالب است. حضرت فرمودند: «الْیَقِینُ یُوصِلُ الْعَبْدَ إِلَى کُلِّ حَالٍ سَنِیٍّ وَ مَقَامٍ عَجِیبٍ» یقین هست که بنده را به هر مقام والا و شایسته و متعالی می‌رساند و انسان را صاحب کرامت می‌کند. «مَقَامٍ عَجِیبٍ» یعنی یک جایگاهی که باعث شگفتی دیگران بشود. یقین، ‌انسان را به اینجاها می‌رساند. لذا در روایات داریم که در محضر رسول گرامی اسلام، حضرت محمدبن‌عبدالله(ص)، سخن از انبیاء ‌سلف بود. ویژگی‌های آن‌ها و کارهای آن‌ها ازجمله عیسی‌بن‌مریم(علی نبینا و علیه الصلاة و السلام) که اصحاب فرمودند: «یا رسول الله، عیسی‌بن‌مریم روی آب راه می‌رفته است.» پیامبر گرامی اسلام فرمودند: «لوزادَ یَقِیُنهُ لَمشیٰ فی الهَواء» اگر چنانچه یقین حضرت عیسی(ع) بیشتر می‌بود، نیاز نبود روی آب راه برود. روی هوا راه می‌رفت. و لذا در رابطه با اختلاف مقام و جایگاه انبیای الهی، فرمودند آن اختلاف مقام آن‌ها و جایگاه آن‌ها، به اختلاف یقین آن‌ها بستگی دارد. همۀ انبیا یقینشان در یک سطح نیست؛ یعنی انبیای سلف، با پیغمبر گرامی اسلام، خاتم‌الانبیا، یقینشان در سطح پیغمبر ما نیست لذا فرمودند اگر عیسی(ع) یقینش بیشتر می‌بود، روی هوا هم راه می‌رفت؛ یعنی یقین این‌چنین جایگاه و این‌چنین موقعیتی به انسان می‌دهد. لذا عزیزان ما باید روی حوزۀ یقینی‌یاتمان کار کنیم. ما باید یقین خودمان را با اعمال صالح خودمان و تقویت ایمانمان، افزایش بدهیم و اگر به حوزۀ یقین وارد شدیم، حسن و دژ مستحکمی درواقع دور خودمان قرار داده‌ایم و در یک سنگر امنی قرار گرفتیم که توی آن حوزه اگر بودیم، در آن سنگر بودیم، شیطان دستش به ما نمی‌رسد؛ وإلا اگر خارج از حوزۀ یقینی‌یات انسان قرار گرفت، هر جور انسانی باشد، شیطان او را فریب می‌دهد؛ اما اهل یقین را خودش گفته است، چون اهل یقین به اخلاص می‌رسند. خود شیطان در قرآن خداوند نقل می‌کند که بر همۀ بندگان مسلط هست؛ مگر انسان‌های بااخلاص و اهل یقین. لذا ما مأمور شدیم به اینکه تلاش کنیم، یقین خودمان را بیشتر کنیم، از حوزۀ باور، فراتر برویم. از حوزۀ علم، فراتر برویم و یکی از راه‌های تقویت یقین، توجه به عبادات و طاعت و بندگی خداست. امیدواریم ان‌شاءالله خداوند متعال بر توفیقات ما در مقام عبادت خودش، بیفزاید.

    - الهی آمین.

    و ما را اهل عبادت و اهل یقین قرار دهد.

    - الهی آمین.

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. Nقُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ. اللَّهُ الصَّمَدُ. لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ. وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌM.

    - اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

    پایان خطبۀ اول

    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ نَحْمَدِهُ وَ نَسْتَعينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْديهِ وَ نَتَوَکَّلُ عليه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّمُ علی حبيبه وَ نجيبه سیدِ رُسُلِهِ وَ حافظ سِرِّهِ بشيرِ رحمتهِ وَ نذير نقمته أبِی القاسِمِ المصطفی مُحَمَّد وَ علی آله الاَّطیَّبینَ الاَّطهَرینَ المَعصُومینَ المُنتَجَبین وَ لَا سِیَّمَا بَقیة الله فی الأرضین وَ اللَّعْنَهُ دائم عَلَى أَعْدَائِهِمْ اعداء ‌الله من الآن الی یوم لقاء الله وَ صلاة وَ سلام علی بن ابی طالب امیرالمؤمنین علیه السلام و فاطمة الزهرا سیدة نساء العالمین وَ الحَسَن وَ الحُسَیْن سَیِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ و علی بن الحسین و محمد بن علی وَ جعفر بن محمد وَ موسی بن جعفر وَ علی بن موسی وَ محمد بن علی وَ علی بن محمد وَ الحسن بن علی وَ الحجة قائم المهدی صلوات الله علیهم الاجمعین وَ اللَّعْنَهُ دائم عَلَى أَعْدَائِهِمْ اعداء ‌الله من الآن الی یوم لقاء الله.

    اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَ فی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

    اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ خَیْرِ اَعْوانِهِ وَ أَنْصَارِهِ. وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْه. اوصيکم و نَفسی عِبادَ الله بِتقوی الله و طاعة.

    در خطبۀ دوم، مجدداً خودم و شما نمازگزاران را به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت سفارش می‌کنم و بر اتصاف به تقوا، برای خودم و شما نمازگزاران، از خداوند متعال و منان، استعانت و استمداد می‌جویم.

    تسلیت عرض می‌کنم پیشاپیش، شهادت حضرت زهرا(س) را که اول اسفندماه، سه‌شنبه سالروز شهادت بی‌بی دوعالم، زهرای اطهر(س) است. عرض تسلیت دارم به محضر صاحب عزای اصلی، امام‌عصر(ارواحنا له الفداء)، همۀ شیعیان و ارادتمندان آن حضرت، به‌خصوص جمع حاضر و تشکر می‌کنم به سهم خودم، از حضور بابصیرت و باشکوه شما مردم، برادران و خواهران و همۀ اقشار و اصناف و گروه‌ها، در راهپیمایی روز ۲۲بهمن که در اجابت دعوت رهبر فرزانۀ انقلاب، مراجع اعظام تقلید، مسئولین خدمتگزارتان حقیقتاً سنگ‌تمام گذاشتید. امیدواریم ان‌شاءالله خداوند متعال این قدم‌ها را بر صراط نلغزاند و ثواب آن را ذخیرۀ آخرت و قبر و قیامت همۀ ما قرار بدهد.

    در این رابطۀ با ۲۲بهمن، مطالبی را اجمالاً عرض خواهم کرد و اما مناسبت‌هایی که پیش روی داریم، اولین آن‌ها که عرض کردم، شهادت حضرت زهرا(س)، روز سه‌شنبه و مراسم عزاداری هم در همه جا بحمدالله برگزار است. ایام شهادت حضرت زهرا، گفته شده است روز شهادت، دو روز قبل و دو روز بعد را مؤمنین ان‌شاءالله مراقبت کنند. مجالس جشنشان را در این چهارپنج روز قرار ندهند. لذا در دفتر امام‌جمعه هم روز دوشنبه و سه‌شنبه و چهارشنبه، از ساعت ۷، مجلس برگزار می‌شود، با زیارت عاشورا و سخنرانی، عزیزانی که فرصت داشتند، قدم در مجلس حضرت زهرا(س) بگذارند، ما قدمشان را بر دیدگانمان می‌گذاریم و روز چهارشنبه هم تشییع پیکر شهدای عزیزی را داریم. دو تن از شهدای گمنام را مهمان شهرستان شدند و ان‌شاءالله در محل دانشگاه آزاد اسلامی، آنجا دفن خواهند شد، به‌خاک سپرده خواهند شد. مراسمش را ان‌شاءالله ساعتش را اعلام می‌کنند. همۀ عزیزان ان‌شاءالله حضور داشته باشند و روز شهادت حضرت زهرا هم برنامۀ هیئت‌ها و دسته‌روی، هم در شهر و هم در بخش‌ها و روستاها ان‌شاءالله برگزار خواهد شد که همۀ ما در این ماه آخر سال، تقریباً استفاده کنیم از عطر و بوی فاطمی که فضای کشور را می‌گیرد و آخر سال ان‌شاءالله دعا کنیم خداوند گناهانمان را مورد مغفرت و آمرزش قرار بدهد. توفیق بندگی خودش را برای سال ۹۷، کم‌کم باید از خدا طلب کنیم. همیشه باید طلب کنیم؛ ولی خب روزهای پایان سال، دیگر انسان یک‌جورهایی حال‌وهوای دلش هم کأنه عوض می‌شود. به این خاطر عرض می‌کنم این ایام را به‌خصوص، وإلا همیشه ما باید از خدا توفیق بخواهیم. همیشه باید از خداوند طلب مغفرت و آمرزش کنیم و ان‌ّشاءالله هوا و فضای کشورمان را فاطمی کنیم در این روزها و این دو شهید عزیزی هم که مهمان شهرستان ما می‌شوند، ما با تشییع‌جنازه‌شان، با حضور در مجالسشان، آن‌ها را از غربتی که به‌ظاهر دور از پدر و مادر خودشان و خانواده‌های خودشان هستند، برایشان پدری کنیم، مادری کنیم، خواهری کنیم ان‌شاءالله، برادری کنیم. حق مطلب را در حق شهدای عزیز، ان‌شاءالله همۀ ما اَدا کنیم.

    در همان روز سه‌شنبه که شهادت حضرت زهرا(س) هست، یادآور جنایت دیگری از جنایات بی‌شمار استکبار جهانی، آمریکا، به دست صدام معدوم هست که هواپیمای مسافربری را با چهل سرنشین، هدف قرار دادند که ازجمله در میان آن شهدای عزیز، شهید محلاتی بود که به همین خاطر هم به نام روز روحانیت نامگذاری شده است. امیدواریم ان‌شاءالله خداوند متعال، روز روحانیت و دفاع مقدس، امیدواریم ان‌شاءالله خداوند متعال به همۀ ما توفیق بدهد هم راه شهدا را ادامه بدهیم، هم نام شهدا را بلند و پرآوازه بگردانیم و هم ان‌شاءالله با شهادت از این دنیا برویم. این را از خداوند طلب می‌کنیم.

    روز سوم اسفندماه، کودتای انگلیسی را داریم که در سال ۱۲۹۹، انگلیسی‌ها با یک کودتایی، رضاخان را روی کار آوردند و از آنجایی که او را شناسایی کرده بودند از لحاظ چهرۀ نظامی، با آن سید ضیاء طباطبایی برای چهرۀ سیاسی. دیدند دو تا مهره‌ای هستند که دست آن‌ها هستند. به امر آن‌ها کار می‌کنند. لذا این دو تا را آوردند برای ادارۀ کشور و جنایاتی که اتفاق افتاد. من ناگزیر شدم به همین مناسبت هم یک آماری را بدهم از دورۀ تقریباً دویست سال قبر کشور ما به این طرف را که جوان‌های ما که گاهی تحت‌تأثیر تبلیغات دشمنان قرار می‌گیرند و شاهان جنایتکار را بزک‌کرده می‌بینند؛ ولی از ماهیت آن‌ها متأسفانه مطالعه نکرده‌اند، اطلاع چندانی ندارند، بدانند که از قریبه به دویست سال قبل، در این کشور،‌ دوسوم خاک ایران ما از دست رفته است؛ یعنی از دورۀ فتحعلی شاه قاجار که یک جنگی اتفاق افتاد. آذربایجان و گرجستان از ایران جدا شد. این تاریخ را مطالعه کنند عزیزان و خیلی از کارهای دیگر که من فقط به اجمال عرض می‌کنم، پنج تا از این جنایتکاران، ‌شاهان را که بعضی‌ها خیلی تب‌وتاب شاهی می‌گیردشان و گاهی خلاصه این حرف‌ها را می‌زنند که این‌ها چه‌کار کردند.

    در دورۀ محمدشاه قاجار، افغانستان را از ایران جدا کردند. در دورۀ ناصرالدین شاه قاجار، ترکمنستان و بلوچستان پاکستان را از ایران جدا کردند و در دورۀ رضاخان پهلوی، اروند رود، به عراق و آرارات به ترکیه و سرچشمه‌های هیرمن به افغانستان بخشیده شد. این‌ها جزو ایران بوده است. حالا ما نمی‌خواهیم به قول معروف اینجا بر طبل جنگ بکوبیم و به فکر گرفتن این‌ها. می‌خواهیم بگوییم یک مقایسه‌ای، کسانی‌که گاهی با آب‌وتاب نقل می‌کنند از شاهان به زعم باطلشان، با عظمت یاد می‌کنند، بدانند چه اتفاقاتی افتاده است. چه خسارتی کشور ایران دیده است و در دورۀ محمدرضا پهلوی، بحرین، استان چهاردهم ایران بوده است. خب، به وهابی‌های آل خلیفه بخشیده می‌شود و جزایر آریایی و زرکوه، به امارات بخشیده شد و در مجموع، در دورۀ این چند تا شاه، پنج شاهی که عرض کردم از قریب به دویست سال قبل، به این طرف، دوسوم خاک ایران،‌درواقع به این‌وآن بخشیده شد، واگذار شد یا از طریق جنگ، از ایران جدا شد. اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی، هشت سال جنگ را بر این کشور تحمیل کردند. همۀ ابرقدرت‌ها دست‌به‌دست هم دادند. جنگ‌احزاب واقعی، شرق و غرب آن زمان، علیه ایران بودند؛ ولی دریغ از یک سانت از خاک ایران بخواهد کم بشود. این دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی، آن‌هم سابقۀ سیاه شاهان قاجاری و پهلوی که هنوز عده‌ای متأسفانه دل در رد آن‌ها دارند. خب معلوم است اطلاعات انسان اگر کم باشد از تاریخ، فریب می‌خورد. اگر نگاه عبرت‌آمیز به تاریخ انسان نداشته باشد، فریب می‌خورد. لذا توصیه کنیم جوانانمان را به مطالعه از این فضاهای مجازی، خوب می‌شود استفاده کرد؛ اما باید راهنمای جوانانمان،‌ نوجوانانمان باشیم. خودمان اهل مطالعه باشیم. کتاب‌های فراوانی هم نوشته شده است. بگیریم مطالعه کنیم تا قدر نظام جمهوری اسلامی و قدر رهبری نظام جمهوری اسلامی در همۀ آن پنج دوره‌ای که عرض کردم سه دوره از دورۀ قاجاریان و دو دوره از دورۀ پهلوی، علت اصلی بخشش ایران به این‌وآن یا واگذاری، یکی‌اش آن شاهی بود که وابسته بود به دیگران و به فکر عیاشی و کیافی خودش بود و اهل مقاومت و رویارویی و مبارزه نبود و دومین عاملش، جدایی مردم از دستگاه حاکم بود و اگر خدایی‌نخواسته این دو اتفاق، امروز هم بیفتد و جنگی علیه ایران شروع بشود،‌ باز بخشی از ایران جدا خواهد شد. اگر مردم با مسئولینشان همراهی نداشته باشند، اگر مسئولین به فکر چرب‌ونرم دنیا باشند و از جهاد و مبارزه فاصله بگیرند، قطعاً اگر جنگی در ایران تحمیل بشود، باز بخشی از ایران را جدا خواهند کرد. لذا ما باید همیشه مراقب باشیم. همیشه باید به‌هوش باشیم و درود می‌فرستیم به شهدای عزیزی که با تقدیم جان خودشان و جان‌فشانی خودشان و درود می‌فرستیم به خانواده‌های عزیز شهدایی که با صبر و صبوری و استقامت خودشان، باعث شدند که کشور ما در جنگ هشت‌ساله‌ای که علیه او تحمیل شد، ذره‌ای و سانتی از این کشور، به تصرف دشمن درنیاید. به روان پاک شهدایشان درود می‌فرستیم و از خداوند علو درجات شهدا را مسئلت می‌داریم.

    حضرت زهرا(س) در رابطه با نقش امامت و اطاعت از امامت، جمله‌ای را دارند که همیشه باید آویزۀ گوش ما باشد. در آن خطبۀ قرّاء خودشان، فرمودند خداوند قرار داده است «فَجَعَلَ اللهُ اِطاعَتَنا نِظاماً لِلمِلَّةِ وَ اِمامَتَنا أماناً منَ الفِرقَة» خداوند متعال،‌اطاعت از ما را باعث نظم و به‌هم‌پیوستگی ملی قرار داده است و امامت ما را، امنیت از افتراق و جدایی و تفرقه قرار داده است؛ یعنی آنچه که باعث درواقع نظم اجتماعی ما می‌شود، اطاعت از امامت است. آنچه که باعث جلوگیری از تفرقه و جدایی ما می‌شود، اعتقاد راسخ به امامت است. لذا این دو پیام حضرت زهرا(س)، امروز باید ؟؟؟‌(۱۵:۴۷) همۀ ما باشد. مردم ما بحمدالله در بحث اعتقاد و التزام به ولایت فقیه، نشان دادند. بسیاری از شهرها، من بخشی را عرض می‌کنم خدمت شما، در راهپیمایی ۲۲بهمن‌ماه، در تهران، افزایش جمعیت پانزده درصد؛ در اراک صد درصد. در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال. در آبادان، بیست درصد؛ در آذربایجان غربی، سی ‌درصد؛ در آذربایجان شرقی، بیست درصد؛ کردستان، سی درصد؛ مشهد، چهل درصد؛ قم، سی درصد؛ اردبیل، چهل درصد؛ همدان، بیست و پنج درصد؛ کرمان، پانزده درصد؛ بویراحمد، سی درصد و کاشان، پنجاه درصد. این‌ها افزایش جمعیت راهپیمایی امسال داشتند. خب، این مردمی کنه به امر ولّی فقیه و با انگیزه‌های دینی‌شان به صحنه می‌آیند، حقشان بیش از آن چیزی است که خلاصه بعضی‌ها تصور می‌کنند و ۲۲بهمن‌ماه، درواقع در این برهه‌ای از زمان، بخشی از همان سفارش حضرت زهرا(س) است که ما باید تمسک کنیم به ولایت و شعبۀ ولایت در دورۀ ولّی فقیه، ولایت در عصر غیبت امام‌زمان(ع)، ولایت مطلقۀ فقیه است. لذا توجه به این مسائل، ‌مردم دارند و حضور در صحنه پیدا می‌کنند و امیدواریم که ان‌شاءالله، به حول و قوۀ الهی، امام‌عصر(ارواحنا له الفداء) که خورشید ولایت هستند، امر فرجشان را خداوند هرچه سریع‌تر محقق بگرداند.

    اما در رابطه با ۲۲‌بهمن‌ماه، توجه داشته باشید، ۲۲بهمن نماد اقتدار حقیقی ملت ایران بود و از فرمایشات مقام معظم رهبری،‌من این‌ها را برداشت کردم که در سال‌های قبل فرمودند: «۲۲بهمن، چهار مفهوم دارد. مفهوم اول ۲۲بهمن، موضع‌گیری صحیح سیاسی ملت ایران؛ یعنی اینکه مردم روز ۲۲بهمن به صحنه می‌آیند، شعارهای خودشان را، مشت‌های کوبندۀ خودشان را به سمت‌وسوی دشمن واقعی خودشان نشانه می‌روند، این بیان‌کنندۀ خط‌ومشی سیاسی صحیحی است که این ملت در پیش گرفته‌اند. این یک مفهوم.

    مفهوم دوم، عواطف سرشار و وفای بالای مردم به نظامشان و به رهبری‌شان و به مسئولینشان هست. درود خدا بر این مردم که علی‌رغم سختی‌ها، گرفتاری‌ها و تضییق معیشتشان، برای اصل نظامشان، وفاداری خودشان را نشان می‌دهند و مطالبات خودشان را در چهارچوب صحیح و قانونی دنبال می‌کنند و مسئولین هم باید مواظب باشند. حالا من عرض می‌کنم در پایان، این چهار مفهوم را عرض کنم.

    سوم، نشاط روحی ملت را نشان می‌دهد. این حضورهای مستمر به مناسبت‌های مختلف، دشمن برنامه‌ریزی کرده بود که نُه دی را و از هفتم دی به اغتشاشات شروع کرد، برنامه‌شان این بود که تا ۲۲بهمن، بساط این نظام را جمع کنند! ولی شما شاهد بودید که مردم، روز ۲۲بهمن، ساعت‌ها قبل از راهپیمایی، به صحنه آمدند و بعد از اتمام هم، باز هنوز صحنه را ترک نمی‌کردند. دلیل آن‌هم این بود که عده‌ای از خودفروخته‌ها و فریب‌خورده‌ها، اعلام کرده بودند ساعت راهپیمایی علیه نظام، فلان ساعت باشد. مردم هوشیار، مردم بابصیرت، مردم باایمان، مردمی که حقیقتاً باید مسئولین دست‌بوس این مردم باشند و خادمی این مردم و نوکری این مردم را افتخار خودشان بدانند، برای خنثی‌کردن توطئۀ دشمن، ساعت‌ها قبل به صحنه آمدند و تا ساعت‌ها بعد هم بودند که اگر جایی بخواهد دشمن دست از پا خطا کند، مردم آن‌ها را سر جایشان بگذارند. درود خدا بر این مردم. این مفهوم، نشاط مردم را نشان می‌دهد.

    چهارم، امید اجتماعی مردم را و اینکه مردم خلاصه و این ملت،‌امیدوار است به آینده‌ای روشن ان‌شاءالله‌تعالی، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که ما امیدواریم تحقق آن آیندۀ روشن، فرد اعلی آن در فرج آقا امام‌زمان(ع) تحقق پیدا بکند و محقق شود. مردم امیدوار به این هستند و دشمنان هرچه تلاش می‌کنند این امید و این رجاء واثق را از مردم بگیرند، نمی‌توانند. این چهار مفهوم ۲۲بهمن.

    اما آنچه که باید عرض کنیم، این است که پیام ۲۲بهمن «استقامت و وحدت» ‌است و ما شاهد بودیم، بعضی از سخنرانان روز ۲۲بهمن، متأسفانه جوری سخن گفتند که حالت وحدت مردم را نشانه رفته بودند. ما نام نمی‌بریم. مردم نام نمی‌برند؛ اما می‌فهمند کسانی را که سخنرانی می‌کنند، چه دارند می‌گویند. خیلی ارزیاب‌های خوبی هستند مردم. می‌دانند که اصلاً چی باید چه حرفی بزند. این مردم خیلی بحمدالله فهم و آگاهی و شعور سیاسی‌شان بالاست؛ یعنی وقتی‌که یک مسئول که قدرت دست اوست در این کشور، می‌آید صحبتی می‌کند که باید خودش پاسخ‌گوی آن‌ها باشد، سؤالی را طرح می‌کند که خود او باید پاسخ‌گوی آن سؤال مردم باشد، سؤال مردم هست. شمای مسئول باید پاسخ‌گو باشی. چرا می‌آیی این‌جور صحبت می‌کنی؟ این‌ها فکر کرده‌اند مردم نمی‌فهمند! خودشان را به نفهمی زده‌اند، به خیالشان مردم هم نمی‌فهمند که شما چه داری می‌گویی؟! مردم مطالبۀ به‌حق دارند. مسئولین باید پاسخ‌گوی این مطالبات به‌حق باشند. نه واگویۀ این مطالبات به‌حق را داشته باشند. واگویه‌گویی که کار مهمی نیست. همه می‌توانند یک حرفی را، شما برو مقابل کوه وایستا، یک حرفی بزن. همان حرف را به تو برمی‌گرداند! تو کوه که نیستی، تو سنگ که نیستی! تو آدمی، تو مسئول هستی در این مملکت. باید پاسخ‌گو باشی، نه واگویه‌گو باشی. لذا بعضی‌ها به خیالشان مردم نمی‌دانند. مردم خوب می‌فهمند. اگر ماها هم در خطبه‌های نماز جمعه و در سخنرانی‌ها، امر به وحدت می‌کنیم، چون آقا فرمودند. اگر مردم هم حضور در صحنه پیدا می‌کنند، به‌خاطر حرف آقاست. به‌خاطر دینشان هست. به‌خاطر کشورشان هست. مسئول باید پاسخ‌گو باشد. نه اینکه او هم بخواهد باز حرفی را بزند که بندۀ نوعی دارم می‌زنم، مطالبه می‌کنم به‌عنوان مردم! تو مسئول هستی. تو مردم نیستی دیگر. تو در مقام مسئولیتت باید بیایی حرف بزنی. با همین قوانین،‌ با همین قوانین مسئولیت می‌پذیرند. با همین قوانین، به مسئولیت می‌رسند. وقتی به مسئولیت رسیدند، دهان باز می‌کنند علیه همین قوانین حرف می‌زنند! عجب بساطی راه انداخته‌اند!

    همۀ این حرف‌ها را عزیزان بدانیم ما، اگر مسئولی به‌جای پاسخ‌گویی، آمد واگویه‌گویی کرد، این‌ها می‌خواهند انحراف در مسیر حرکت مردم ایجاد کنند. این‌ها می‌خواهند ناشایستگی‌های خودشان را، بی‌لیاقتی‌های خودشان را با این فرافکنی‌ها، از توی مردم به‌سمت دیگری خلاصه سوق بدهند. همۀ این در و آن در زدن‌هایشان برای این است؛ وإلا مقام معظم رهبری گفته‌اند فرق می‌کند سخن‌گفتن یک مسئول با سخن‌گفتن مردم. لذا حضور گستردۀ مردم در ۲۲بهمن و مناسبت‌هایی که امر بشویم به حضور در صحنه و حضور پیدا می‌کنیم، این حضور، نافی مطالبات به‌حق مردم نیست. این را باید بدانند همۀ مسئولین و امیدواریم ان‌شاءالله خداوند متعال، رهبر ما،‌دولت ما، خدمتگزاران نظام ما را کمک کند و آن‌ها هم خلاصه در خدمت به این ملت، کوتاهی نکنند. به فرامین مقام معظم رهبری گوش بدهند.

    بحث نفوذی که مقام معظم رهبری مطرح کردند، شما شمه‌ای از آن را دیدید، این‌ها با اجارۀ چه کسی به این کشور می‌آیند؟ چه کسانی مجوز دستشان است که به این‌ها بدهند، ‌بخواهند در این کشور، به بهانۀ محیط زیست و رعایت نمی‌دانم گونه‌های فلان، از بین نرفتن یوزپلنگ، دوربین در مراکز حساس نظامی ما بروند کار بگذارند. این‌ها با اجازۀ چه کسی در این کشور می‌آیند؟! خب مردم این را می‌دانند. چرا هشدارهای رهبری انقلاب در مواظب بر نفوذ را این‌ها جدی نگرفته‌اند؟ مگر می‌تواند یک مسئول آمریکایی، بدون مجوز ای وزارت خارجه، پایش را در این کشور بگذارد؟! مگر مثل شما گرین‌کارت داشته باشند! که ایران هم فکر نکنم به کسی کارت سبز داده باشد برای ورود. مردم این‌ها را می‌دانند. ما از مسئولین می‌خواهیم یک‌مقدار چشم‌وگوش خودشان را بیشتر باز کنند. مراقبت بیشتری بر نفوذی‌ها داشته باشند که کشور ما از قِبَل آن‌ها آسیب نبیند. مراکز حساس نظامی ما را بروند آدرس بدهند، دوربین‌های پیشرفته کار بگذارند، به بهانه‌های مختلف. این‌ٔقدر واقعاً مسئولین ما خواب باشند! خدایا، به عزتت قسمت می‌دهیم، به بیداری خودت قسمت می‌دهیم، به چشمان بیدار امام‌زمان قسمت می‌دهیم، مسئولین خواب‌رفته را بیدار بگردان!

    - الهی آمین.

    رهبر فرزانۀ انقلاب را، وجودشان را از جمیع بلایا و حوادث، حفظ و حراست بگردان.

    - الهی آمین.

    کسانی‌که صادقانه به دین و مملکت ما خدمت می‌کنند، تأیید بفرما.

    - الهی آمین.

    کسانی‌که منافقانه خیانت می‌کنند، رسوا و ذلیل بگردان.

    - الهی آمین.

    بارالهی، باران رحمتت را بر ما گنه‌کاران نازل بگردان.

    - الهی آمین.

    ما را به خاطر گناهانمان، از باران رحمتت محروم مگردان.

    - الهی آمین.

    به عزت و جلالت قسمت می‌دهیم، ما را مدیون خون مطهر شهدایمان ممیران.

    - الهی آمین.

    عاقبت امور ما ختم‌به‌خیر بگردان.

    - الهی آمین.

    شر استکبار جهانی، آمریکا، صهیونیست‌ها که امیدوار شدیم ان‌شاءالله به نابودی صهیونیست‌ها با این سخنرانی سردار رشید اسلام، قاسم سلیمانی، امیدوار شدیم ان‌شاءالله. خدایا، همۀ این‌ها را منافقین داخلی را نیست‌ونابود بگردان.

    - الهی آمین.

    لطفت را شامل حال ما و انقلاب ما و رهبری ما بیش از پیش قرار بده.

    - الهی آمین.

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. Nقُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ. اللَّهُ الصَّمَدُ. لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ. وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌM. صدق الله العلی العظیم. و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

    - اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

    پایان خطبۀ دوم

    خطبه های صوتی نماز جمعه 3-9-1396 خطیب حجت الاسلام مصوری ،امام جمعه موقت برد ...

    خطبه های صوتی نماز جمعه 3-9-1396 خطیب حجت الاسلام مصوری ،امام جمعه موقت شهرستان بردسکن [attachment=209]          ...

    خطبه های صوتی نماز جمعه 26-8-1396

    خطبه های صوتی نماز جمعه 26-8-1396 شهرستان بردسکن خطیب حجت الاسلام امینی [attachment=208]                          ...

    خطبه های صوتی نماز جمعه 12-8-1396

    [attachment=204]  [attachment=205]              ...

    خطبه های صوتی نماز جمعه 24-6-1396

    [attachment=192] [attachment=193] [attachment=192]   [attachment=193]          ...

    خطبه های صوتی نماز جمعه 3-6-1396

    خطبه های صوتی نماز جمعه 3-6-1396 خطبه اول [attachment=187]   خطبه دوم [attachment=188]                                ...

    ارسال دیدگاه
    ارسال دیدگاه شما در مورد مطلب

    کد امنیتی :
    شامل تصویر کد امنیتی به صورت CAPTCHA.
    بارگزاری مجدد کد



نظر شما در مورد سیستم جدید سایت نماز جمعه چیست ؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
نظری ندارم...


تمامی حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه بردسکن می باشد