متن خطبه‌های نماز جمعه 3 آبان ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام‌جمعه محترم شهرستان بردسکن

    موضوع: اخبار, خطبه های نماز جمعه تاریخ ارسال: 1398/08/06 - 21:33
    متن خطبه‌های نماز جمعه 3 آبان ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام‌جمعه محترم شهرستان بردسکن
    سلام‌علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَیطانِ الرَجیِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعینُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدیهِ وَ نَتَوَکَّلُ عَلِیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّمُ عَلی حَبیبِهِ وَ نَجِیبه سِیدِ رُسُلِهِ وَ حافِظِ سِرِّهِ بَشیرِ رَحْمَتِهِ وَ نَذیرِ نِقْمَتِه أبی القاسِم المُصْطَفی مُحَمَّد وَ عَلی آلهِ الاَّطیَّبینَ الاَّطهَرینَ المَعصُومینَ المُنتَجَبین وَ لا سِیُّما بَقیَّةِ للَّهِ فِی الأرَضین وَ اللَّعْنَ دائِم عَلى أَعْدَائِهِمْ اعداءِ اللّه مِنَ الان إلی یَوْمِ لِقاء اللَّه.  أوصیکم وَ نَفسیِ عبادَ اللَّه بِتَقوَی اللَّه وَ طاعَتِهِ وَ اجتِنابِ مَعْصِیَته (السلام علیک یا أباعبدالله وعلی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی جمیعا سلام الله أبدا مابقیت وبقی اللیل والنهار ولاجعله الله آخر العهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین وعلى علی بن الحسین وعلى أولاد الحسین وعلى أصحاب الحسین. با عرض تسلیت این ایام دهه آخر صفر رحلت جان‌سوز و جان‌گداز رسول گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) و سبط اکبرشان امام مجتبی (ع) و ولی‌نعمت ما خراسانی‌ها علی بن موسی‌الرضا (ع) به محضر مبارک امام عصر ارواحنا لتراب مقدم الفداء و همه ارادتمندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت بخصوص جمع حاضر خودم و شما نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت سفارش می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهیم همه ما را به صفت تقوا بیاراید.
    در ادامه مطالب و خطبه‌های اول سومین هدیه خداوند متعال که از ما در حقیقت مطالبه خواهد شد بعد از امربه‌معروف و نهی از منکر پیامبر گرامی اسلام فرمودند که النصیحه للخلق (اینکه انسان خیرخواه همه مخلوقات الهی باشد چون سفارش فراوانی نسبت به خیرخواهی برای موجودات و مخلوقات شده است در جمع اصحاب پیامبر گرامی اسلام فرمودند الدین النصیحة)، دین یعنی نصیحت یعنی خیرخواهی نصح یعنی خیرخواهی، دین هم یعنی اینکه انسان خیرخواه دیگران باشد خوبی برای دیگران بخواهد هم در قولش هم در فعلش هم در عملش همه این‌ها خیر و خوبی برای دیگران ظهور و بروز پیدا می‌کند لذا وقتی حضرت فرمودند الدین النصیحة(اصحاب سؤال کردند قلنا لمن یا رسولالله (این نصیحت و خیرخواهی برای چه کسانی، ما خیرخواه موجودات باشیم همه انسان‌ها باشیم فرمودند که و لله و لکتابه و للرسوله، وللائمة المسلمین وعامتهم فرمودند برای این چند گروه شما باید خیرخواهی داشته باشید اول برای خدا انسان باید خیرخواه خدا باشد خیرخواهی برای خدا چه جوری است ما چه جور خیر برای خدا بخواهیم دستورات خدا را سعی کنیم اجرا کنیم فرامین الهی را اجرا کنیم روابط زندگانی‌مان با دیگران بر اساس معیارهای خدایی باشد این خیرخواهی برای خداست که سودش هم باز به خود ما برمی‌گردد والکتاب و قران خیرخواه قرآن باشیم در نشر قرآن در ترویج احکام نورانی قرآن در حفظ قرآن در رساندن مفاهیم بلند قرآنی به جامعه انسانی این می‌شود خیرخواهی برای قرآن و بعد فرمودند و لرسوله برای رسول خدا باید خیرخواه باشیم یک عده‌ای پیغمبر خدا را تنها گذاشتند و فاصله گرفتند از پیامبر خدا حتی آیه شریفه قرآن که مرتب خوانده می‌شود روز جمعه حضرت مشغول خطبه نماز جمعه بودند سروصدایی بلند شد که تجار وارد شهر شده‌اند طبق رسمی که آن زمان بود و فصل دو فصل گاهی دو بار می‌آمدند آنچه نیاز یک شهری بود می‌سنجیدند آن‌ها را به آن شهر می‌آوردند و آنچه خودش می‌خواستند کالا یا پول می‌بردند حضرت مشغول خطبه خواندن بودند سروصدای آمدن این کاروان‌ها بلند شد آن زمان مثل حالا تبلیغات فضای مجازی نبود که از قبل اطلاع‌رسانی شده باشد خودشان می‌آمدند با سروصدا و ایجاد حالا سازوبرگی که آن زمان بود اعلام می‌کردند ما آمدیم می‌گوید پیغمبر خدا خطبه می‌خواندند همه دور پیغمبر را رها کردند رفتند به سمت آن تجاری که آمده بودند خوب این خیرخواهی برای پیغمبر خدا نیست پیغمبر خدا دارند خطبه می‌خوانند حضرت را تنها بگذارد انسان فرمودند الدین النصیحه) دین یعنی خیرخواهی یعنی اینکه برای پیغمبر خدا خیرخواه باشید تنها نگذارید پیامبر خدا را زراره پیغمبر خدا را تنها نگذارید ائمه اطهار (ع) را تنها نگذارید بعد فرمودند و لأئمة المسلمین و برای پیشوایان دین هم خیرخواه باشید ائمه اطهار همه در زمان خودشان مردم خیرخواهشان متأسفانه نبودند جز عده قلیلی خیرخواه ائمه نبودند به معنای واقعی لذا ائمه را تنها گذاشتند یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند لذا امام دوازدهم علیه‌السلام را خداوند جامعه را شایسته حضور او ندانست لذا حضور آن حضرت ازنظرهای ما مخفی شد وجود مقدس آن حضرت از دیدگان ما مخفی شد تا وقتی‌که جامعه رشد لازم را پیدا کند تعالی لازم را پیدا کنند و به مرحله النصیحه لائمه المسلمین خیرخواهی برای پیشوایان دین برسد خدای متعال انشاء الله امام زمان را می‌رساند و بعد فرمودند وعامتهم (همچنین از مصادیق دین نصیحت و خیرخواهی برای عموم مردم هست برای عموم مسلمان‌ها هست یک مسلمان باید خیرخواه همه مسلمان‌ها باشد طبق این روایتی که وجود نازنین پیغمبر خدا حضرت محمد بن عبدالله (ص) فرمودند لذا اگر ما می‌خواهیم هدیه خدا را آماده کنیم که آنجا خداوند متعال ما را به تعبیر خودمان تحویل بگیرد این است که این هدیه آماده باشد النصیحه الخلق ناصح و خیرخواه بندگان خدا باشیم در روایت دیگری رسول گرامی اسلام فرمودند (لینصح الرجل منکم اخاه کنصیحته لنفسه) باید انسان برای برادر دینی خودش آن‌طور خیرخواه باشد که برای خودش ما چقدر خیرخواه خودمان هستیم هر چه خیری هست خوبی هست هر چه منفعتی هست هر چه مصلحتی هست به سمت خودمان می‌خواهیم جذب می‌کنیم تلاشمان برای خیررسانی به خودمان خانواده‌هایمان. فرزندانمان. اقواممان و بستگانمان هست می‌فرمایند انسان مسلمان پیغمبر خدا فرمودند باید ناصح و خیرخواه دیگران باشد همان‌طوری که خیرخواه خودش هست همه ما مسئولین ما اگر این نگاه را داشته باشیم نسبت به بندگان خدا خیر آن‌ها را بخواهیم که خیر خودمان را می‌خواهیم اگر گره‌ای توکار مسلمانی افتاد مثل گره توکار خودمان که تلاش می‌کنیم آن را بازکنیم آن مانع را برطرف کنیم تلاش کنیم گره از کار مسلمانی بازکنیم بعض وقت‌ها بعضی از مسئولین یک مقدار مقامشان بالاتر می‌رود متأسفانه هیچ خدایی را بندگی نمی‌کنند ما به لطف خدا، خدا را شاکریم که در شهرستانمان مسئولینی داریم از خود ما هستند درد ما را می‌دانند به فکر درمان ما هم هستند تلاش می‌کنند در حد توانایی که دارند در حد وسعی که دارند امکاناتی که دارند حقیقتاً در شهرستان مسئولین کار می‌کنند اما یک موضوعی پیش‌آمده بود مدیرکل‌ها ما بهش تلفن زدیم جواب که نداد بعد پیام دادیم که هر وقت فرصت کردید اجازه بفرمایید مزاحمتان بشویم چنددقیقه‌ای برای گرفتاری یک مسلمانی جواب نداد ولی روایتی از علی (ع) برایش نوشتم که حضرت می‌فرمایند پست و مقام‌ها الولایات مضامین الرجال این پست و مقام‌های دنیا میدان مسابقه مردان است میدان بروز و ظهور شخصیت خود انسان هست این پست و مقام‌ها نعمتی از طرف خداوند برای مسئولین هم شایستگی‌های خودشان را بروز و ظهور می‌دهند چقدر انسانیت دارند چقدر مسئولیت‌پذیرند و هم در گره‌گشایی از کار دیگران مسابقه می‌بندند تلاش بیشتری می‌کنند این‌یکی سعی می‌کند از آن مسئول بیشتر کمک کند گره‌گشایی از کار مسلمان‌ها بیشتر داشته باشد این روایت را برایش نوشتیم که اگر بفهمد آن آقای مدیرکل انشاء الله جواب بدهد که گره از کار مسلمانی باز شود. خوب پیغمبر گرامی اسلام می‌فرمایند (لینصح الرجل منکم باید) خیرخواه دیگران باشد مسلمان همان‌طوری که خیرخواه خودش هست یک روایت. در قرآن کریم آیات فراوانی داریم راجع خیرخواهی برای دیگران غالبا انبیاء الهی خیرخواه دیگران بودند تو قرآن فراوان داریم از لسان انبیاء الهی که با صراحت فرمودند ما خیرخواه شما هستیم لذا حضرت نوح که شیخ الانبیاء نام دارند 950 سال فقط ایشان تبلیغ کردند عمرشان چقدر بوده ما نمی‌دانیم 950 سال تبلیغ کردند بعد می‌فرمایند (أُبَلِّغُكُمْ رِسَالَاتِ رَبِّي وَأَنْصَحُ لَكُمْ وَأَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ) رسالت‌های الهی را من به شما می‌رسانم من ناصح و خیرخواه واقعی شما هستم و از جانب خدا چیزهایی را می‌دانم شما نمی‌دانید به‌حکم اینکه من پیغمبر خدا هستم خدا یک اموری را آگاهی آن را به من داده که شما نمی‌دانید ولی من خیرخواه شما هستم 950 سال 300 سال میگویند تبلیغ کرد کسی ایمان نیاورد خداوند گفت عذابشان کنم گفت خدایا به این‌ها مهلت بده 300 سال دیگر تبلیغ کرد باز همین موضوع تکرار شد 300 سال سوم در طول 950 سال در روایات داریم 80 نفر به حضرت نوح ایمان آوردند این پیغمبر خدا اگر ما بودیم حوصله‌مان سال اول سر می‌رفت می‌گفتیم عذاب بفرستید خیال خودت و همه ما را راحت کن 950 سال پیغمبر خدا با آن شرایط سخت که تو قرآن هم هست وقتی برای نجات آن‌ها به ابزار ظاهری متوسل شد و کشتی ساخت که ببینند سبب نجاتشان هست می‌آمدند رد می‌شدند پیغمبر خدا را مسخره می‌کردند این برای ما طلبه‌ها هم‌درس دارد که از تبلیغ خسته نشویم برای مردم هم‌درس دارد که به نصیحت ناصحان خیر خودشان توجه کنند حضرت هود (ع) قرآن کریم از قول ایشان می‌فرماید (أُبَلِّغُكُمْ رِسَالَاتِ رَبِّي وَأَنَا لَكُمْ نَاصِحٌ أَمِينٌ) من رسالت‌های پروردگارم را به شما می‌رسانم من برای شما یک خیرخواه امینی هستم هم خیر شمارا می‌خواهم هم امانت‌دار شما هستم در رسالت الهی خیانت نمی‌کنم در خیرخواهی برای شما تزویر نمی‌کنم در روایات داریم 650 سال پیغمبر خدا تبلیغ کرد عده کمی به ایشان ایمان آوردند ولی ایشان دلسرد نشد با این‌چنین مردمی زندگی می‌کردند پیغمبران خدا با آن‌ها و لذا نهایتاً صبر این ولی خدا هم لبریز شد و به سرآمد و گفت خدایا هر جور خودت می‌دانی با این‌ها رفتار کن که خداوند طوفان سردی را بر این‌ها فرستاد و این‌ها را از بین برد وقتی‌که 650 سال یک پیغمبر خدا میان این‌ها باشد رسالت پروردگار را به این‌ها برساند امانت‌داری او را ببینند سلم قلب او را ببینند ولی ایمان نیاورند کیفرشان همین عذاب الهی است پس بنابراین النصیحه للخلق یک از هدایای پروردگار که این روایت پیغمبر گرامی اسلام خیرخواهی برای دیگران هست در هرکجا هستیم در هر منصبی هستیم در همان جایگاهی که هستیم تو خانه خودمان. تو جامعه خودمان خیرخواه دیگران باشیم خوبی برای دیگران بخواهیم اما در اینجا توجه به یک نکته هم لازم هست و آن اینکه مواظب مدعیان خیرخواهی باشیم خیرخواهان قلابی داریم بله شیطان یکی از آن‌ها بود برادران یوسف یکی از آن‌ها بودند لذا شیطان وقتی‌که برای فریب حضرت آدم و حوا کمر بست تسلیمش نمی‌شدند (وَقَاسَمَهُمَا إِنِّي لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِينَ) سوگند یادکرد در حضور آن‌ها به هر چه شما مقدس می‌شمارید خدا را قبول دارید من خیرخواه شما هستم مواظب باشیم همه ما امروز هم در جامعه ما هستند کسانی که مدعی خیرخواهی هستند ولی شیطان‌صفت هستند برادران حضرت یوسف (قَالُوا يَا أَبَانَا مَا لَكَ لَا تَأْمَنَّا عَلَىٰ يُوسُفَ) باباجان چرا ما را امین یوسف نمی‌دانی إِنَّا لَهُ لَنَاصِحُونَ) ما خیرخواه یوسف هستیم با این عنوان وارد شدند و پدر را مجاب کردند و حضرت یوسف را بردند و آن مشکلات را برای برادرشان و جامعه آن روزشان درست کردند علی (ع) در روایتی می‌فرمایند که و ربما نصح غیر ناصح و غش المستمصح) می‌فرمایند چه‌بسا افرادی که صلاحیت نصح و خیرخواهی را ندارند اما زبان به خیرخواهی بلند می‌کنند امروز چقدر آمریکای جنایتکار دم از آزادی می‌زند دم از حقوق بشر می‌زند کدام بشر مگر مردم یمن مسلمان‌ها بشر نیستند این‌ها به تعبیری مولی متقیان علی (ع) ناصح غیر ناصح‌اند نه اهلیت نصیحت ندارند ولی نصیحت می‌کنند که دیگران را فریب دهند حتی به دوستان خود هم خیانت می‌کنند و بعد می‌فرمایند و غش المستمصح زمانی می‌آید افرادی که شما از آن‌ها مشاوره می‌خواهید نصیحت می‌خواهید به شما خیانت می‌کنند خطبه نماز جمعه هست نمی‌شود زیاد طولانی کرد و مصداقش را نقل کرد که افرادی برای مشاوره مراجعه کردند به افرادی که تقید و تعهد دینی نداشتند تو آن مشاوره‌ها خیانت کردند خانواده‌ها را به‌جای اینکه صلح بدهند متلاشی کردند کم نداریم این‌جور افرادی حضرت فرمودند مواظب این گروه‌ها هم باشید گروه‌هایی که نصحت می‌کنند شیطان گونه هستند گروه‌هایی نصیحت می‌کنند مثل برادران یوسف خیانت می‌کنند گروه‌هایی اهلیت نصیحت ندارند شروع می‌کنند به نصیحت کردن 4 کلمه از جایی یاد گرفتند می‌آیند با دو کلمه هم از مسائل دینی باش مخلوط می‌کنند می‌آیند اینجا برای ما کلاس مشاوره می‌گذارند کلاس تحکیم خانواده می‌گذارند در آن کلاس تحکیم خانواده که تو همین شهرستان بردسکن اشاعه فحشا و منکرات می‌کنند در ایام عزاداری اهل‌بیت عصمت و طهارت آقایان مسئول هم از این‌ها دعوت می‌کنند که بیایند به‌عنوان کارشناس کارشناسی که این‌قدر زمان فهم نباشد که این ایام ایام شهادت هست حداقل حرمت زمان را نگه‌دارند این کجا زبان این ملت را می‌فهمد کسی که زمان را نفهمد زبان ملت را هم نمی‌فهمد یک عده‌ای از مسئولین هم از ایشان دعوت کردند خانمی آمده اینجا سخنرانی کرده که انسان شرمش می‌آید که انسان گوش بدهد یک عده از آقایان هم تو همان مجلس نشسته بودند متأسفانه از برادران آموزش‌وپرورش مابعد ما می‌خواهیم چه کار کنیم هر مشکلی آنها درست می کنند از لحاظ فرهنگی تو این شهرستان بعد می گویند امام جمعه کار نمی کند امام جمعه باید این را نقد کند شما چقدر به او پول می دهید دعوت می کنید می آورید تو این شهر بجای اصلاح فساد درست می کند بعد ما طلبه ها بیاییم آن فساد را تا مدتها درست کنیم قبح مسائل را بریزند بعد ما می خواهیم چکار کنیم متولیان فرهنگی باید بیشتر بفکر باشند از آموزش و پرورش ما توقعمان بیشتر از این حرفها هست از کسانی که دعوت می کنند از شهرداری اگر هست هر کسی که دعوت کرده این خانم را توقع ما بیش از این حرفها هست مسائل را همه می دانند بعض از مسائل دیگر نیاز به گفتن نیست که انسان بیاد تو این جلاسات این را باز کند و تشریح کند نه همه بلد هستند اگر می آیند گاهی می نشینند گوش می دهند می خواهند یک موازنه ای بکنند با شما متاسفیم برای افرادی که نمی فهمند در کجا چه دارند صحبت می کنند.
    خدایا یک آن ما را به خودمان وامگذار: الهی آمین - گناهانی که مانع استجابت دعا می شود از ما ببخش و بیامرز: الهی آمین - عاقبت امور ما ختم بخیر بگردان: الهی آمین. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ * اللَّهُ الصَّمَدُ * لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ * وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ.» پایان خطبه اول
    خطبه دوم: اعوذ بِاللَّه مِنَ الشيطانِ الرَجيِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْديهِ وَ نَتَوَکَّلُ عَلَيه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّمُ عَلی حَبيبِهِ وَ نَجِيبه سیدِ رُسُلِهِ وَ حافِظِ سِرِّهِ بَشيرِ رَحْمَتِهِ وَ نَذيرِ نِقْمَتِه أَبی القاسِم المُصْطَفی مُحَمَّد وَ عَلی آلهِ الاَّطیَّبینَ الاَّطهَرینَ المَعصُومینَ المُنتَجَبین وَ لا سِیَّما عَلِیِّ بنِ اَبِی طالِبٍ علیه السلام وَ فَاطِمَةَ الزهرا سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِینَ وَ الحسن وَ الحسین سَيِّدَیْ شَبابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ علی ابن الحسین وَ محمد ابن علیٍ وَ جعفر ابن محمد وَ موسی ابن جعفر وَ علی ابن موسی وَ محمد ابن علیٍ وَ علی ابن محمد وَ الحسن ابن علیٍ وَ الحجة القائم المهدی صَلَواتُ اللّه عَلَیهِم أَجمَعین وَ اللَّعْنَهُ ‏عَلَى أَعْدَائِهِمْ أَعداءِ اللّه مِنَ الان إلی يَوْمِ لِقاءِ اللّه. اَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَعْوانِهِ وَ اَنْصارِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ. أوصیکم وَ اوصی نَفسیِ عبادَ اللَّه بِتَقوَی اللَّه وَ طاعَتِه واجتناب معصیته السلام علیک یا أباعبدالله وعلی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله أبدا مابقیت وبقی اللیل والنهار ولاجعله الله آخر العهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین وعلى علی بن الحسین وعلى أولاد الحسین وعلى أصحاب الحسین اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً. خودم و شما نمازگزاران را به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت سفارش می کنم وعرض تسلیت دارم ایام رحلت جانسوز رسول گرامی اسلام حضرت محمدبن عبدالله (ص) وشهادت سبط اکبر آنحضرت امام مجتبی (ع) و ولی نعمت ما خراسانی ها علی بن موسی الرضا (ع) به محضر امام عصر روحی و ارواح العالمین له الفداء وهمه شیعیان و ارادتمندان به اهلبیت عصمت و طهارت بخصوص سنگرنشینان جمعه و جماعت.
    مناسبتهایی در هفته داریم نیاز به تذکر دارد قبل از هر چیز من تشکر می کنم از ستاد مردمی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان و مسئولین نسبت به برکزاری این ستاد اهتمام ویژه ای داشتند و بحمدالله راهپیمایی روز اربعین حسینی از کنار گلزار شهدای گمنام بسمت امام زاده سید طاهر با شکوه بحمدالله برگزار شد امیدواریم انشاء الله خداوند متعال بر توفیقات همه این عزیزان. مسئولین. مردم و موکبهایی که شرکت کردند بی افزاید عزیزان برای خدمت دهی به زائرین اربعین حسینی (ع) بکربلا مشرف شدند به این عزیزان هم هم خداقوت می گوییم و هم ارزوی زیارتشان و خدماتشان را از خداوند متعال داریم از عموم ملتمان تشکر می کنیم که در اربعین حسینی با معرفت به صحنه آمدند علیرقم تلاش دشمن که کاسته شود از جمعیت اربعین حسینی بیش از سال گذشته حضور داشتند در کربلای معلی و نجف اشرف امیدواریم خداونئ بر عزت این ملت بیفزاید از مردم عراق تشکر می کنیم پذیرای مهمانان بودند زائرین بودند موکب هایی که شرکت کرده بودند نیروهای نظامی و انتظامیشان در برقراری امنیت که خوب جا دارد از نیروهای نظامی و انتظامی که امنیت را در داخل کشور ما که در مسیر رفت و آمد زائرین اربعین را برعهده داشتند تشکر کنیم همه این عزیزان حقیقتا زحمت کشیده اند حشد الشعبی مرجعیت عراق امیدواریم خداوند منعال بر وحدت دو ملت ایران و عراق بیش از پیش بیفراید و توفیق زیارتی عتبات عالیات را با معرفت به همه ما عنایت فرماید. شهادت امام رضا (ع) رحلت رسول گرامی اسلام و شهادت امام مجتبی (ع) این سه مناسبت و در چهارشنبه 8 آبان ماه شهادت شهید فهمیده روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی را داشتیم بنده چون مطالب زیاد هست به یک موضوع اشاره می کنم مناسبت رحلت رسول گرامی اسلام و آن اینکه توجه داشته باشیم حرکت کلی اسلام از ابتدای خلقت در اینه حرکت شش پیامبر بزرگ یک حرکت کلان داشتند و در این مسیر چند مرحله را تا بحال طی کرده رشد جمعیت یکی حبوط آدم بوده (ع) یک مرحله ای بود تشریع حضرت نوح (ع) امامت حضرت ابراهیم که اینها از انبیاء الهی هستند امت سازی حضرت موسی (ع) و تبشیر حضرت عیسی (ع) و نهایتا بنیان تمدن جهانی رسول گرامی اسلام (ص) انبیاء الهی این 124 هزار پیغمبر و پیامبران اولوالعظم دو هدف در حرکتشان هست که ما ببینیم کجای کار هستیم اول یک هدف متوسطی را تعریف کردند برای عموم انبیاء الهی خاتم انبیاء که جامعه سازی. نظام سازی و تشکیل حکومت هست این یکی از اهداف متوسط انبیاء الهی بوده است انبیاء بفکر این بوده اند که جامعه را درست کنند لذا برای درست کردن جامعه حکومت نیاز هست همه انبیاء بدنبال تشکیل حکومت بودند در انجایی که ظرفیت فراهم شده این کار انجام شده مثل زمان حضرت موسی. مثل زمان حضرت یوسف (ع) مثل زمان حضرت سلیمان (ع) و در بخشی از تاریخ زمان و جود نازنین رسول گرامی اسلام این جامعه سازی. نظام سازی و تشکیل حکومت انجام شده است؛ اما از قبل اینها یک هدف نهایی هم انبیاء الهی داشتند و آن انسان سازی است که با دو مئلفه تزکیه و تعلیم پرداختند به این موضوع این هدف محقق شود این انسان سازی امروز هم این هدف غائی هدف جامعه اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ما هست اگر از حوزه های علمیه سوال کنند هدف نهایشان که دنبال هدف انبیاء به فکر تزکیه و تعلیم جامعه باشند اگر از اموزش و پرورش سوال کنند باید به دنبال تحقق این هدف غایی و نهایی انبیاء الهی باشند که تزکیه و تعلیم هست اگر از دانشگاهها سوال کنند باید بدنبال تحقق این هدف باشند به آن سند تحول آموزش و پرورش که مقام معظم رهبری ارائه فرمودند به آموزش و پرورش و متولی اجرا شدند عزیزان در حقیقت در بر دارنده این دو موضوع هست آموزش و پرورش تعلیم و تزکیه و تزکیه و تعلیم که با هم هستند نمی توانیم جامعه ای را از تزکیه بدور بداریم به بهانه پرداختن به تعلیم و بالعکس این دو باید با هم باشد و پیامبر گرامی اسلام در عصرخودشان که تعبیر می شود به عصر تنزیل در این موضوع واقعا موفق بودند در تعلیم و تزکیه در زمان خودشان رسول گرامی اسلام موفق بودند علیرقم جنگی که با کفار داشتند در ان قسمتهایی که مردم مسلمان شدند در این موضوع پیغمبر خدا موفق بودند و اما در زمان بعد از پیغمبر گرامی اسلام که تعبیر می شود به عصر تاویل اینها برگرفته از سخن خوئ رسول گرامی اسلام هست که فرمودند (انا اقاتل علی التنزیل ئ علی یقاتل علی التاویل) من برای ظاهر قرآن جنگ می کنم مردم کافر بودند هیج چیری از مسائل انسانی تو ذهنشان نبود بت پرست بودند و لذا با ظاهر قرآن پیغمبر خدا می خواستند آنها را اشنا کنند جنگیدند با انها و موفق شدند بعد علی (ع) بنابر باطن قران می جنگنند ولی در اینجا ما به یک نفاق می رسیم در دوره بعد از پیغمبر گرامی اسلام پیکار پیشرفت امامت را مشکل می کند و ان نفاق مسبوق به اسلام هست در زمان پیغمبر خدا اگر بود نفاق مسبوق به کفر بود مردم چهره انسانها را می شناختند که کی په کاره بوده همه کافر بودند بعد مسلمان می شدند اما زمان علی (ع) نفاق مسبوق به اسلام بود که کار حضرت مشکل هست و این تا زمان امام زمان (ع) در دل جامعه اسلامی خواهد بود لذا ما در دعای افتتاح ان قسمتهایی که مربوط می شود به دعا چنین می خوانیم (اللهم انا لا نعلم الیک فی دولت کریمه تعض به الاسلام و اهله و تظل به انفاق و اهله) یعنی نفاق تا زمان امام زمان هم ادامه دارد نفاقی که در ظاهر حرف دین را می زند نفاقی که مسلمان هست ولی حرفهایی می زند که دل حرفهای او کفر و نفاق هست باید به نفع دین حرف بزند به نفع مستکبرین حرف می زند این یکی از فرقهای جامعه پیغمبر با بعد از پیغمبر خدا را ما می توانیم بشماریم کع در حقیقت در عصر تاویل ظهور سازمان یافته جریان نفاق در عصر تنریل عصر پیغمبر خدا این چنین نبود ئ ذر عصر تاویل اختلاف حق و باطل خواهد بود زمان بعد از پیغمبر خدا تا زمان امام زمان (ع) بروز و ظهور شبهه ها و جریان سازی شبهات شبهاتی که یک جریان پشت قضیه هست این موجود خبیثی که بدست سپاه اسلام گرفته شد زم ببینید سر دسته یک جریان نفاقی بود که داشت در داخل کشور ما تاثیر گزاری خودش را انجام می داد علی (ع) می فرمایند (انما سمیت الشبهه شبهه لانها تشبه الحق) شبه را چرا شبهه گفتند چون شبیه به حق هست ضغ ثم من هذا و ضغ ثم من هذا یک دسته از باطل یک دسته از حق اینها را می گیرند بعد حضرت می فرمایند (فهنالک یستول الشیاطین علی اولیائه وقتی حق و باطل با هم مخلوط شدند اینجا دیگر شیطان بر اولیاء خودش مسلط می شود و سوم در عصر تأویل بروز و ظهور جنگ های مذهبی خواهد بود که علی (ع) در این رابطه می فرمایند و قد فتح باب الحق بینکم و بین اهل القبله توجه داشته باشید مسلمان ها باب و در جنگ و خون ریزی به روی شما با اهل قبله باز شده است. لا یحمل هذا العلم علم اسلام ناب محمدی (ص) و علم اسلام واقعی را که همراه با ولایت هست این علم را به تعبیر پیغمبر گرامی اسلام می فرماید بر نخواهد داشت وسرپا نگه نخواهد داشت الا اهل البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق سه تا ویژگی داشته باشند علم اسلام در میان این شبهات و نفاق ها هم سرپا می ماند یک اینکه حقایق را ببینند دوم اینکه بصیرت داشته باشند عمق واقعیات و حوادث را تحلیل کنند و سوم العلم بمواضع الحق) آگاهی نسبت به اینکه حق کجا قرار دارد پرچم حق در خانه کی هست مدعیان فراونند ولی اگر کسی اهل بصر و بصیرت و علم بمواضع حق شد از میان همه این شبه ها حق را می شناسد پرچمدار حق را هم می شناسد. پشت پرچمدار حق حرکت می کند.
    خدایا ما را یک آن بخودمان وا مگذار: الهی آمین
    ما را اهل بصر و صبر علم بمواضع حق قرار بده: الهی آمین
    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ * اللَّهُ الصَّمَدُ * لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ * وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ.»

    متن خطبه‌های نماز جمعه 3 آبان ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام‌جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    پایان حطبه دوم


    متن خطبه های نماز جمعه 29 شهریور ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی ...

    متن خطبه های نماز جمعه 29 شهریور ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَیطانِ الرَجیِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ...

    متن خطبه های نماز جمعه 16 فروردین ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی ...

    متن خطبه های نماز جمعه 16 فروردین ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَیطانِ الرَجیِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ...

    متن خطبه های نماز جمعه، 10 اسفند ماه 1397، شهرستان بردسکن، مسجد جامع و مصلا ...

    متن خطبه های نماز جمعه، 10 اسفند ماه 1397، شهرستان بردسکن، مسجد جامع و مصلای شهر، خطیب: حجت‌الاسلام امینی سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَيطانِ الرَجيِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ...

    ارسال دیدگاه
    ارسال دیدگاه شما در مورد مطلب

    کد امنیتی :
    شامل تصویر کد امنیتی به صورت CAPTCHA.
    بارگزاری مجدد کد



نظر شما در مورد سیستم جدید سایت نماز جمعه چیست ؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
نظری ندارم...