متن خطبه های نماز جمعه15آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

    موضوع: اخبار, خطبه های نماز جمعه تاریخ ارسال: 1398/09/19 - 09:32

    متن خطبه های نماز جمعه15آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

    سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَیطانِ الرَجیِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعینُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدیهِ وَ نَتَوَکَّلُ عَلِیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّمُ عَلی حَبیبِهِ وَ نَجِیبه سِیدِ رُسُلِهِ وَ حافِظِ سِرِّهِ بَشیرِ رَحْمَتِهِ وَ نَذیرِ نِقْمَتِه أَبی القاسِم المُصْطَفی مُحَمَّد (ص) وَ عَلی آلهِ الاَّطیَّبینَ الاَّطهَرینَ المَعصُومینَ المُنتَجَبین وَ لا سِیُّما بَقیَّةِ للَّهِ فِی الأرَضین وَ اللَّعْنَ دائِم عَلى أَعْدَائِهِمْ اعداءِ اللّه مِنَ الان إلی یَوْمِ لِقاء اللَّه. ) أوصیکم وَ اوصی نَفسیِ عبادَ اللَّه بِتَقوَی اللَّه وَ طاعَتِهِ وَ اجتِنابِ مَعْصِیَته خودم وشما نمازگزاران برادران و خواهران را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت سفارش می کنم و بر اتصاف به تقوا برای خودم و شما نمازگزاران از خداوند متعال و منان استعانت و استمداد می جویم .

    در ادامه مطالب و مباحث هفته های گذشته در هدایای سفر آخرت رسیدیم به آخرین مورد هدیه خداوند متعال که چهار تا هدیه برای خدا ما تو این دنیا باید فراهم کنیم سومین هدیه این بود که ( والنصیحه للخلق ) اینکه بندگان خدا اگر می خواهند هدیه در خور شان خدا تهیه کنند تو این دنیا  برای آخرت خودشان خیرخواه مخلوق خدا باشند خیرخواه آفریده های خدا باشند و در اولویت این مخلوقین خدا بندگان خدا هستند ما هر چه قدر بتوانیم خیرمان را نسبت به بندگان خدا افزایش دهیم هدیه خداوند متعال را کاملتر کردیم در این رابطه مطالبی خدمت نمازگزاران عرض شد دو نکته نیاز به توجه بیشتر دارد نکته اول این است که نمازگزاران عزیز در نصیحت اگر چنانچه جنبه لسانی فقط داشت در جایی فرمودند میانه روی و قصد در نصیحت داشته باشید افراط در نصیحت سفارش نشده زیاد نصیحت کردن با زبان فرزندانمان را عزیزانمان را کسانی را که به هر حال دوستشان داریم می خواهیم نصیحت کنیم اگر از لحاظ زبانی بود فرمودند میانه روی در این مسئله داشته باشید زیادروی نداشته باشید امام زین العابدین علی بن الحسین (ع) می فرمایند : كَثْرَةُ اَلنُّصْحِ تَدْعُو إِلَى اَلتُّهَمَةِ ) نصیحت خیرخواهی هست جنبه عملی هم دارد اما یک بخش ان جنبه لسانی است بیشتر هم متبادر به ذهن ما وقتی کلمه نصیحت گفته می شود فکر می کنیم اینکه یک کسی بنشیند با زبانش زود زود دیگران را موعظه کند خوب اگر این بخش باشد امام زین العابدین (ع) می فرمایند مواظب باشید که فراوان نصیحت کردن دیگران باعث سوء ظن و تهمت به انسان می شود چرا اینقدر این اقا نصیحت می کند فرمودند  كَثْرَةُ اَلنُّصْحِ تَدْعُو إِلَى اَلتُّهَمَةِ ) زیادروی در نصیحت کردن تکرار یک موضوعی برای دیگران باعث بدگمانی به انسان می شود لذا این مسئله مدنظر ما باشد و نکته دوم اینکه آن کسی که نصیحت می شود او هم توجه کند به خیرخواهی دیگران بی اعتنا از کنار خیرخواهی دیگران تذکر دیگران رد نشود در این رابطه هم علی (ع) می فرمایند : طُوبَى لِمَنْ أَطَاعَ نَاصِحاً يَهْدِيهِ وَ تَجَنَّبَ غَاوِياً يُرْدِيهِ.) خوشا بحال کسی که یا بهشت مال کسی خواهد بود که به نصیحت کسی که او را به راه راست هدایت می کند خطرها را به او تذکر می دهد خوبی ها را به او یادآوری می کند گوش می دهد بهشت مال این چنین افرادی هست و از تذکر کسانی که می خواهند او را به گمراهی بکشانند سخن کسانی که او گمراه می کند اجتناب می کند دوری می کند حضرت می فرمایند خوشا بحال اینها یا بهشت مال اینها خواهد بود که به نصیحت نصیحت گران گوش کند و از سخن کسانی که می خواهند او را گمراه کنند اجتناب کنند در روایت دیگری امده است که علی (ع) می فرمایند : من خالف النصحه هلک ) اگر کسی با نصح و خیرخواهی کسی مخالفت کرد شرایط نصیحت کننده را قبلا عرض کردیم اگر کسی با نصیحت نصیحتگری مخالفت کرد قطعا بداند که نابود خواهد شد اگر نسبت به دنیا کسی او را نصیحت کرد از راه صحیح تحصیل رزق و روزی دنیا  راه معیشت هلال را به او نشان داد انسان مومنی بود آدم واردی بود تو کارهای اقتصادی انسان به حرف او گوش نکرد خوب تو دنیا مشکل برخورد می کند اگر تذکر او مربوط به آخرتش بود و توجه نکرد باز حضرت می فرمایند هلاک می شود نسبت به اخرت متضرر می شود من خالف النصحه هلک ) و امام باقر (ع) می فرمایند چون نصیحت و تذکر خیر گاهی خوشایند طبع انسان نیست ممکن است ناراحت شود انسان حضرت می فرمایند توجه داشته باشید : اتَّبِعْ مَنْ یُبْکِیکَ وَ هُوَ لَکَ نَاصِحٌ) از کسی متابعت کن که خیر تو را می خواهد یک سخنی می گوید که تو نارحت می شوی ولی خیر تو را می خواهد از این چنین شخصی طبعیت کن ( وَ لَا تَتَّبِعْ مَنْ یُضْحِکُکَ وَ هُوَ لَکَ غَاشٌّ) و تبعیت نکن از کسی که تو را می خنداند ولی فریبت می دهد هر وقت کسی می خواهد کسی را فریب دهد یکی از راههای فریب دادن این است که باغ سبز و سرخ نشان انسان می دهند با چهره باز به سراغ انسان می ایند از این طریق انسان را فریب می دهند حضرت می فرمایند از کسی متابعت کن که ولو تو را می گریاند تو را ناراحت می کند ولی خیرخواه تو هست از کسی تبعیت نکن که تو را می خنداند ولی به تو کلک می زند این هم از امام باقر (ع) و روایتی هست از وجود نازنین و مقدس خاتم انبیاء حضرت محمدبن عبدالله (ص) در جلد پنجم محجه البیضاء از مرحوم فیض کاشانی خیلی روایت جالبی است حضرت چشمشان افتاد به یکی از اصحاب فرمودند این شخص به یکی از انصار فرمودند این شخص اهل بهشت است بعضی ها در توضیح این روایت می فرمایند که سه مرتبه این اتفاق افتاد یعنی پیامبر گرامی اسلام سه روز یا سه مرتبه این شخص را دیدند فورا به اصحاب می گفتند این آقا اهل بهشت است یکی از این اصحاب و انصار و یاران رسول گرامی اسلام کنجکاو شد گفت بروید ببینید این آقا چکار می کند که پیامبر گرامی اسلام سه مرتبه فرمودند این آقا اهل بهشت است می گوید دنبال این آقا راه افتاد گفتند جستجو کنیم ببینیم چکاری انجام می دهد که پیغمبر خدا می فرمایند اهل بهشت است می گوید رفتم دو سه روز با این آقا بودم دیدم غیر انه اذنقلب علی فراشه ذکرالله تعالی ) دیدم کار زیادی انجام نمی دهد این جور نیست که دائم در نماز باشد دائم در حال تلاوت قرآن باشد در حال دعا و نجوای با خدا باشد این جوری نبود دیدم مثل یک انسان عادی زندگی می کند شب که به بستر می رود وضو می گیرد ذکر خدا را می گوید ولم یقم حتی یقوم صلاه الفجر ) نماز شب هم نمی خواند ولی نماز صبح را اول وقت بلند می شود می خواند فقیل له ذلک ) به او گفتم سه مرتبه پیغمبر خدا تو را دیدند فرمودند که او اهل بهشت است تو چکار می کنی کار اضافی هم انجام ندادی ولی در نظر پیغمبر خدا اینقدر عزیز شدی که فرمودند اهل بهشت است چکار می کنی فقال ما هو الا ترون ) از من همان که دیدی همان واقعا کار اضافی انجام نمی دهم ولی دو ویژگی در من هست دو خصلت دارم اول اینکه (لا اجد علی احد من المسلمین فی نفسی غشا ) نسبت به احدی از مسلمانان نیرنگ و فریب نمی دهم هیچ کس از مسلمانان را اهل فریب دادن دیگران نیستم نه با سخنم کسی را فریب می دهم نه در مال به کسی طمع دارم بخواهم فریب دهم نه در مقام و منصب اهل فریبکاری هستم که به پست و جایگاهی برسم با دروغ و کلک و نیرنگ این یک ویژگی من است نسبت به احدی از مسلمانان اهل کلک زدن و نیرنگ و فریب نیستم و دوم اینکه ( ولا حسد علی خیر اعطاه الله ایاه ) و نسبت به دیگران من حسد نمی ورزم خداوند به هر کس هر چه که داده خوبی داده من نسبت به او حسد نمی ورزم بد او را نمی خواهم زوال نعمت را  از او نمی خواهم این دو ویژگی در من هست و الا کار اضافی انجام نمی دهم اهمیت قضیه نسبت به دیگران این است عزیزان که اگر انسان کار خیر فراوانی هم نداشته باشد به تعبیری جز واجباتش چیزی انجام ندهد ولی به دیگران کلک نزند دیگران را فریب ندهد انتخابات می آید مردم را فریب ندهد وسایل مالی می آید مردم را فریب ندهد وسائل اجتماعی هست مردم را فریب ندهد کسبه بازار هست مردم را فریب ندهد کشاورز هست مردم را فریب ندهد مسئول هست مردم را فریب ندهد مردم هست مسئولین را فریب ندهند چون گاهی ما مسئولین را فریب می دهیم همیشه اینجوری نیست که مسئولین ما را فریب بدهند گاهی ما فریب می دهیم چقدر اتفاق می افتد که گاهی خدایی نخواسته به خلاف واقع می رویم یک وام درخواست می کنیم نمی خواهیم کار تولیدی بزنیم می گوییم حالا وام را بگیریم می رویم پیش مسئول آنقدر روی هم می چینیم کلک می زنیم تا وام را بگیریم این هم خودش فریب است این شخص گفت من کار زیادی انجام نمی دهم ولی یک اینکه مردم را هم فریب نمی دهم دوم اینکه نسبت به دیگران که خدا به آنها یک نعمتی داده حسد نمی ورزم همین دو ویژگی باعث شد که پیغمبر گرامی اسلام حضرت محمدبن عبدالله (ص) سه مرتبه این شخص وقتی که ببینند به اصحاب و انصار بفرمایند این آقا اهل بهشت است با همین ویژگی ها عزیزان ما می توانیم اهل بهشت است خیرخواه هم باشیم حسد به یکدیگر نورزیم کلک به یکدیگر نزنیم اگر می خواهیم اهل بهشت باشیم این راهش هست . امیدواریم انشاء الله خداوند متعال همه ما را اهل بهشت و با ویژگیهای اهل بهشت انشاء الله قرار بدهد: الهی آمین .  خدایا یک آن ما را به خودمان وا مگذار : الهی آمین  ( بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ * اللَّهُ الصَّمَدُ * لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ * وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ.

    پایان خطبه اول

     

    خطبه دوم  : اعوذ بِاللَّه مِنَ الشيطانِ الرَجيِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْديهِ وَ نَتَوَکَّلُ عَلَيه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّمُ عَلی حَبيبِهِ وَ نَجِيبه سیدِ رُسُلِهِ وَ حافِظِ سِرِّهِ بَشيرِ رَحْمَتِهِ وَ نَذيرِ نِقْمَتِه أَبی القاسِم المُصْطَفی مُحَمَّد وَ عَلی آلهِ الاَّطیَّبینَ الاَّطهَرینَ المَعصُومینَ المُنتَجَبین وَ لا سِیَّما عَلِیِّ بنِ اَبِی طالِبٍ علیه السلام وَ فَاطِمَةَ الزهرا سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِینَ وَ الحسن وَ الحسین سَيِّدَیْ شَبابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ علی ابن الحسین وَ محمد ابن علیٍ وَ جعفر ابن محمد وَ موسی ابن جعفر وَ علی ابن موسی وَ محمد ابن علیٍ وَ علی ابن محمد وَ الحسن ابن علیٍ وَ الحجة القائم المهدی صَلَواتُ اللّه عَلَیهِم أَجمَعین وَ اللَّعْنَهُ ‏عَلَى أَعْدَائِهِمْ أَعداءِ اللّه مِنَ الان إلی يَوْمِ لِقاءِ اللّه. اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَعْوانِهِ وَ اَنْصارِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ. أوصیکم وَ اوصی نَفسیِ عبادَ اللَّه بِتَقوَی اللَّه وَ طاعَتِه واجتناب معصیته مجدا در خطبه دوم خودم و شما نمازگزاران برادران و خواهران را به رعایت تقوای الهی ، دوری از گناه و معصیت سفارش می کنم تقوا در حوزه های مختلف زندگی مسائل فردی ، خانوادگی ، اجتماعی ، سیاسی . اقتصادی همه اینها به فرموده مقام معظم رهبری نیاز به رعایت تقوا هست که بر مدار اسلام واقعی بچرخد امیدواریم انشاء الله خداوند متعال به همه ما این توفیق را مرحمت بفرماید .

    مناسبت هایی داریم که نیاز به تذکر هست مثل امروز جمعه 15 آذر ماه نهم ربیع الثانی سالروز جسارت روسها به گنبد علی بن موسی الرضا (ع) هست در سال 1291 شمسی که به توپ بستند گنبد شریف علی بن موسی الرضا (ع) را  و کیفر این جنایت خودشان را هم دیدند و هر کسی که نسبت به اهلبیت جسارتی بکند اگر چنانچه مسلمان باشد اعتقاد داشته باشد و از روی تمرد و دهن کجی این جنایت را مرتکب شود کیفرش را زودتر شاید شدیدتر ببیند چون خلاف اعتقاداتش عمل کرده ولی اگر اعتقاد نداشته باشد نهایتا باز هم کیفر اعمالشان را می بیند ولی چون اعتقاد نداشته شاید خداوند یک فرصتی مهلتی  بدهد که متنبه شود و اینها نهایتا کیفر اعمالشان را دیدند خوب در اینجا باز تاریخ قابل مطالعه هست در ختم کار این جنایتکاران . شنبه 16 آذرماه دهم ربیع الثانی مثل فردا وفات کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه (س) در سال201 هجری قمری عرض تسلیت داریم وفات کریمه اهلبیت را به محضر مبارک امام عصر اروحنا له الفداه و همه شیعیان و ارادتمندان و دلدادگان به اهلبیت بخصوص شیعیان علی بن ابی طالب (ع) و مسلمانان کشور اسلامی ما  که این بی بی بزرگوار در کشور ما قرار گرفتند و از لطف خداوند مضجع نورانی شان در دسترس ما برای زیارت قرار گرفته است امیدواریم خداوند در دنیا توفیق زیارتشان را همراه با معرفت و در آخرت هم ما را از شفاعتشان بهرمند بگرداند . و همچنین 16آذرماه نام گرفته در تاریخ انقلاب ما بنام روز دانشجو که در سال 1332 چند تن از دانشجویان عزیز ما که معترض بودند به حضور افرادی از امریکا آمده بودند در دانشگاه اعتراض کردند اینها بحضور این جنایتکاران و انها را دژخیمان پهلوی به گلوله بستند و به شهادت رساندند امیدواریم خداوند روح این شهدای عزیزمان را  از دانشگاهیان دانشجویان چه در دوران دفاع مقدس قبل از آن در آستانه پیروزی انقلاب و بخصوص این سه شهید عزیز و بزرگوار را با شهدای کربلا محشور بگرداند و به ما هم توفیق بدهد انشاء الله راه این شهدای عزیز را به سلامت بپیماییم . و همچنین 20آذرماه سالروز شهادت سومین شهید محراب حضرت آیت الله دستغیب را داریم که بدست منافقین در سال 1360  به شهادت رسیدند امیدواریم ان شاء الله خداوند متعال روح این شهید عزیز را هم با شهدای کربلاء و اجداد طاهرینشان محشور بگرداند و به هم به عنوان کسانی که باز در سنگری که اینها خدمت می کردند و توفیق داریم حالا قرار گرفتیم خداوند لطف کند و توفیق بدهد که بتوانیم ان شاء الله رهروان خوبی برای این ائمه جمعه ای که به شهادت رسیدند عموما و این شهید بزرگوار خصوصا ان شاء الله باشیم خوب یک مطلبی را من در رابطه با مناسبت هایی که این ایام پیش آمد و عرض کردم در هفته گذشته که استارت این اغتشاشات که در کشور ما دو سه هفته قبل به بهانه افزایش قیمت بنزین رقم خورد اصل برنامه ریزی برای 16 آذر بود که اغتشاشات شروع بشود و به این مناسبت یک مطلبی را می خواهم خدمت عزیزان عرض کنم ان شاء الله که مفید باشد هم برای گوینده و هم برای شنوندگان عزیز در طول 5000 سال تمدن تاریخ بشری که ثبت و ضبط کرده اند جهان شاهد 14000 جنگ بوده است و اکثر این 5000 سال را تقریبا جنگ و خون ریزی متاسفانه از طرف این انسان به دنیا و به انسان ها تحمیل شده و همان حرفی که ملائکه خدا در ابتدای خلقت به خداوند گفتند می خواهی کسی را خلق کنی که خلاصه روی زمین خونریزی کند می بینیم همان حرف بود ولی خداوند چیزی دیگری برای دانسته آنها و دیدن ها می دانست و می دید که علی رقم حرف آنها خداوند مصلحت عامه جهان و آن انسانهای گل سر سبد خلقت را می دید و جهان را به خاطر آنها آفرید خوب در طی 45 سال یعنی از سال 1945 تا سال 1990  بعد از جنگ جهانی و تا فرو باشی شوروی نوشته اند که دنیا فقط 7 هفته را بدون جنگ و خونریزی گذرانده یعنی مجوع اینها را که جمع بزنند 7 هفته دنیا آرامش داشته بقیه این 45 سال که یک بخشی از تاریخ 5000 هزار ساله تمدن بشری هست همه به جنگ و خونریزی و دعوا و درگیری متاسفانه سپری شده است صاحب نظران در حوزه جنگ و دفاع 5 دوره را برای جنگهایی که اتفاق افتاده ذکر می کنند دوره اول در جنگ ها می گویند جنگ با ابزاری بود که نه تفنگ بود نه اینها سلاح های سرد بود چاقو بود ابزار تیز بود سنگ و امثال اینها بود که به میزدند و روبروی هم همدیگر را می کشتند نسل دوم جنگ ها جنگهایی بود که از تفنگ و امثال اینها کم کم استفاده شد سلاح گرم و آن هم غالبا روی زمین مقابل هم قرار می گرفتند و با هم جنگ و درگیری داشتند و مرحله سوم سلاح گرم ولی هم در دریا و هم در هوا و امثال اینها اتفاق افتاد و مرحله چهارم و نسل چهارم جنگ ها جنگهای ترکیبی از عوامل محسوس و غیر محسوس فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی با هدف از بین بردن کشورهای ضعیف و به پای میز مذاکره به تعبیر امروزی ها و کشاندن کشورهای مقتدر و قوی تر برای داشتن یک برگ برنده این چهار نسل می گویند تا امروز اتفاق افتاده آنچه که امروز تازگی دارد و جدید است نسل پنجم جنگها است که از او تعبیر میشود که جنگهای ادراکی و شناختی که تمرکز در این جنگها ی ادراکی بر روی ذهن و فکر و باور و بینش واعتقادات افراد است . تمرکز دشمن بر این موضوع هست و لذا ما در این زمان که قرار گرفته ایم با اینچنین جنگهای روبرو هستیم یکی دو نمونه مثال عرض کنم ما شاهد هستیم که دانش اموزان ما در مقطع ابتدایی که خوب خانواده های پاک ، با فطرت پاک مسلمان اعتقادات صحیح مدارس ، معلمین عزیز ، تربیت صحیح در دسترس والدین و خانواده ها قرار دارند به سلامت طی می کنند اعتقاداتی دارند ، راهنمایی به همین کیفیت ، دبیرستان به همین کیفیت ، انقلابی ، اسلامی ، دینی اما تا پا به دانشگاه ها می گذارند ورق بر می گردد سوالاتی گاهی می کنند مسائلی را مطرح می کنند که پدر و مادر ها تعجب می کنند خدایا این فرزند ما هست مسلمان است این چنین سوالهایی این چنین شبه هایی اینها از قبیل همین جنگ ادراکی و شناختی که عرض کردم دشمنان شروع کردند و دارند انجام می دهند و در آن مقاطع که از دسترس خانواده ها تقریبا به نوعی از دسترس معلمین دور می شوند اذهان و ادراک دانشجوی ما اثر گذاری می کند نسل جوان ما را تحت تاثیر خودشان قرار می دهند افرادی بودن در ایام جبهه و جنگ اهل جبهه ، اهل جهاد ، اهل رعایت خیلی از مسائل دینی ولی امروز ما می بینیم در مقابل انقلاب خیلی از ارزشها دارند اینها توهه ایجاد می کنند سوال ایجاد می کنند می گوییم یا رب چه اتفاقی افتاده همه ما با تعجب می پرسیم ، پدر و مادر ها می پرسند ، هم رزمان اینها می پرسند چه اتفاقی افتاده اینچنین سوالاتی اینها مطرح می کنند افرادی پیدا می شوند تو این نظام که خیلی از مسئل اعتقادی را زیر سوال می برند ، عاشورا را زیر سوال می برند ، مسائلی که هست سینه زنی ها ، عزاداری ها ، حتی مناسک ما حج را زیر سوال می برند ، اعتکاف را زیر سوال می برند و همه ما متعجبیم خدایا اینها چه اتفاقی افتاده که اینچنین سوالهایی اینچنین شبهاتی ایجاد شده این باورها اینقدر تضعیف شده اعمالشان اینقدر تغییر کرده این سوالی است که برای پدر و مادر ها پیش می آید و واقعا چه اتفاقی افتاده است در اینجاست که شکل پنجم جنگ ها که جنگ شناختی و ادراکی باشد خودش را نشان میدهد جنگ در عرصه ادراکات هدف او اذهان جوانهای ماست آنچه که بعنوان باور و اعتقاد دارند او را هدف قرار دادند و لذا نسل جوان ما که اطلاعات کمتری دارند زودتر تحت تاثیر اینها قرار می گیرد قوه شناخت و ادراک مسئولان و فرهیختگان و مردم را اینها  هدف قرار دادند گاهی حرف هایی از مسئولان انسان می شنود که نباید این حرف ها را بزنند چرا اینها متاثر از جنگ شناختی و ادراکی دشمن این حرف ها را بر زبان می آورند و به تعبیر دیگر فرهنگ ما نمی توانیم که در آموزه های دینی نیست و نهی شده از آن می بینیم گاهی بر زبان مسئولین و بعضی افراد جاری و ساری می شود تردید و شبهه در ارزش ها و هنجارها مولود این جنگ است توجه داشته باشیم شبهه در ارزش ها ف شبهه در خیلی از خوبی هایی که ما به ان اعتقاد داریم مولود این چنین جنگی است پس اگر ما می بینیم جوان ما نوجوان ما دانشجوی ما حتی بعضا اخیرا دانش آموز ما . معلم ما . روحانی ما و افرادی که یک روزی اهل جنگ و جبهه و جهاد بودند حرف هایی را می زنند تشویش هایی را در ارزش ها ایجاد می کنند بخاطر اینکه در معرض این ترکش های این جنگ ادراکی قرار گرفته اند و عرصه جنگ ادراکی و شناختی همه نهادهای اقتصادی . سیاسی . فرهنگی . اجتماعی . مقدسات دینی . معارف اسلامی شخصیتهای برجسته تاثیرگذار دینی هست همه اینها را آنها عرصه تاخت و تاز خودشان قرار دادند در عرصه جنگ ادراکی و شناختی و در جنگ ادراکی در عرصه سیاست فقط من به اختصار عرض می کنم که سه نقطه اصلی آماج هدف دشمن هست در این جنگ شکل پنجم جنگ اول اینکه ان نقطه اصلی و مرکزی نظام را انها هدف خودشان قرار دادند خوب اسلام ناب محمدی (ص) ولایت و امامت هست این را مورد هدف خودشان قرار دادند حمله مستقیم و غیر مستقیم به عقائد شیعه مستقیم توسط فضاها و رسانه های معاند وهابی و غیر مستقیم توسط رسانه ها و فضاهای شیعیان لندن نشین و مرتجعینی در حقیقت که در آنجا بعنوان شیعه دارند کار می کنند غیر مستقیم عقاید ما را این اسلام ناب را زیر سوال می برند اینها یکی از عرصه های کارشان هست پس بنابراین نقطه اصلی و مرکزی نظام را که اسلام ناب هست انها مورد هجمه خودشان قرار می دهند چقدر هزینه می کنند چقدر شبهه پراکنی می کنند و دوم حمله به ساختار نظام هست از طریق حمله به نهادها و دستگاههایی که برآمده از نظام جمهوری اسلامی هستند مثل نهاد شورای نگهبان . سپاه و بسیج . نهادهای امامت جمعه و نماز های جمعه و امثال اینها این هم یکی از محورهایی است که در این جنگ ادراکی در عرصه سیاسی انها مورد هجمه و هدف خودشان قرار دادند و ما امروز شاهد هستیم کسانی که مجروح ترکش خورده این جنگ هستند نسبت به این نهادها چقدر دارند خدشه وارد می کنند و سوم حمله به کارکرد نظام هست به این معنا که تحریف و یا ایجاد تردید در نتایج حاصله از عملکرد نظام جمهوری اسلامی با بزرگ نمایی ضعف ها و کوچک نمایی و نادیده گرفتن کارهای بزرگی که انجام شده اصل نظام را اینها هدف قرار دادند چرا اینها در هیچ جای تبلیغاتشان از کارهای انجام شده نظام نمی آورند این نظامی که 41 سال تقریبا دارد از عمرش می گذرد واقعا کاری انجام نداده که اینها تو تبلیغاتشان اشاره ای بکنند این کار را نمی کنند انها هدفدار دارند تبلیغ می کنند انها ادراک و شناخت ما را مورد تهاجم خودشان قرار دادند با اینکه کارکردهای نظام را بیان نکنند و ضعف های احتمالی را چند برابر بیایند نشان بدهند ولی کمترین کاری که ضعفی در انجا هست ان را بزرگ نمایی می کنند در حوزه سیاسی یکی از کارهای انها این هست و ما شاهدیم که متاسفانه عده ای هم تو این جریان گرفتار این قضیه می شوند هدف نهایی در این جنگ چه هست چرا این جنگ شناختی و ادراکی را آغاز کردند عزیزان به این توجه داشته باشیم فهرست وار عرض می کنم اولین آنها قداست زدایی از نقطه اصلی نظام که اسلام و ولایت و امامت هست و در دوره غیبت ولایت فقیه از این اصل می خواهند قداست زدایی کنند دومین هدف آنها اعتماد زدایی بین مردم و حاکمیت این اعتمادی که هست از بین ببرند به شکلهای مختلف گاهی هم متاسفانه ندانسته کارهایی اتفاق می افتد دامن می زند به این نقشه دشمن و این جنگ دشمن و سوم اعتبار زدایی از تصمیمات نظام و چهارم مشروعیت زدایی از ساختارها وسازوکارهای سیاستگذاری و مجری نظام و پنجم امید زدایی و ناکارامدنمایی نظام اینها از اهداف این جنگ ادراکی و شناختی است و ششم در نهایت روی گردانی مردم و از بین بردن سرمایه اجتماعی نظام که وحدت و همدلی و همراهی مردم با مسئولین و دلسوزی مسئولین و خدمت گذاری بیشتر و بهتر انها برای مردم هست اینها را می خواهند از بین ببرند هدف دشمن این است از این جنگ ادراکی و شناختی که شروع کرده است ابزارهایی که تو این جنگ دشمن بکار می برد جامعه شناسان بیان کردند کسانی که در امور جنگ مطالعات زیادی دارند گفتند این جنگ یک جنگ ترکیبی است ابزارهای ان از طرح ریزی برنامه ریزی برنامه سازی تحریف حقایق و شبهه افکنی و دستکاری و اختلال در شناخت مردم از جامعه و واقعیتها در جنگهای نسلهای گذشته ابارهای جنگی تانکها و توپ ها و تفنگها بود برای فتح سرزمین ها و زمین ها و امروز عرصه این جنگ شناختی و ادراکی فضاهای مجازی هست برای فتح اذهان ما اعتقادات ما باورهای ما بینش های عمیق دینی ما امروز هدف مغزها هست اگر در گذشته با سلاح نظامی هدف مرزها بود به این جمله دو تن از نویسندگان توجه کنیم تا بدانیم فضاهای مجازی که امروز دائه داران غرب دلسوزی می کنند برای ما و اشک تمساح می ریزند بر اینکه چرا فضاهای مجازی را تو این اغتشاشات دولت ایران بسته است و متاسفانه بعضی هم تعلل کردند در بستن اینها تا این جنایتها اتفاق افتاد که امیدواریم یک روزی پای میز محاکمه بیایند ببینید اینها چه گفتند نسبت به این فضا دو تن از نویسندگان نسبتا مشهور در مقاله ای که بعدا به کتاب تبدیل شده در مهرماه 97نوشته اند جنگ آینده جنگ لایک خواهد بود همینکه ما می رویم و فضاهای مجازی کلید می کنیم تایید می کنیم و رد می شویم اشتراک می گذارید تایید کننده چیزی است که در صحنه نبرد رخ می دهد در این جنگ کلمات و بخصوص تصاویر مهمات جنگی هستند و کار این مهمات جنگی بیش از آنکه گفتن خبر یا نکته ای باشد دفن حقایق است با استفاده از منحرف کردن هواس و افکار مخاطبان این چنین فضایی را دشمن امروز در دست گرفته  برای اینکه شکل پنجم جنگها و نسل پنجم جنگها که جنگهای شناختی و ادراکی هست بتواند به پیروزی برسد ولی تا بحال بحمدالله با بصیرت مردم و با هدایتهای پیامبر گونه مقام معظم رهبری و حضور به موقع مردم در صحنه تو این شکل از جنگها هم دشمن در کشور ما به پیروزی نرسیده است و انشاء الله به پیروزی هم نخواهد رسید اما ما باید خیلی آگاه باشیم باید خیلی هوشیار باشیم باید به این مسئله توجه داشته باشیم اینها صریح حرفی است که خودشان گفتند خود انها می گویند این فضاها میدان جنگ ما هست و ابزار جنگی ما هم همین کلمات و تصاویری است که در فضاهای مجازی داریم منتشر می کنیم . امیدواریم انشاء الله خداوند متعال به همه ما این بصیرت و آگاهی لازم را عنایت بفرماید . و آخرین تذکر هم عذرخواهی هم می کنم اگر طولانی شد اینکه عزیزان ما در مجموعه آموزشی کشورمان امروز بحمدالله که بخشی از مدارسی را داریم که مدارس غیر انتفاعی گفته می شود ما تو همین شهرستان بردسکن بیش از 1000 دانش آموز داریم که در این مدارس که 9مدرسه هست دارند تحصیل می کنند خوب اینها آموزش و پرورش برنامه ها را به انها می دهد و یک نیرو به این مدارس می دهد ولی بقیه را باید خود مومنین . متمولین . متمکنین . خیرین کمک کنند بعضا خود والدین این فرزندانی که در آنجا تحصیل می کنند کمک می کنند خوب اگر من و شما هم بتوانیم کمک کنیم انشاء الله کمک به علم و آموزش در کشورمان کردیم و قطعا ماجور خواهیم بود از این عزیزان هم فراموش نکنیم و 11مرکز پیش دبستانی این عزیزان زحمت ان را مسئولیتش را دارند که زیر نظر آموزش و پرورش کار می کند و اگر ما بتوانیم مراکز پیش دبستانی مان را زیر نظر مجموعه ای مثل آموزش و پرورش یا حوزه های علمیه داشته باشیم یا حالا بهزیستی که بعضی ها در این موارد مباحثی هست از لحاظ نظری این چنین نهادهایی باشد قطعا قابل تحقیق هست قابل جستجو هست قابل پرسش و پاسخ هست تا اینکه بخواهد یک شخصی راسا اقدام کند و بعدا کسی از او نتواند بپرسد و دانش اموزان ما چه چیزهای را انجا یاد می دهند نتوانیم بپرسیم اینجاها در اولویت هست امیدواریم انشاءالله خداوند متعال به همه عزیزانی که در این کشور خدمت می کنند صادقانه خالصانه توفیق بیش از پیش را عنایت بفرماید . و به ما هم توفیق خدمت و کمک به این عزیزان را مرحمت بفرماید .

    خدایا عاقبت ما را ختم بخیر بگردان : الهی آمین

    فرج آقا و مولایمان امام زمان هر چه سریعتر محقق بفرما : الهی آمین

    قلب مقدس و نازنینش از همه ما راضی و خشنود قرار بده : الهی آمین

    مقام معظم رهبری خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی بر توفیقات و تاییداتشان بیفزای : الهی آمین

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ * اللَّهُ الصَّمَدُ * لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ * وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ.

    پایان خطبه دوم

    متن خطبه های نماز جمعه15آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه15آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه15آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه15آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه15آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه15آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه15آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه15آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه15آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه15آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     


    متن خطبه های نماز جمعه 29 شهریور ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی ...

    متن خطبه های نماز جمعه 29 شهریور ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَیطانِ الرَجیِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ...

    متن خطبه های نماز جمعه 22 شهریور ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی ...

    متن خطبه های نماز جمعه 22 شهریور ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَیطانِ الرَجیِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ...

    متن خطبه های نماز جمعه نهم فروردین ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی ...

    متن خطبه های نماز جمعه نهم فروردین ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَيطانِ الرَجيِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ...

    ارسال دیدگاه
    ارسال دیدگاه شما در مورد مطلب

    کد امنیتی :
    شامل تصویر کد امنیتی به صورت CAPTCHA.
    بارگزاری مجدد کد



نظر شما در مورد سیستم جدید سایت نماز جمعه چیست ؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
نظری ندارم...