متن خطبه های نماز جمعه اول اسفندماه 1399 حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

    موضوع: اخبار, فرهنگی و هنری, خطبه های نماز جمعه تاریخ ارسال: 1399/12/04 - 14:00

    متن خطبه های نماز جمعه اول اسفندماه1399 حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

    سلام علیکم و رحمة اللّه.أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَیطانِ الرَجیِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعینُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدیهِ وَ نَتَوَکَّلُ عَلِیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّمُ عَلی حَبیبِهِ وَ نَجِیبه سِیدِ رُسُلِهِ وَ حافِظِ سِرِّهِ بَشیرِ رَحْمَتِهِ وَ نَذیرِ نِقْمَتِه أَبی القاسِم المُصْطَفی مُحَمَّد (ص) وَ عَلی آلهِ الاَّطیَّبینَ الاَّطهَرینَ المَعصُومینَ المُنتَجَبین وَ لا سِیُّما بَقیَّةِ للَّهِ فِی الأرَضین وَ اللَّعْنَ دائِم عَلى أَعْدَائِهِمْ اعداءِ اللّه مِنَ الان إلی یَوْمِ لِقاء اللَّه. أوصیکم وَ اوصی نَفسیِ عبادَ اللَّه بِتَقوَی اللَّه وَ طاعَتِهِ وَ اجتِنابِ مَعْصِیَته خودم وشما نمازگزاران برادران و خواهران را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت سفارش می کنم و خودم و شما نمازگزاران را بر هوشیاری در برابر جاذبه های فریبنده دنیا هشدار می دهم امیدواریم انشاء الله خداوند متعال همه ما را اعمال ما را به زیور تقوا بیاراید و توفیق اتصاف به صفات متقین را به همه ما مرحمت نماید .

    در ادامه ویژگی پنجم اهل تقوا به بیان نورانی امیرالمؤمنین علی ع در خطبه متقین فرمودند اهل تقوا اهل چشم پوشی از حرام هستند مطالبی در این رابطه بیان شد انسان در برابر اعمال حرام شهوت حرام جاذبه‌های حرام ثروت حرام ریاست حرام مواظب باشد مبتلا نشود نلغزند از طریق حرام اینها را تحصیل نکند و در مقابل چشم پوش بودن در برابر حرام عرض کردیم که در بعضی از جاها هم سفارش شده که متقین انسان های مؤمن اهل تقوا باید بیشتر دقت کنند به عبارت دیگر باید چشمش را کاملاً باز کنند چشم پوشی در این‌جور موارد جایز نیست به صلاح دنیا و آخرتشان نیست یک مورد را در هفته گذشته عرض کردیم که خداوند می‌فرماید به خلقت خودش انسان فکر کند راهی بسمت خداشناسی بعد از اینکه خودش را شناخت باز می شود (من عرفه نفسه فقد عرفه ربه) مورد دیگری که در آموزه‌های دین به اهل تقوا و ایمان سفارش شده که با دقت با آن مواجه ‌شوند و با چشم باز در آیه شریفه قرآن هستیم ( فلینظر الانسان الی طعامه انا سببنا الماء سبا )انسان باایمان باید به طعام و غذا و خوراکی که مصرف می کند توجه داشته باشند چشم بسته نباشه مثل بقیه موجودات فقط بفکر کم‌وکیف طعام خودش نباشه خوب دقت کند یک غذایی که سر سفره ما گذاشته می شود از سه جهت ما باید به آن توجه داشته باشیم بعد پاکیزگی و نظافت ظاهری غذا و طعام عدم آلودگی عدم مسمومیت رعایت آداب ظاهری/گرفتن وضو قبل از طعام بسم‌الله گفتن سر سفره آداب زیادی اصلا سر سفره نشستن در آموزه های دینی ما در کتاب‌های اخلاقی ما آداب مفصلی برای غذا خوردن ذکر شده اینا رو بایدرعایت کند دومین مسئله‌ای که در غذا خوردن و در طعام باید انسان چشم باز کند و دقت کند با بقیه موجودات بین خودش فرق بگذارد درطعام خوردنش این است که این طعام از حلال تهیه شده یا از حرام این یکی از مسائل مهم است بحث فقه مطرح می‌شه و یکی دیگر از مسائلی که در یک طعامی که جلوی انسان گذاشته می‌شود و انسان تناول می‌کند باید با فکر باشد این است که چه زنجیره‌ای نقش داشته‌اند در تولید این غذا در کاشت و داشت و برداشت این غذا تا رسیده به دست انسان تا نشست سر سفره پدر و مادر چقدر زحمت کشیده‌اند کشاورز چقدر زحمت کشیده این سلسله افراد و موضوعاتی که دخیل بودند در تهیه این غذا همه اینها را باید انسان فکر کند واقعا از آسمان که نازل نشده یک مرتبه سر سفره ما قرار بگیره همه اینها زحمت کشیدند اگر زحمت آنها نبود به دستمان نمی رسید و از همه مهم‌تر نقشه ورای این امور مادی که خداوند در همان سوره مبارکه عبس آیه بیست و چهارم می فرماید فلینظر الإنسان الی طعامه الناس انا سببنا الماء سبا)خدا آب رو نازل کرد چه در شکل دانه‌های باران چه در شکل آبشار چه در شکل چشمه‌هایی که جاری کرد ثم شققنا الارض شقا )خداوند به قدرت خودش آن دانه ناتوانی را که کشاورز درون خاک قرارداد جوانه چقدر مگر قدرت داشته است که زمین را بشکافد بیاد بیرون خداوند کمک کرده این زمین را شکافته‌دانه سر درآورده در شکل بوته گندم در شکل درخت در شکل انواع و اقسام میوه هایی که داریم استفاده می‌کنیم از آیه بیست و چهارم سوره مبارکه عبس تا آیه سی و دوم را عزیزان حتماً مطالعه بکنیم به تفاسیر مراجعه بکنیم به ترجمه ظاهری حداقل مراجعه کنیم وقتی سر سفره غذا نشستیم مؤمن هم به همه اینها فکر می‌کند وقتی که به این موارد توجه کرد هم در پاکیزگی و بهداشت غذا هم در حلال و حرام غذا و هم در آن نقشی که خداوند متعال وخالق یکتا داشته تا این غذا سر سفره قرار بگیره و هم سلسله افرادی که مؤثر بوده‌اند تا به دست من و شما رسیده این یک جور وقتی می نشیند ادب سفره را رعایت می کند نام خدا را می‌برد از ذره ذره این غذا لذت می‌برد چون کائنات را می‌بیند که در رسیدن این لقمه به دهان او نقش داشته‌اند بر همه اینها خدا رو سپاس می گوید تمام سلول‌های بدنش از این غذا لذت می‌برد با تمام اعضاء و جوارح و گوشت و پوست و خون و رگ خودش خدا رو شکر می کند این هم یک جورهست موجوداتی هم هستند تو همین عالم خداوند آنها را سر سفره سبزوار قرار می‌ده توی علف‌زار نه بفکرمبداش هستندنه بفکر معادش هستند نه بفکر افراد دخیل در رسیدن این علف به این مرحله هستند اینها هم یک موجوداتی هستند آنها هم دارند استفاده می کنند فرق ما انسان‌ها با موجودات دیگر در استفاده از طعام و غذا در همین است که ما وقتی سر سفره نشستیم به همه اینها فکر کنیم عزیزان و باتمام وجود در پایان لقمه‌ای که برمی‌داریم و روزی ما می‌شود به جان ما می‌نشیند خدا را انسان شکر می کند فلینظرالانسان الی طعامه آدم با تقوا به این خیلی فکر می کند هر نعمتی که خدا به انسان داد که روزی انسانی نمی شود شخصی لقمه غذا را گرفت آمد پیش امام صادق (ع)برای اینکه به نظر باطل خودش امام صادق را خراب کند گفت می‌پرسم از امام صادق که این لقمه روزی من هست یا نیست اگر گفتند هست نمی‌خورم آن رو و اگر گفتند نیست می‌خورم لقمه رادستش گرفت نعمت خدا گفت یابن رسول الله این روزی من هست یا نیست حضرت فرمودند اگر از این گلوت پایین رفت روزی تو هست اگر نرفت روزی تو نیست فبهت الذی به الکفر )مبحوت شد چه جواب بده خودش خجالت کشید پس نعمت‌هایی که روزی انسان شد خدا را بر نعمت‌ها و روزی فراوان سپاس و شکر بگوییم بعضی وقتها نعمت خدا روزی ما شده است اما برکت زندگی قرار نگرفته است ما همیشه چند تا واژه را با هم داریم نعمت و روزی و برکت را با هم می گوییم اگر از آنچه که داریم استفاده کردیم خودمان می شود روزی ما آن که خدا داده آنکه هست موجودی ما می شود نعمت آنچه استفاده می کنیم می شود رزق آنچه بعد از آن ما خدمت می کنیم به دیگران از آن انرژی که از طعام گرفتیم به بندگان خدا خدمت می کنیم کارهای خوب انجام می دهیم دستورات خدا رو انجام می‌دیم هر قسمت عبادات بندگی خدا رو درست انجام بدیم در قسمت مراودات با بندگان خدا بهترین رابطه را داریم در مسئولیت‌هایی که داریم به نحو احسن مسئولیتمان را انجام می دیم این می شود برکت خدا پس خیلی از نعمت هایی که من و شما داریم روزی ما نیست عزیزان ما یک جمع کننده هستیم برای دیگران خیلی از آنچه که روزی ما شده است باز برکت نداره کار خوب انجام نمی‌دیم خوشابحالآنهایی که هم از نعمت خدا برخوردارند و همان آن نعمت را رزق خودشان می‌کنند و می‌دانند و هم از آن رزق برکت در زندگی‌شان ثمرش را می‌بینند در این آیه شریفه فلینظر الانسان الی طعامهاسنان باید به آن طعام و غذای خودش بدقت بنگرد با همان سه موضوعی که عرض کردم خوب روایاتی هم داریم اهل علم هستند توی مجلس به‌حمدالله اهل مطالعه هستن امروز همه که زید شحام از امام باقر علیه السلام سوال می کند که یابن رسول‌الله نسبت به این آیه شریفه خداوند فرموده است انسان به طعام خودش باید توجه کند منظور چه هست ما طعامه این طعام چه طعامی است امام باقر ع فرمودندعلمه الذی یاخذه عمن یاخذه ) منظور از این طعام آن نیست که شکم را سیر می کند بلکه آن علم و دانش است که باید انسان باتقوا ببیند از چه کسی این دانش خودش را فرامی‌گیرد علم خودش را فرا می گیر لذا در اینجا تعبیر شده به علم بزرگواران امروز فضای مجازی پر هست از صحنه هایی که فقط بر دانستنی های ما می افزاید مطالعات فراوان دانستنی های فراوان امام این سخن را که گفته این نوشته مال کی هست امام باقر علیه السلام می فرمایند انسان با تقوا به این دقت می کند از بیان و قلم و سخن دشمنان خدا صادر شده است یا از بیان و قلم و سخن دوستان خدا اولیاء خدا صادر شده امام باقر علیه السلام فرمودند منظور از طعام در اینجا علم هست امن یاخذه از چه کسی فرا می گیرد باز چون اهل عملم بحمدالله در مجلس هستند ممکن است گاهی یک روایت دیگری هم ما داریم از امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام که فرمودند انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال ) به آنچه که گفته می شود شما دقت کنید به اینکه چه کسی می گوید توجه نکنید ببینید چه می گوید خوب به ظاهر این روایت از مولی متقیان علی علیه السلام با آن روایت از وجود نازنین امام باقر علیه السلام که زید شحام سوال می کند یک نوع تعارضی هست ما چه جور جمع کنیم امام باقر علیه‌السلام می فرمایند ببین چه کسی حرف می زند علمت را از آن کسی که می خواهی فرا بگیری دقت کن علی علیه السلام می فرمایند ببین چه می گوید به سخن دقت کن بتوان ببین چه کسی می‌زند کسی که می‌خواهید فرابگیرید دقت کن علی ع زمان بدین شکل می گوید به سخن دقت کن به سخنران توجه نکن اگر سخنش خوب است بگیر خذالحکمه من افواه الرجال ممکن استمی گویند چه جور این تناقض حل می شود در توضیحش بزرگان فرموده اند آنجایی که امام باقر علیه‌السلام فرموده‌اند که دقت کن که از چه کسی دانشی خودت خوب فرامی‌گیری منظورعلوم زیربنایی اعتقادی است ان علومی که ساختار فکری انسان را می‌سازد اعتقادات انسان را می‌سازد آن علوم را اگرخواستی فراگیری ببین از سوی کسی داری فراگیرمی گیری معاویه علیه ما علیه یک شب متوجه شد که شیطان امده او را برای نماز صبحش بیدار می کند بیدار شد خوب شناخت رفیق بودند می شناختند گفت ملعون تو که بخاطر نماز از درگاه خدا رانده شدی حالا آمدی برای نماز ما را بیدار می کنی گفت نماز تو بیشتر می تواند به اسلام ضربه بزند تا نماز نخواندنت خیلی باید دقت کنیم ببین چه کسی شما را دارد راهنمایی می کند تو مسائل اعتقادیتان خودش اعتقاد دارد یا ندارد ممکن است لباس اهل دین بپوشد حرف از دین بزند حرف از اعتقادات بزند حرف از نهج البلاغه بزند به نظر خودش توضیح و تفسیر نهج البلاغه بزند ولی در لابلای آنها ان سم خودش را هم بریزد اگر می خواهی اعتقادات فرا گیری اگر می خواهی ساختار فکری خودت را بسازی ببین از چه کسی فرا می گیری اما اگر بحث علم تجهیزات است آسایش و رفاه و سلامتی است انظر الی ما قال )ببین چه می‌گویند بهرحال دنیا امروز در علم پزشکی پیشرفت کرده در صنعت پیشرفت کرده دانشمندان ما پزشکان ما باید از علوم دیگران در این قسمت استفاده بکنند این به اعتقادات ما مربوط نیست به زندگی مردم مربوط است به سلامت جامعه مربوط است این علم را بگیرند عیب نداره ولی آنچه که مربوط به حوزه اعتقادات و ساختار فکری انسان است حتماً باید به آن کسی که می خواهیم از او دانشی فراگیریم باید توجه کنیم و الا ما در روایات داریم که اطلبالعلم ولو به سین ) در چین هم اگر علم هست بروید فرا بگیرید در چنین که آن روز بحث اعتقادی مطرح نبوده مرکز علوم الهی و اولین شخصی که در این موضوع سخن می گفتند وجود نازنین خاتم انبیا حضرت محمدبن عبدالله(ص) لذا عزیزان یکی از مواردی که حتماً باید ما به‌عنوان یک انسان مؤمن / معتقد خیلی دقت کنیم و چشم به آن باز کنیم و توجه کنیم بحث لقمه‌ای هست که می خواهیم استفاده بکنیم هم به بهداشت و نظافت او توجه کنیم به سلامت او توجه کنیم هم به حلال و حرام بودنش دقت کنیم و هم به بحث این‌که خدای مهربان چقدر برای این لقمه که ما در دهان خودمان می خواهیم بگذاریم موجودات عالم رو بسیج کرده که این بدست من و شما برسد از آب از خورشید از خاک از آنچه که دراینها قرارداده تا امروز به دست من و شما می‌رسدبه اینها همه باید توجه کرد اگر با این توجه سر سفره نشستیم در پایان هم خداوند متعال رو از سویدای دل سپاس‌گزار خواهیم بود و به فرزندانمان خواهیم آموخت خدایا پروردگارا ما را شکرگزار نعمت‌های خودت قرار بده/به ما آگاهی بصیرت در فراگیری علم و دانش که از چه کسی و چه چیزی را فرا می گیریم عنایت بفرما/ بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم قل هو الله احد الله صمد لم یلد ولم یولد ولم یکن له کفواً احد

    (پایان خطبه اول )

    خطبه دوم : اعوذ بِاللَّه مِنَ الشيطانِ الرَجيِم.بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعينُههُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْديهِ وَ نَتَوَکَّلُ عَلَيه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّمُ عَلی حَبيبِهِ وَ نَجِيبه سیدِ رُسُلِهِ وَ حافِظِ سِرِّهِ بَشيرِ رَحْمَتِهِ وَ نَذيرِ نِغمَتِه أَبی القاسِم المُصْطَفی مُحَمَّد وَ عَلی آلهِ الطیبین الطاهرین المَعصُومینَ المُنتَجَبین وَ لا سِیَّما عَلِیِّ بنِ اَبِی طالِبٍ علیه السلام وَ فَاطِمَةَ الزهرا سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِینَ وَ الحسن وَ الحسین سَيِّدَیْ شَبابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ علی ابن الحسین وَ محمد بن علیٍ وَ جعفر بن محمد وَ موسی بن جعفر وَ علی بن موسی وَ محمد بن علیٍ وَ علی بن محمد وَ الحسن بن علیٍ وَ الحجة القائم المهدی صَلَواتُ اللّه عَلَیهِم أَجمَعین وَ اللَّعْنَهُ ‏عَلَى أَعْدَائِهِمْ أَعداءِ اللّه مِنَ الان إلی يَوْمِ لِقاءِ اللّه.اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَعْوانِهِ وَ اَنْصارِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ (أوصیکم وَ اوصی نَفسیِ عبادَ اللَّه بِتَقوَی اللَّه وَ طاعَتِهِ وَ اجتِنابِ مَعْصِیَته مجددا در خطبه دوم خودم و شما نمازگزاران برادران و خواهران را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت سفارش می کنم و بر اتصاف به تقوا برای خودم و شما نمازگزاران از خداوند متعال و منان استعانت و استمداد می‌جویم او در اتصاف به تقوا برای خودم و شما نمازگزاران از خداوند متعال و منان استعانت و استمداد می‌جویم عرض تبریک دارم ایام خجسته و سعید ماه معظم رجب رو و بخصوص پیشاپیش ولادت مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام رو که در سیزدهم رجب واقع شده به محضر همه شیعیان آن حضرت بخصوص جمع حاضر امیدواریم ان‌شاءالله خداوند دل‌های ما را به آمدن امام زمان‌مون شادتر بگرداند در ادامه مطالب خطبه دوم عرض کردیم که دشمنان با شبیخون فرهنگی و جنگ نرمی که علیه کشور ما در پیش گرفته‌اند این اجرایی کردن و عملیاتی کردن جنگ نرم به شکل‌های مختلفی است روشهایی را برای عملیاتی در پیش گرفتند یکی از اون‌ها رو عرض کردیم جنگ رسانه‌ای است که با بیش از دوهزار و پانصد شبکه تلویزیونی رادیویی و ماهواره‌ای بر علیه کشور ما تبلیغ می‌کنند بیش از دویست و خورده‌ای از این شبکه‌ها فقط به مسائل مبتذل اختصاص دارد برای جذب جوانان ما و انحراف آن‌ها و بیش از دویست و سی شبکه اینها به تبلیغ مذاهب انحرافی و مکتب‌های انحرافی اختصاص داردو بیش از هفتاد مورد آن‌ها به تبلیغ از مدل لباس و امثال این‌ها اختصاص دارد و اینها هم متأسفانه تأثیر گذاشته در جامعه ما و شاهد تغییر بعضی از سبک زندگانی ها مون هستیم واقعیتی است که نمی‌شود انکارش کرد به خاطر کم اطلاعی ما گاهی‌ پیروز می‌شوند گاهی به خاطر عدم تقید ما گاهی موفق می شوند وقتی در یک شهرستانی مثل بردسکن ما ببینیم که متأثر از فضاهای مودلینگیکه اینها درست می کنند کسی پیدا شود در پیج اینستاگرام خودش ناموس خودش را لباس به تنش بپوشد و از جوانب مختلف از او عکس و فیلم تهیه کند تو فضای مجازی قرار بدهاینستاگرام و تبلیغ مد لباس بکند خب معلومه که متأثر از این فضاهای مجازی است و باید خیلی خانواده‌ها هوشیار باشند و غرب که آمد زن را که خداوند همتای مرد قرارش داده و اگر بحث از عبادت است هم مردان عابد را خدا نام می‌برد و هم زنان عابده را اگر بحث از خوبی هست توجه به درگاه خدا هست اطاعت هست همه این‌ها زن و مرد رو خدا در قرآن با هم نام‌برده بعد بیان از این موجودی که خداوند آفریده است فقط استفاده ابزاری بکنند از او و تبلیغات بکنند برای کسب درآمد این همان چیزی است که غرب به سوی او رفت و امروز ما شاهدیم بیشترین جنایت علیه زن در کشورهای غربی اتفاق می‌افتد که داد دفاع از حقوق زنشان هم بلند هست امروز کسانی که مطالعه دارندتو فضاهای جوامع مختلف شاهدند و می‌دانند که امروز در غرب بیشترین ظلم به زن داره اتفاق می‌افته به صورت یک کالا ازش تبلیغ می‌کنند و به صورت یک شی باهاش برخورد می کنند و دارند مرادف با زن را می‌سازند که مرد نیازی به زن احساس نکند واقعا شأن زن را تنزل دادن این گندابی که آنها مبتلا شدند و غرق شدن خانواده‌هاشان متلاشی شده امروز ما متأثر از این فضای مجازی بیایم ناموس خودمان را در معرض دید دیگران از جهات مختلف قرار بدیم یک شهر مذهبی است شهرستان بردسکن یک مردم متدینی دارد ولی مردم متدینی که متاثر می‌شیم از فضاهای تبلیغاتی دشمنان و نمی دانیم از کجا داریم روش زندگی خودمون رو می‌سازیم و در پیش گرفتیم دومین شیوه جنگ نرم استکبار جهانی عملیات یا جنگ روانی هست که دشمنان شروع کردند مقام معظم رهبری می فرمایند من برنامه‌های استکبار جهانی علیه ملت ایران را در سه جمله خلاصه می‌کنم یک جنگ روانیدوم جنگ اقتصادی و سوم مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی یعنی این جنگ روانی دشمن رو آقا می‌فرمایند که یکی از چیز‌هایی است که همدوش و هم شأن و جایگاه جنگ اقتصادی و مبارزه و مقابله با پیشرفت اقتدار علمی کشورمان دشمن در پیش گرفته جنگ روانی برای چی هست می فرمایند جنگ روانی برای تضعیف اراده ملت‌ها طراحی شده یعنی می خواهند آن اراده قوی ملت‌ها را درهم بشکند این جنگ روانی را شروع کردندبه این نیت با کمک صد و هفتاد تکنیکی که دردانشگاها این تکنیک ها داره تدریس می‌شه این روشها تدریس می شه در دانشگاههای انها که چه جور یک جنگ روانی علیه یک ملت با پیروزی به پایان برسانند با پیروزی که نه خون‌ریزی داشته باشد نه به ظاهر خشونت داشته باشد ولی آن کشور هم سقوط کنه بیش از صد و هفتاد تکنیک امروز داره در دانشگاه‌های معتبرداره کار میشه مقام معظم رهبری می فرمایند هدف جنگ روانی ترساندن و مرعوب کردن است ملت ایران که از تشر دشمن و هیمنه دشمن نمی‌ترسد کیا را اینه می خواهند بترسانند مقام معظم رهبری می‌فرمایند مسئولان را اینها هدفشان از این جنگ روانی این است که مسئولان کشور را بترسانند و ما متاسف هستیم برای بعضی از مسئولین که واقعا در برابر قدرت دشمن و تشر دشمن جاخالی می‌دهد و واقعا مرعوب دشمن شدند بعضی‌ها شخصیت های سیاسی را می خواهند بترسانند و به قول معروف مقام معظم رهبری می فرمایند نخبگان را می خواهند بترسانند اینها را می خواهندمرعوب کنند و اراده عمومی را می‌خواهند تضعیف کنند اراده ملتی که تصمیم گرفته است روی پای خودش بایستدتصمیم گرفته است در برابر دشمن مقاومت کنه و صحنه را رها نکند نکند به دشمن واگذار نکند این اراده را می‌خواند آن‌ها تضعیف کنند در هفته‌های آینده ان‌شاءالله روش‌هایی که برای این کار در پیش گرفتن از بیان مقام معظم رهبری به اجمال خواهیم گفت ولی غافل از اینکه ما در کشورمان بیش از دویست هزار شهید تقدیم کرده‌ایم که این شهدای عزیز دعا داشتند ادعا نداشتند این شهدای عزیز نیایش داشتند نمایش نداشتند این شهدای عزیز حیا داشتند ریا نداشتند این شهدای عزیز رسم و یادگار داشتند اگر چه اسم نداشتند ما در این چنین کشوری با این چنین ظرفیت معنوی داریم زندگی می کنیم و قطعا مردمی که شهداشان را علی الدوام نصب العین خود قرار دهند و دین و وجود خودشان را مدیون شهداشان بدانند هر دارند در کشور را مدیون شهداشان بدانند این کشور و این ملت و مسئولینی که این چنین تفکری داشته باشند هرگز در برابر دشمن کوتاه نخواهند آمد.آخرین تذکر هم اینه که عزیزان از این باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم به حرکت‌های سیاسی که در سال هزار و چهارصد و انتخابات ریاست جمهوری دشمنان از الان حرکت‌هایی را آغاز کردند اگر ما حرکت‌های آغاز شده را ریشه‌یابی نکنیم هم انگیزشی آن‌ها را و هم هدف انها رو بهش توجه نداشته باشیم ممکنه خدایی نخواسته باز مجدد فریب تظاهر این‌ها رو و چسباندن خودشان را به شخصیت‌های بزرگی همانند امام و اماکن مقدسی مثل جماران و حرم امام که متأسفانه معنویت امام آن قداست امام رو با آن بنای مرقد نورانی امام گذاشتند شکستن و تبدیل کردن به کاخی که انسان وقتی به اون‌جا می رود تنها چیزی که به فکر نمی‌افتد معنویت است ظلم کردند متولیان قبر امام به حضرت امام و فردای قیامت باید پاسخ بدهند جرا که امامی که آنچنان زاهدانه زندگی می‌کرد و آن‌قدر به فکر مردم بود و زندگی خودش رو در هیچ لحظه‌ای از مردم جدا نکر سفره خودش را از مردم نکرد چرا آمدن این بنا از بیت‌المال که هر متر آن می‌تواند جوانی زندگی‌اش متحول بکنه اگر هزینه های یک متری که آنجا شده به یک جوان می‌دادند یک زندگی آبرومندی داشت بعد اینها حالا آمدن وارد عرصه شدند داد حمایت از مردم می‌زنند باشند فرزند امام باشد منسوب به امام برای ما خط امام مهم است برای ما را امام مهم است انتصاب به شخص کسی برای ما مهم نیست شخصی دید امام سجاد علیه‌السلام پرده کعبه را گرفتند و اشک می‌ریزند گفت آقا شما یابن رسول‌الله معصوم هستید شما به پیغمبر خدا منصوب هستید حضرت فرمودند مگر قرآن نخواندی فلا انساب بینهم یومئذ ) روز قیامت این نسبها بریده می شود با اعمال خلاف نسبشما با امام قطع می شود با جدا کردن خود از خط امام نسبت شما با امام بریده می شودباشد فامیاتان با امام یکیباشید از نسل امام از پیغمبرزاده ها و امامزاده ها که شما بالاتر نیستید مهم خط امام هست خوب عزیزان دقت کنیم در این حرکتهایی که اتفاق می‌افتد در این اجتماعاتی که اتفاق می‌افتد در جا و مکان های که اتفاق می افتد وقتی امام با صراحت نهضت آزادی و جبهه ملی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را محکوم کردند از آنها تبری جستند حالا می ایند می روند تو ‌خانه امام به زعم باطل خودشان لانه می گیرند امیدواریم ان‌شاءالله مردم فهم و بصیرت و آگاهی خودشان را در انتخابات هزار و چهارصد نشان بدهند و بفهمانند که دیگر از این مسائل مردم جدا شدند فکرشان بازتر شده فریب این انتصابات را نخواهند خورد خدایا ما را یک آن به خودمون وا مگذار / عاقبت امورمان ختم بخیر بگردان/ بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم قل هو الله احد الله صمد لم یلد ولم یولد ولم یکن له کفواً احد) صدق الله العلی العظیم والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته )

    متن خطبه های نماز جمعه اول اسفندماه 1399 حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

    متن خطبه های نماز جمعه 19دی ماه 1399خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام ج ...

    متن خطبه های نماز جمعه 19دی ماه 1399خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَیطانِ الرَجیِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ...

    متن خطبه های نماز جمعه23خرداد ماه 1399خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام ...

    متن خطبه های نماز جمعه23خرداد ماه 1399خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَیطانِ الرَجیِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ...

    بردسکن : خطبه نماز جمعه 22/12/93

    بسم ا... الرحمن الرحیم سلام علیکم  اعوذ باا... من الشیطان الرجیم الحمد لله رب العالمین والطلاه والسلام علی اشرف الانبیاء والمرسلین حبیب اله العالمین ابی القاسم المصطفی محمد(ص) وعلی اله الطیبین الطاهرین المعصومین...

    ارسال دیدگاه
    ارسال دیدگاه شما در مورد مطلب

    کد امنیتی :
    شامل تصویر کد امنیتی به صورت CAPTCHA.
    بارگزاری مجدد کد



نظر شما در مورد سیستم جدید سایت نماز جمعه چیست ؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
نظری ندارم...


تمامی حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه بردسکن می باشد