خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396

    موضوع: اخبار, خطبه های نماز جمعه, خطبه های صوتی, سخنرانی تاریخ ارسال: 1396/12/12 - 08:06
    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396
    خطیب :حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن
    حجم :
    5.02 مگابایت
    دانلودها :
    5

    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396
    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396
    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396
    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396
    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396
    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396
    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396
    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396
    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396
    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396
    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396
    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396
    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396
    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396
    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396
    خطبه های صوتی نماز جمعه 11-12-1396

    جمعه، ۱۱اسفند۱۳۹۶، شهرستان بردسکن، مسجد جامع و مصلای شهر، خطیب حجت‌الاسلام امینی

    سلام علیکم و رحمة الله. أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِين نَحْمَدُهُ و نَسْتَعينُهُ و نَسْتَغْفِرُهُ و نَسْتَهْديهِ و نَتَوَکَّلُ عليه و نُصَلّی و نُسَلِّمُ علی حبيبه و نجيبه سیدِ رُسُلِهِ و حافظ سِرِّهِ بشير رحمتهِ و نذير نقمته أبا القاسم مصطفی محمد و علی آله الاَّطیِّبینَ الطَّاهِرینَ المَعصُومینَ المُنتَجَبین وَ لَا سِیَّمَا بَقیَّهِ الله فِی الأرَضین وَاللَّعْنَهُ دائم ‏ْعَلَى أَعْدَائِهِمْ من الآن الی قِيَامِ يَوْمِ الدِّينِ اوصيکم و نَفسی عِبادَ الله بِتقوی الله.

    خودم و شما نمازگزاران، برادران و خواهران را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت سفارش می‌کنم. تقوا در حوزۀ افکار و اندیشه، تقوا در حوزۀ سخن و کلام و تقوا در حوزۀ عمل و رفتار. امیدواریم خداوند متاعل روزهای پایانی سال ۹۶ را برای همۀ ما، روزهای کار همراه با تقوا قرار بدهد.

    در ادامۀ مطالب و مباحث هفته‌های گذشته، در آثار لقمۀ حرام، رسول گرامی اسلام، حضرت محمدبن‌عبدالله(ص)، فرمودند از آثار لقمۀ حرام، تضعیف حوزۀ اعتقادات است. «ضَعُفَ یَقینُ» یقینیات انسان که حوزۀ اعتقادات را شامل می‌شود، ضعیف می‌شود. به کمترین شبهه‌ای، از توحید دست برمی‌دارد. به کمترین شبهه ای، در بحث عدالت خدا، تشکیک و تردید می‌کند. این‌ها نشانۀ این است که لقمۀ حرام اثر گذاشته است؛ وإلا یک انسان مسلمانی که اعتقادات خودش را همراه با استدلال، به یقین رسیده، با یک شبهه‌ای که نباید در توحید گرفتار تردید بشود. در بحث عدالت خدا گرفتار تشکیک بشود. در بحث معاد نباید گرفتار ضعف بشود و یقین خودش را از دست بدهد. اگر شاهد اینکه شبهات در حوزۀ اعتقادات، زود بر ما و فرزندانمان اثر می‌کند، باید برگردیم به حوزۀ آنچه که استفاده می‌کنیم. لقمۀ حرام، یکی از آثارش این است که انسان در این موضوعات، ضعیف می‌شود. وقتی ضعیف شد، شبهات در او اثر می‌کند. در این رابطه صحبت می‌کردیم، نشانه‌های اهل یقین را شش مورد در هفتۀ گذشته از روایتی از رسول گرامی اسلام بیان کردم. دوسه نشانۀ دیگر هم از اهل یقین را با استفاده از روایات اهل بیت که نور هست و به تعبیر روایات، دل‌ها را جلا می‌دهد، خدمت شما نمازگزاران عرض می‌کنم.

    علی(ع) می‌فرمایند: «یُسْتَدَلُّ عَلَى الْیَقِینِ » استدلال می‌شود برای یقین، اینکه شخصی متصف به این صفت زیبا هست یا نه، استدلال و دلیلش سه چیز است در این روایت. اول می‌فرمایند: «بِقَصْرِ الْأَمَلِ» اینکه انسان در انی دنیا، آرزوهای مادی او، کوتاه باشد. در بحث مسائل مادی، آرزوهای کذایی شخصی نداشته باشد. برای امت اسلام،‌برای جامعۀ دینی خودش، نظر بلندی داشته باشد. همت بلندی داشته باشد؛ اما در امور شخصی خودش، آرزوهای کوتاهی داشته باشد. خیلی برای خودش از این دنیا، سفرۀ بزرگی درست نکرده باشد. اگر این‌جوری بودیم ، یکی از نشانه‌های اهل یقین، این است. «بِقَصْرِ الْأَمَلِ» شما می‌خواهید یک کسی را بشناسید که اهل یقین هست یا نه، در زمرۀ متقین و موقنین رسیده است یا نه، ببینید آرزوهای شخصی خودش چیست. اگر دیدید برای خودش آیندۀ شخصی خودش، خیلی خلاصه نقشه‌کشی دارد، او اهل یقین نیست. عرض کردم برای جامعۀ دینی، همۀ ما باید دنبال اعتلای جامعۀ دینی باشیم. این در حوزۀ شخصی و فردی انسان است. نسبت به خودش باید خلاصه آرزوهای کوتاهی داشته باشد.

    دوم می‌فرمایند از دلایلی که می‌شود شخص به یقین رسیده را شناخت: «إِخْلَاصِ الْعَمَلِ» این است که در کارهایش اخلاص داشته باشد. برای خدا کار کند. خدا را در نظر داشته باشد. بحث پول و مقام و منسب و نام و نان و نشان مد نظر او نباشد از کارهایش. واقعاً برای خدا کار کند. همۀ کارهای خوبش در کفۀ ترازوی خدایی گذاشته بشود؛ چون شیطان گاهی خیلی انسان را فریب می‌دهد. کارهای خوب زیاد ما را متأسفانه با یک قرار دادن در کفۀ دیگران و نه خدا، آن‌ها را ارزشش را پایین می‌آورد. انسانی که اهل یقین هست، هر کاری را که انجام بدهد، کار خوبش را برای خدا انجام می‌دهد. دومین نشانۀ اهل یقین، این است که می‌فرمایند «إِخْلَاصِ الْعَمَلِ» در کارهایش بااخلاص هست.

    سوم: «وَ الزُّهْدِ فِی الدُّنْیا» از نشانه‌های اهل یقین این است که در دنیا، نسبت به لذایذ دنیا، نسبت به گرم و چرب و نرم دنیا، بی‌رغبت است. برای شخص خودش، خیلی میل شدیدی به این جاذبه‌های دنیا در وجودش پیدا نمی‌شود. نسبت به این چیزهایی که خیلی‌ها را جذب می‌کند و گاهی که از طریق جذب به مسائل مادی، به حرام کشیده می‌شود، او بی‌میل است. بی‌رغبت است. لذا در این روایت، به اجمال، علی(ع) برای اهل یقین سه تا نشانه را ذکر کردند. اول می‌فرمایند آرزوهای کوتاه در مسائل شخصی خودش. دوم می‌فرمایند اخلاص در کارها. برای خدا کار را انجام می‌دهد، نه برای مسائل مادی مد نظر اوست، نه ریاست دنیا، نه آبرو و اعتبار. هیچی برای خودش در نظر نمی‌گیرد. می‌گوید ما برای خدا وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم. امام(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) فرمودند: «ما مأمور به وظیفه هستیم.» یعنی کار را انسان برای خدا اگر انجام داد، طبق وظیفۀ شرعی‌اش عمل کرده است. نتیجه را هم خدا هست که به انسان می‌رساند و در بحث اخلاص، در روایتی داریم که به یکی از اولیای خدا در عالم رؤیا الهام شد که فردا چند تا کار را شما انجام بده: یکی اینکه با موضوعات مختلفی روبه‌رو می شوی، با اولی این‌جور برخورد کن. با دومی این‌جور برخورد کن. تا رسید به این مسئله که فرمودند مورد سوم یا چهارم را زیر خاک کن تا رد شود. این‌هم فردا طبق این الهامی که به او شده بود، خواب اولیای خدا حجت است،‌ با تشتی پر از زر و سیم سرخ و طلای ناب روبه‌رو شد. خب حالا ما باشیم، چه‌کار می‌کنیم؟ سریع جایی برا نگهداری آن پیدا می‌کنیم. چجوری آن را قایم کنیم دیگران نفهمند! وضعمان خوب بشود. این طبق مأموریتی که داشت، آن را زیر خاک کرد. چند قدم رد شد. دید آشکار شده است. گفت ما مأمور بودیم آن را پنهان کنیم. رد شد. دیگر فکر این را نکرد که دیگری بیاید آن را بردارد. خودمان چرا برنداشتیم. غصۀ این حرف‌ها را نخورد. بعد که حکمت این امور را از خداوند متعال خواست و باز به او گفته شد، فرمودند آنکه مأمور شدی بپوشانی، مخفی کنی، عمل صالح خودت هست که برای خدا انجام بدهی و آن خداست که محبوبیت تو را در دل دیگران قرار می‌دهد. آن خداست که کار تو را به نظر دیگران می‌رساند. خود انسان خالص نمی‌خواهد برای اینکه کار شخصی‌اش را، کار خوبی که انجام داده است،‌ به دیگران برساند.

    این موضوع باز بحث فرق می‌کند با بحث اینکه اگر در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسئولین کاری کردند، آن را به دیگران نرسانند. فرمان حضرت امام بود. مقام معظم رهبری تأکید دارند که کارهایی که در نظام مسئولین انجام می‌دهند، به دیگران بگویند؛ چون دشمنان دارند توطئه می‌کنند. این بحث ما در حوزۀ شخصی است. بنده‌ای،‌شمایی، یک کار خوبی را برای دیگران انجام می‌دهیم، نیاز نیست که در بوق و کرنا کنیم و به دیگران بگوییم بنده این کار را برای فلانی انجام دادم. بنده این کار خوب را کردم. خدا خودش ظاهر می‌کند. محبت انسان را در دل‌ها قرار می‌دهد. لذا دومین نشانه فرمودند اخلاص در کارها و سوم بی‌رغبتی نسبت به دنیا. برای مسائل شخصی خودش، نسبت به دنیا خیلی اهل حرص و ولع و دلبستگی نباید باشد انسان. این سه نشانه از نشانه‌های اهل یقین هست که ان‌شاءالله خداوند همۀ ما را متصف به این صفت یقین و برخوردار از این ویژگی قرار دهد.

    خدایا بر باران رحمتی که بر ما نازل کردی، تو را سپاسگزاریم. باران رحمتت را بیش از پیش بر ما نازل بگردان.

    - الهی آمین.

    قطب عالم امکان، امام‌زمان را از همۀ ما راضی بگردان.

    - الهی آمین.

    عاقبت امور همۀ ما ختم‌به‌خیر بگردان.

    - الهی آمین.

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ. اللَّهُ الصَّمَدُ. لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ. وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ.

    - اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

    پایان خطبۀ اول

    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ نَحْمَدِهُ وَ نَسْتَعينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْديهِ وَ نَتَوَکَّلُ عليه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّمُ علی حبيبه وَ نجيبه سیدِ رُسُلِهِ وَ حافظ سِرِّهِ بشيرِ رحمتهِ وَ نذير نقمته أبِی القاسِمِ المصطفی مُحَمَّد وَ علی آله الاَّطیَّبینَ الاَّطهَرینَ المَعصُومینَ المُنتَجَبین وَ لَا سِیَّمَا بَقیة الله فی الأرضین وَ صلاة وَ سلام علی بن ابیطالب علیه السلام و فاطمة الزهرا سیدة نساء العالمین وَ الحَسَن وَ الحُسَیْن سَیِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ و علی بن الحسین و محمد بن علی وَ جعفر بن محمد وَ موسی بن جعفر وَ علی بن موسی وَ محمد بن علی وَ علی بن محمد وَ الحسن بن علی وَ الحجة قائم المهدی صلوات الله علیهم الاجمعین وَ اللَّعْنَهُ دائم عَلَى أَعْدَائِهِمْ اعداء ‌الله من الآن الی یوم لقاء الله.

    اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَفی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

    اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ خَیْرِ اَعْوانِهِ وَ أَنْصَارِهِ. وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْه. اوصيکم و نَفسی عِبادَ الله بِتقوی الله و طاعَة وَ اجتِنابِ مَعصِیَتهِ.

    مجدداً در خطبۀ دوم، خودم و شما نمازگزاران، برادران و خواهران ایمانی را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت سفارش می‌کنم و عرض تسلیت دارم امروز سالروز وفات امّ‌البنین، فاطمه کلابیه را به محضر مبارک امام عصر (ارواحنا له الفداء) و رهبر فرزانۀ انقلاب و امت شهیدپرور و دلداۀ اهل‌ بیت عصمت و طهارت، همسر علی‌بن ابیطاب(ع) را و امیدواریم که ان‌شاءالله خداوند متعال، به همۀ ما توفیق بدهد اعمالمان جوری باشد که مورد شفاعت اهل بیت قرار بگیریم. یکی از مناسبت‌ها، همین موضوع وفات ام‌البنین(ع) است که این بانوی بزرگ، در ولایتمداری خودش و در توصیه و سفارش فرزندانش به پیروی از ولایت و امامت سنگ‌تمام گذاشت. در خانۀ علی‌بن‌ابیطالب(ع) چهار فرزند به‌دنیا آورد که هر چهار فرزندان او، در کربلا، در رکاب امام زمانشان به شهادت رسیدند و از این چهار فرزند برومند ام‌البنین، تنها عبیدالله، فرزند قمربنی‌هاشم، باقی ماند و بعد از حادثۀ کربلا، این بانوی بزرگ، وقتی‌که اسرا به مدینه برگشتند، با تعصی به حضرت فاطمه زهرا(س) دست فرزند قمربنی‌هاشم را می‌گرفت، سر مزار شهدای بقیع می‌آمد، گریه می‌کرد، نوحه می‌کرد، مرثیه‌سرایی می‌کرد، زن شاعرۀ بدیعه ای بود، با شعر خودش حماسۀ عاشورا را زنده می‌کرد و مفاسد دستگاه بنی‌امیه را بیان می‌کرد و اینکه نام خودش را از فاطمه به ام‌بنین هم تغییر داد، به پیشنهاد خودش بود. وقتی‌که احساس کرد در خانۀ مولای متقیان، علی(ع)، وقتی نام فاطمه برده می‌شود، فرزندان فاطمه، حسن و حسین و زینبین، کأنه به یاد مادر می‌افتند و دلتنگ مادر می‌شوند، به علی‌بن ابیطالب پیشنهاد داد از این به بعد اگر صلاح می‌دانید، من را ام‌البنین صدا بزنید که فرزندان زهرا دل‌آزرده نشوند. یک‌لحظه غم امام‌زمان و حجت خدا را نمی‌توانست ببیند؛ لذا به پیشنهاد خودش، ام‌البنین نامگذاری شد و هر چهار فرزند خودش را به کربلا فرستاد و در رکاب امام‌حسین(ع) شربت شهادت نوشیدند.

    این روز، روز وفات این‌چنین بانوی بزرگی که اسوه‌ای جلوی چشم همۀ انسان‌ها می‌تواند باشد. از مرد و زن و تشکر می‌کنیم از عزیزانی که این‌چنین روزی را نامگذاری کردند به نام روز «تکریم مادران و همسران شهدا». ما هم امروز در این عصر، کم نداریم از مادرانی که الگوی خودشان را ام‌البنین قرار دادند. فرزندان خودشان را به جبهه‌ها فرستادند. نقل می‌کنند کادری چند فرزندش شهید شد. آمد محضر امام(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه). یکی یکی نام فرزندانش را می‌گفت. این فرزند اولم بود، در فلان جبهه به شهادت رسید. این فرزند دوم، بعد یک‌مرتبه نگاه کرد، دید اشک در چشمان امام حلقه زده است و بر صورت آن حضرت جاری شده است. عکس‌ها را جمع کرد. گفت امام، ما فرزندانمان را فرستادیم که دل شما غمگین نشود و اشک در چشمان شما نبینیم و دیگر نام نبرد از بقیۀ فرزندانش. مادر چند شهید بود. ام‌البنین هم چهار شهید داد در کربلا. همسر شهید، علی‌بن‌ابیطالب هم بود. لذا درود خدا بر مادران و همسران شهدا که اقتدا کردند به این‌چنین بانوی بزرگی. امیدواریم ان‌شاءالله ما هم دین خودمان را با تعصی به سیرۀ شهدای عزیز، بتوانیم عمل کنیم به این انقلاب و این ملت شهیدپرور و با بصیرت و فهیم.

    مناسبت دیگری که هست، روز دوشنبه، ۱۴اسفندماه، سالروز تأسیس کمیتۀ امداد حضرت امام در سال ۵۷ هست که ما شاهدیم تأسیس کمیتۀ امداد، در ۱۴اسفند۵۷، یعنی ۲۲ روز از پیروزی انقلاب گذشته است، به دست حضرت امام این نهاد بابرکت شکل می‌گیرد، نشان‌دهندۀ نگاه اسلام از حکومت و امام راحل به اینکه هدف این انقلاب، مستضعفین و نیازمندان هستند که رسیدگی بیشتر به این عزیزان باید باشد. لذا امام فرمودند: «خدا نیاورد آن روزی را که سیاست مسئولان، پشت کردن به محرومین و روآوردن به اغنیا شود.» کسانی‌که خط امام را می‌خواهید بروید، کسانی‌که توصیه‌های مقام معظم رهبری را گوش می‌کنید، این انقلاب در ۲۲روز از پیروزی خودش، نهاد کیمتۀ امداد حضرت امام را تأسیس کرده است؛ یعنی نگاه، نگاه به مستعضفین هست که امام(رحمة‌الله‌علیه) در یک فرمایش دیگری فرمودند: «این‌ها ولی‌نعمت ما هستند.» ما باید قدر مردم مستعضف را بدانیم. کسانی‌که در جامعه از لحاظ اقتصادی ضعیف‌تر هستند، این‌ها پای این انقلاب می‌ایستند. آن‌هایی که وضع مادی‌شان خوب هست، حساب‌های داخل و خارجشان پر هست، آن‌ها اهل ماندن در این کشور در سختی‌ها نخواهند بود. آن‌هایی که گرین کارت دارند، آن‌هایی که دوتابعیتی هستند، به هر نامناسبت و مشکلی که برای این کشور پیش بیاید، فوراً کشور دوم خودشان را انتخاب خواهند کرد؛ لذا قدر این‌ها را باید دانست و در همین رابطه، بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان، چهار نکته و پیام اساسی در آن بود که باید همۀ ما به‌خصوص مسئولین بارها و بارها این را مطالعه بکنیم. در آن سخنرانی‌شان، مقام معظم رهبری چهار محور را مورد بحث قرار دادند. اولین محور این بود که این انقلاب اسلامی و کارکرد اصلی آن چیست. این چیستی و چگونگی کارکرد انقلاب را آقا به تفصیل در آن سخنرانی‌شان بیان کردند. دوم، از محورهای سخنرانی معظم‌له، آسیب‌شناسی انقلاب در دهۀ چهارم و در سال چهلم پیروزی انقلاب اسلامی بود و سوم اولویت‌ها و الزامات انقلاب اسلامی در مقطع کنونی از محورهای صحبت‌های مقام معظم رهبری بود و چهارم، آیندۀ انقلاب اسلامی. خیلی مفصل و جامع و کامل.

    من در موضوع آسیب‌شناسی که مقام معظم رهبری فرمودند، چند جمله‌ای با استفاده از فرمایشات خود معظم له، خدمت شما نمازگزاران عزیز عرض می‌کنم. مقام معظم رهبری فرمودند یکی از آسیب‌های این انقلاب در دهۀ چهارم و سال چهلم این انقلاب، اشرافیگری است. دل‌سپردن به طبقات مرفه و زیاده‌خواه به جای توجه به طبقۀ ضعیف. این یکی از آسیب‌های این انقلاب هست که ما اگر بخواهیم این انقلاب به قوت خودش پیش برود و جلو برود، باید حتماً این روحیۀ اشرافیگری را با آن مبارزه کنیم. ما درود می‌فرستیم به عزیزانی که در زیه مقام و مسئول با داشتن ریاست، روحیۀ مردمی خودشان را حفظ می‌کنند و نفرت خودمان را هم اعلام می‌کنیم از کسانی‌که در زیه مسئول و رئیس و هر عنوانی که داشته باشند، گاهی ممکن است امام‌جمعه‌ای باشد، اما زیه او، مشی زندگی او، ممکن است که حکایت‌کنندۀ روحیۀ اشرافیگری او باشد. در فضاهای مجازی، مطالب فراوانی گفته می‌شود. نمونه‌های فراوانی از هر دو مدل زندگی اشرافیگری یا ساده‌زیستی و مردمی‌بودن بحمدالله در جلوی چشم همه قرار می‌گیرد؛ لذا فرمودند از آسیب‌ها در دهۀ چهارم، امروز این روحیۀ اشرافیگری است که اگر چنانچه به این روحیۀ اشرافیگری مسئولین مبتلا شدند، حرکت انقلاب به‌سمت ارتجاع خواهد رفت. در این موضوع می‌فرمایند با کاستن از سرعت انقلاب به‌سمت اهداف و بعد متوقف شدن حرکت انقلاب، مرحلۀ سوم برگشت به قبل از انقلاب و دورۀ ستم‌شاهی خواهد بود. محصول تفکر این عده، بازگشت به ضدارزش‌هایی است که مردم علیه آن‌ها قیام کردند و انقلاب کردند. لذا باید مسئولین به‌هوش باشند. مردم هم باید مداقه داشته باشند در کار مسئولین. دقیق نگاه کنند. مسئولی اگر خدایی‌نخواسته در زمرۀ زندگی‌های اشرافیگرانه دیدند دارد حرکت می‌کند، او را منع کنند. نهی کنند. تذکر بدهند که این روحیه به‌هرحال مثل همۀ بیماری‌های دیگر، مصری است. این انقلاب نشده است برای اینکه خلاصه عده‌ای بروند و عده‌ای بیایند. مقام معظم رهبری فرمودند مردم انقلاب نکردند که مثلاً فرض کنید پهلوی‌ها بروند و دیگرانی بیایند. با این اسم‌ها و با این شخص‌ها، جابه‌جایی اشخاص، هدف مردم نبوده است. جابه‌جایی اهداف بوده است. یک نظامی که رو به فساد می‌رفت. مردم جلوی آن را گرفتند. آن‌ها را کنار زدند. برای اینکه یک جامعه‌ای رو به صلاح داشته باشند. لذا ما تشکر می‌کنیم از نمایندگانی که بیش از صد نفر از نمایدگان در راستای همین فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند ما در دهۀ چهارم انقلاب، پیشرفت‌های زیادی داشتیم؛ اما در حوزۀ عدالت متأسفانه پیشرفت نداشتیم و بیش از صد نفر از نمایندگان طرح دوفوریتی را به مجلس دادند که اعادۀ اموال نامشروع مسئولان در آن لحاظ بشود.

    به‌هرحال عده‌ای که این انقلاب را سفره‌ای برای خوردن خودشان عنوان کردند باصراحت، نمایندۀ مجلس هم بودند، گفتند این سفره‌ای است، ما باید سهم خودمان را از این سفره برداریم. این‌ها اموال نامشروع زیادی را کسب کردن دو به چنگ آوردند. این طرح دوفوریتی را ما می‌خواهیم که نمایندگان ان‌شاءالله به‌جد پیگیر باشند و از همۀ قوا، در این چهل سال، مقام معظم رهبری فرمودند در بخض‌های فراوانی ما بحمدالله پیشرفت‌های خوبی داشتیم، استقلال سیاسی کشور قطعی است. ما با انتخاباتی که برگزار می‌شود و با رأی مردم، امروز بحمدالله در موضوع سیاسی، وابستگی سیاسی به هیچ کشوری و به هیچ قدرتی، کشور ما ندارد. استقلال کامل سیاسی، استقلال دفاعی و نظامی بحمدالله در این کشور هست. شکی در آن نیست. علی‌رغم همۀ تحریم‌ها، تهدیدها و جنگی که علیه ما داشته‌اند، ما در موضوع نظامی و دفاعی، به استقلال کامل رسیدیم؛ اما دو حوزه هست که هنوز استقلال کامل را نداریم: یکی حوزۀ فرهنگی و اجتماعی و یکی حوزۀ اقتصادی. لذا مقام معظم رهبری دراین‌باره تأکید دارند در بحث فرهنگی، ما استقلال نداریم. بعضی از مسئولین ما هنوز نگاهشان به خارج است. فرمان مقام معظم رهبری دررابطه‌با آتش به اختیاری که فرمودند، یک میان‌بری هست برای رسیدن به استقلال فرهنگی و اجتماعی که امیدواریم ان‌شاءالله سربازان و افسران جلهۀ جنگ نرم، این آتش به اختیار را در جبهۀ فرهنگی و اجتماعی دنبال کنند. اگر ما به فرامین مقام معظم رهبری عمل کنی، این راه را آقا دستور دادند آتش به اختیار، یک ماین بری باشد برای رسیدن به آن استقلال فرهنگی و اجتماعی.

    در حوزۀ اقتصاد هم استقلال همه‌جانبه نداریم. علی‌رقم کارهای خوبی که انجام شده است؛ اما با دو چالش جدی حوزۀ اقتصاد ما روبه‌رو است: یکی حوزۀ عدم توازن و دوم حوزۀ ضعف عدالت. عدم توازن، مقام معظم رهبری می‌فرمایند به این معنا که ما در حوزه‌هایی نظیر نانو و هسته‌ای و موشکی، هواوفضا، سلول‌های بنیادی و دارو بحمدالله پیشرفت‌های خوبی داشتیم. در این حوزه‌ها به‌حد واقعی، کشور ما پیشرفت کرده است؛ اما در برخی از حوزه‌ها، مثل خودرو، مثل شبکۀ ملی اطلاعات، مثل صنایع بالادستی، مثل نفت و امسال آن‌ها، توفیقی نداشتیم بلکه درجا زدیم. این عدم توازن، در این بخش‌های مختلف، برای کشور مشکل درست می‌کند. شما امروز ببینید به‌خاطر همین که ما در صنعت خودرو پیشرفتی نداشتیم، چقدر سالیانه دارد از این کشور ارز خارج می‌شود برای وارد کردن خودروهای خارجی که می‌گویند امنیت بیشتری دارد و لذا مسئولین بالادستی، مسئولین درجه یک این کشور، خودشان راضی نمی‌شود در خودروهای داخلی بنشینند. چرا؟ چون صنعت خودرو پیشرفتی نکرده است؛ اما حاضر هستند در بیمارستان‌های خود ما بستری بشوند؛ چون پیشرفت داشیم. این عدم توازن، ضعف در حوزۀ اقتصاد است.

    دوم می‌فرمایند ضعف در عدالت هست که مقام معظم رهبری برای ضعف در عدالت، سه مؤلفه را ذکر می‌کنند. می‌فرمایند با فقر و فساد و تبعیض، این سه مؤلفه، هیچ‌وقت ما نخواهیم توانست عدالت را به‌معنای واقعی در کشورمان یا حتی به‌معنای نسبی آن‌هم در کشورمان شاهد باشیم. لذا برای بحث فقرزدایی از کشور، مقام معظم رهبری باز از مقام یک فرماندۀ بصیر، بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و نگاه به داخل را مطرح کردند. اینجا باید مسئولین بیایند پاسخ بدهند. در روزهای پایانی سال ۹۶ که سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بوده است، این فرمان مقام معظم رهبری را تا کجا پیش بردند. این فرمان مقام معظم رهبری بر این موضوع، برای از بین بردن فقر بوده است. برای اینکه فقر یکی از موریانه‌هایی است که عدالت را زیر سؤال می‌برد. ما با وجود فقر در کشورمان، نمی‌توانیم بگوییم عدالت برقرار شده است و مقام معظم رهبری، از این گلایه‌مند بودند و ما هم باید به فکر باشیم. مسئولین باید به فکر باشند. سال ۹۶ هم به آخر دارد می‌رسد. در این بخش چه کرده‌اند.

    اما در حوزۀ مبارزۀ با فساد و تبعیض، مقام معظم رهبری در سال ۸۰ فرمان هشت‌ماده‌ای را دادند. بحث دولت‌ها مطرح نیست. کسی به این دولت و آن دولت، ما نظر نداریم. ما می‌خواهیم بگوییم فرامین مقام معظم رهبری از سال ۸۰، وقتی‌که آقا ملاحظه کردند در بخش‌هایی فساد هست، در بخش‌هایی تبعیض هست که دارد به مردم آسیب می‌رساند و عدالت را زیر سؤال می‌برد و متأسفانه تحت‌الشعاع خودش قرار می‌دهد، در سال ۸۰ فرمان هشت‌ماده‌ای را آقا دادند. خب مسئولین باید پیگیر این موضوع می‌بودند. به کجا رسیده است این مطالبۀ رهبری؟ بعضی‌ها می‌گویند چرا با صراحت مقام معظم رهبری نمی‌آیند اعلام کنند؟ ما اگر زمان امام‌علی(ع) هم می‌بودیم، همین وضعیت بوده است. وقتی‌که یک کشور، چارت تشکیلاتی مشخصی دارد. قوۀ مجریه مشخص است. با رأی مردم انتخاب می‌شوند. قوۀ مقننه، با رأی مردم انتخاب می‌شوند. قوۀ قضاییه، به همین کیفیت، غیرمستقیم با رأی مردم دارند انتخاب می‌شوند. وقتی مردم رأی می‌دهند به خبرگان. خبرگان رهبری را تعیین می‌کنند. تعیین رئیس قوۀ قضاییه به‌دست رهبری، یعنی با یک واسطه، مردم دارند انتخاب می‌کنند. ولی این‌ها که انتخاب شدند، برای تحقق عدالت هست. چه کردند این‌ها در مبارزۀ با فساد و تبعیض، فرمان هشت‌ماده‌ای مقام معظم رهبری، متأسفانه کاری نشده است.

    اما در پایان عرض می‌کنم ما تشکر می‌کنیم که از قوۀ قضاییه‌مان به‌خاطر اینکه ببینید این انقلاب آمد، برای اینکه شاه و سلطان و کدخدا و خان و ارباب را کنار بزند و بحمدالله شاه و سلطان و کدخدا و ارباب و خان‌ها همه به زباله‌دان تاریخ رفتند؛ اما در گوشه‌وکنار این کشور، یوزارسیف سلطان‌هایی بودند که اخیراً بحمدالله با پیگری قوۀ قضاییه، نه از اینجا، خوب دقت کنند. من انتقاد خودم را همیشه می‌گویم. از بالا وقتی‌که عزیزان ما پیگیر شدند، دستور داده شد از بالا به استان، استان پیگری این قضیه شدند، ما تشکر می‌کنیم از سربازان گمنام امام‌زمان(ع) و امیدواریم که ان‌شاءالله شاهد روزی باشیم که این یوزارسیف سلطان‌ها، در کل کشور و در این شهرستان برای همیشه بساطشان جمع بشود و این نشان می‌دهد که اگر چنانچه اطلاعات صحیح و دقیق و مستند به مسئولین دلسوز این نظام برسد، پیگیر رفع مشکلات مردم هستند. تشکر ما از سربازان گمنام امام‌زمان(ع) و از قوۀ قضاییه ما به‌خاطر این است که حداقل امیدی در دل‌ها بعد از آن‌همه توطئه و سم‌پاشی و تبلیغ علیه قوۀ قضاییه، در این شهرستان اقلاً امیدی در دل‌ها ایجاد شد که قوۀ قضاییه پیگیر مطالبات به‌حق مردم هست. در هر جا، در هر مکان، در هر پست و مقامی که باشند، هر عنوانی که داشته باشند. امیدواریم ان‌شاءالله در همۀ موارد اگر چنانچه بحث برخورد با اموال غیرمشروع مسئولین هم مطرح می‌شود، قوۀ قضاییه ما نه از هوچی‌گری‌های کسانی‌که امروز قدرت ندارد و فقط دارند حرف می‌زنند و این‌طرف و آن‌طرف سم پاشی می‌کنند و یک روزی قدرت داشتند، نه از آن‌ها بترسد و نه از کسانی‌که امروز در رأس قدرت هستند. اگر قاچاق می‌کنند، اگر تخلف می‌کنند و نه هم از این‌ها بترسد. کار خودش را به‌جد با قاطعیت،‌بر اساس عدالت، ان‌شاءالله انجام دهد و امیدواریم که امید مردم هم ان‌شاءالله هرچه زودتر به‌ تحقق عدالت در همۀ این زمینه‌ها که فرمان مقام معظم رهبری است و خواستۀ معظم‌له است، ان‌شاءالله در همۀ این زمینه‌ها به بار بنشیند.

    خدایا، به عزتت قسمت می‌دهیم رهبر انقلاب، از جمیع بلایا و حوادث حفظ و حراست بفرما.

    - الهی آمین.

    کسانی‌که صادقانه به دین و مملکت ما خدمت می‌کنند، تأیید فرما.

    - الهی آمین.

    کسانی‌که زندگی اشرافیگری دارند و با مشی اشرافیگری خودشان، نشان می‌دهند که نفوذی دشمن هستند در بدنۀ قوۀ اجراییه و مقننه و قضاییه این کشور و با این روحیه، در این پست‌ها و مقام‌ها به مردم خیانت می‌کنند، خدایا آن‌ها را رسوا و ذلیل بگردان.

    - الهی آمین.

    شر استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیست‌ها را به خودشان برگردان.

    - الهی آمین.

    ما را یک‌آن به خودمان وامگذار.

    - الهی آمین.

    ما را مدیون خون مطهر شهدا و امام راحلمان ممیران.

    - الهی آمین.

    خدایا، به عزت و جلالت قسمت می‌دهیم فرج آقا و مولایمان امام‌زمان را برسان.

    - الهی آمین.

    مقام معظم رهبری فرمودند ان‌شاءالله به‌زودی شاهد برگذاری نماز در قدس باشیم. به آن نمایندۀ سوریه، مسئول اوقاف سوریه فرمودند. خدایا، این آرزو و امید رهبر ما را هرچه سریع‌تر به انجام برسان.

    - الهی آمین.

    باران رحمتت را بیش از پیش بر ما نازل بگردان.

    - الهی آمین.

    عاقبت امور همۀ ما ختم‌به‌خیر بگردان.

    - الهی آمین.

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ. اللَّهُ الصَّمَدُ. لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ. وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ. صدق الله العلی العظیم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

    - اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

    پایان خطبۀ دوم

    خطبه های صوتی نماز جمعه 3-9-1396 خطیب حجت الاسلام مصوری ،امام جمعه موقت برد ...

    خطبه های صوتی نماز جمعه 3-9-1396 خطیب حجت الاسلام مصوری ،امام جمعه موقت شهرستان بردسکن [attachment=209]          ...

    خطبه های صوتی نماز جمعه 26-8-1396

    خطبه های صوتی نماز جمعه 26-8-1396 شهرستان بردسکن خطیب حجت الاسلام امینی [attachment=208]                          ...

    خطبه های صوتی نماز جمعه 12-8-1396

    [attachment=204]  [attachment=205]              ...

    خطبه های صوتی نماز جمعه 3-6-1396

    خطبه های صوتی نماز جمعه 3-6-1396 خطبه اول [attachment=187]   خطبه دوم [attachment=188]                                ...

    خطبه های صوتی نماز جمعه 26-3-1396

    خطبه های صوتی نماز جمعه 26-3-1396 خطبه اول [attachment=169]   خطبه دوم [attachment=170]                          ...

    ارسال دیدگاه
    ارسال دیدگاه شما در مورد مطلب

    کد امنیتی :
    شامل تصویر کد امنیتی به صورت CAPTCHA.
    بارگزاری مجدد کد



نظر شما در مورد سیستم جدید سایت نماز جمعه چیست ؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
نظری ندارم...


تمامی حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه بردسکن می باشد