متن خطبه های نماز جمعه19 مهر ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

    موضوع: اخبار, خطبه های نماز جمعه تاریخ ارسال: 1398/07/22 - 08:31

    متن خطبه های نماز جمعه19 مهر ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

    سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَیطانِ الرَجیِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعینُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدیهِ وَ نَتَوَکَّلُ عَلِیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّمُ عَلی حَبیبِهِ وَ نَجِیبه سِیدِ رُسُلِهِ وَ حافِظِ سِرِّهِ بَشیرِ رَحْمَتِهِ وَ نَذیرِ نِقْمَتِه أَبی القاسِم المُصْطَفی مُحَمَّد وَ عَلی آلهِ الاَّطیَّبینَ الاَّطهَرینَ المَعصُومینَ المُنتَجَبین وَ لا سِیُّما بَقیَّةِ للَّهِ فِی الأرَضین وَ اللَّعْنَ دائِم عَلى أَعْدَائِهِمْ اعداءِ اللّه مِنَ الان إلی یَوْمِ لِقاء اللَّه. السلام علیک یا أباعبدالله وعلی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی جمیعا سلام الله أبدا مابقیت وبقی اللیل والنهار ولاجعله الله آخر العهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین وعلى علی بن الحسین وعلى أولاد الحسین وعلى أصحاب الحسین) أوصیکم وَ نَفسیِ عبادَ اللَّه بِتَقوَی اللَّه وَ طاعَتِهِ وَ اجتِنابِ مَعْصِیَته. خودم وشما نمازگزاران برادران و خواهران را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت سفارش می کنم و بر اتصاف به تقوا، برای خودم و شما نمازگزاران، از خداوند متعال و منان، استعانت و استمداد می جویم امیدواریم انشاء الله خداوند متعال در این ایام حزن و اندوه اهلبیت عصمت و طهارت دلهای ما را بخاطر غم اهلبیت غمگین قرار دهد و در عزاداریها به همه ما اخلاص بیش از پیش عنایت فرماید . در ادامه مطالب هفته های گذشته هدایای سفر آخرت به آخرین مورد که هدیه پروردگار است رسیدیم که رسول گرامی اسلام فرمودند خداوند متعال هم از انسان هدیه می خواهد هدیه خداوند فرمودند الامر بالمعروف ونهی عن المنکر . که امر بمعروف و نهی از منکر دو مورد از هدایای پروردگار هست در فضیلت امربمعروف و نهی از منکر در هفته گذشته چند روایت عرض کردیم در این هفته یک آیه شریفه از سوره مبارکه آل عمران آیه 110 را اجمالا اشاره می کنم و بعد به شرایط امربمعروف و نهی از منکر اشاره خواهد شد خداوند متعال در آیه 110سوره آل عمران می فرماید (كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ) شما بهترین امتها هستید اگر چنانچه به سه موضوع اهتمام داشته باشید این سه ویژگی شما را جزء بهترین امتها در بین از امم انبیاء الهی از حضرت آدم تا حضرت خاتم حضرت محمدبن عبدالله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) قرار خواهد داد . اول خداوند می فرماید تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ اینکه امربمعروف کنید اگر امربمعروف و نهی از منکر در وجود انسان باشد می تواند جزء بهترین امتهای پیامبران قرار بگیرد دوم : وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ اینکه از منکرات زشتیها دیگران را نهی کنیم باز بدارید دیگران را از ارتکاب زشتیها و حرامها و سوم : وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ) شاید اینکه ایمان به خدا را در پایان آورده است اشاره به این موضوع باشد که امربمعروف ونهی ازمنکر علاوه بر اینکه یک وظیفه ایمانی و الهی برای انسانهای مومن هست جامعه ای اگر بخواهد جامعه مومنی باشد امربمعروف ونهی از منکر لازم دارد اگر جامعه ای بخواهد جامعه انسانی هم باشد با چشم پوشی از ایمان و اسلام یک جامعه ای که خواسته باشد روی پای خود درست بایستد باید امربمعروف و نهی از منکر در او باشد لذا قید تومنون بالله در پایان آورده شده که ما اگر چنانچه ایمان به خدا هم داریم با انگیزه بیشتری امربمعروف ونهی از منکر داشته باشیم اگر چنانچه کسانی پیدا شدند ایمان بخداشان هم ضعیف بود ولی بعنوان یک انسان یک بشر باز هم برای آن سرپا ایستادن جامعه بشری و انسانی خودشان هم باید امربمعروف و نهی از منکر داشته باشند این آیه شریفه در ادامه روایات که در هفته گذشته عرض کردم اما امربمعرف ونهی از منکر شرایطی دارد که با آن شرائط واجب می شود این شرائط خیلی باید توجه داشته باشیم دقت داشته باشیم که اگر چنانچه بدون اهراز این شرایط کسی اقدام به امربمعروف و نهی از منکر کرد ممکن است خودش گرفتار منکری بشود خودش ممکن است معروفی را ترک کند به این شرائط دقت داشته باشیم همه رساله های عملیه مراجع معظم تقلید هم این شرائط را آوردند اول اینکه اگر کسی می خواهد امربمعروف ونهی از منکر کند باید معروف ها و منکرها را بشناسد اگر چنانچه کسی معروف ها را نشناخت معروف های خدایی را نشناخت به چه می خواهد امر کند منکرها را نشناخت از چه می خواهد نهی کند خیلی وقتها ما گرفتار اشتباه می شویم چون منکرات را نمی شناسیم گاهی می بینیم از یک مباهی طرف را نهی می کنیم خوب نهی از مباح که واجب نیست گاهی شاید جایز هم نباشد انسانها آزادند کاری که مباح کاری که خداوند نهی نکرده انجام دهند تا ما برای ما محرز نشد که آن عنوان منکر هست نباید نهی بکنیم آیا برای اینکه بشناسیم منکرات را معروف ها را باید تلاش کنیم به حکم مسلمانی مان بله هر مسلمانی برای وظیفه شخصی خودش هم که هست باید معروف ها را بشناسد ما می خواهیم شخصا عمل کنیم تو جامعه دینی داریم زندگی می کنیم تا خوبیها رانشناسیم به چه می خواهیم عمل کنیم تا منکرات را نشناسیم از چه می خواهیم پرهیز کنیم دوری کنیم پس اولین شرط شناخت معروف ها و منکرها ست لذا در اموری که مشتبه هست دقت کنید عزیزان ما نمی دانیم که این موضوع حرام هست یا نیست یک آهنگی را انسان می شنود نمی داند این آهنگ حرام هست یا نیست گاهی یک نغمه ای را . یک صدایی را یک آوازی را می دانیم حرام است صدای خانم را مرد بخواهد بشنود با اهنگی که در ترانه ها و امثال اینها خوانده می شود قطعا حرام هست حتی با اهنگ خاصی حتی اگر خانمی روضه خوانی کند که صدای او را نامحرم بشنود چون با آهنگ خاصی دارد روضه را می خواند چون با اهنگ خاصی دارد قرآن را می خواند صدای خودش را در تلاوت قرآن نازک می کند . درشت می کند وزن و قافیه داده می شود به صدای او لذا از این باب حرام هست اگر صدای زن بود اما اگر صدای مردی بود محتوای آن ترانه یا شعر و سرودی هم که می خواند یک محتوای مستهجنی نبود یک محتوای خلاف شرع بیًنی نبود خلاصه مشتبه بود برای انسان ما نمی توانیم فورا بگوییم این صوت حرام هست این اهنگ حرام هست اهنگی اگر مطرب بود یعنی آهنگی که وقتی انسان شنید ناخواسته یک جوری قلقلکش آمد یا یک جوری از درون یک حرکتی دارد در او بوجود می آید این آهنگ مهیج حرام هست اگر یک آهنگی بود که نه در انسان حرکتی بوجود نیامد ولو مشکوک بود ما نمی توانیم فورا حکم به حرمتش کنیم و نهی کنیم از آن لذا عزیزان ما در امر بمعروف و نهی از منکر که یک وظیفه عمومی هست برای ما در مرحله تذکر لسانی اول باید معروف و منکر را بشناسیم ولی اگر حرام بین و آشکار بود قاطع جلو آن را بگیریم صدای زن اگر بیرون آمد حالا به بهانه ورزش خاصی هست خانمها گاهی توی خانه یا جاهای مخصوص ورزش آن آهنگ را می گذارند گاهی صدای خودشان هم با آن بلند می شود بگوش مردم می رسد صدای زن اگر با آهنگ خاصی بگوش مرد نامحرم رسید قطعا حرام است عرض کردم من اول مثال زدم از خانم هایی که دارند مداحی می کنند از خانم هایی که می خواهند قرآن بخوانند از دختر خانم هایی که سر صف مدرسه می خواهند قرآن بخوانند سرود بخوانند چون با آهنگ خاصی هست همان دختر خانم به تنهایی نمی تواند اجرا کند این می شود حرام اینجا را قاطع جلویش را بگیرید اما جایی که مشکوک هست ما نمی دانیم که واقعا این حرام هست این صدا یا آهنگ نمی توانیم با قاطعیت نهی کنیم بستن به دین هست فردای قیامت پاسخگویی لازم دارد لذا این شرط اول علم وآگاهی به معروف و منکر شرط دوم این است که احتمال دهیم که حرف ما اثر می گذارد اگر چنانچه احتمال اثر می دانید ما یک ظنی داریم که 80درصد به بالا را می گویند ظن یک شکی داریم که 50-50 را می گویند شک احتمال زیز 50درصد است 20درصد 30درصد انسان احتمال بدهد 20درصد اگر من تذکر دادم طرف این منکر را ترک کند اگر این احتمال 20درصد را هم نمی دهم خوب بر من واجب نیست من باید احتمال بدهم حرفم اثر دارد طرف گوش می کند بعضی وقتها بعضی ها متاسفانه بعضی ها آنقدر تکرار کردند بعضی از کارهای خلاف را خلاف بین را که اگر به آنها گفته شود چون زیاد تکرار کردند عادی شده برای آنها تاثیر ندارد ما چکار کنیم آنجا ما تکلیفی نداریم لذا فرمودند شرط دوم احتمال تاثیر هست بنابراین اگر بداند یا احتمال قوی بدهد ظن داشته باشد به اینکه اقدامش تاثیری ندارد آن امربمعروف ونهی از منکر بر او واجب نمی شود من می دانم که تاثیر ندارد حرفم لذا در بعضی از جاها انسان تنهایی شاید تکلیفی نداشته من تنها اگر بروم به جمعی که مشغول معصیتی هستند بروم تذکری بدهم چون من یک نفر هستم آنها چند نفر حرف من خریدار ندارد دو تا دیگر مومن آنجا هستندآنها هم وظیفه دارند به کمک من بیایند تا ما هم یک تعدادی بشویم این حرف ما اثر داشته باشد این شرایط در رساله های عملیه مفصل تر هست من به اجمال عرض می کنم سوم اینکه شخصی که مرتکب منکری می شود یا معروف و امر خوب و خداپسندی را ترک کرده است ما بدانیم که او می خواهد اسرار بر این کار داشته باشد ادامه بدهد اتفاقی بنده خدایی یک روز نماز صبحش را نخواند می دانیم همین یک بار بوده مقید بوداین بار چه جوری بوده نخوانده فورا ما وظیفه نداریم امربمعروف ونهی از منکر کنیم باید بنای بر اسرار ان منکر را داشته باشد که ما وظیفه پیدا کنیم او را امر و نهی کنیم پس این شرایط امربمعروف و نهی از منکر یک این است که طرفی که مرتکب منکری می شود یا واجبی را ترک می کند بنای او بر اسرار باشد اگر یک بار اتفاقی تو جهاتی یک اضافی را مرتکب شد آنجا ما تکلیفی نداریم می گوییم همین یک بار هست دیگر تکرار نمی کند یا یک کاری انجام داده رفته گذشته ما وظیفه نداریم بعد از یک هفته دو هفته حالا او را شروع کنیم امربمعروف و نهی ازمنکر تو نباید این کار را می کردی بعد از اینکه گذشت بنای بر اسرار هم ندارد ما تکلیفی نداریم چهارم اینکه امربمعروف ونهی از منکر ما خودش مفسده ای در پی نداشته باشد گاهی ما امربمعروف ونهی از منکر می کنیم خود کار ما مفاسدی بر کار ما مترتب هست یکی تو خانه خودش خلافی کرد ما متوجه شدیم از دیوار خانه او برویم داخل بعد شروع به امربمعروف ونهی از منکر نفس کار ما خلاف شرع است پس بنابراین بر امربمعروف ما بر نهی از منکر ما مفسده ای مترتب نباشد احتمال ضرر اگر باشد برای خود انسان یا برای بستگان انسان در اینجا امربمعروف ونهی از منکر برآن شخصی که می داند به او ضرر می رسد جان او در معرض خطر قرار می گیرد مال او در معرض خطر قرار می گیرد امربمعروف ونهی از منکر واجب نیست لذا چهار شرط عمومی برای امربمعروف ونهی از منکر در رساله های مراجع عظام تقلید هست تفسیر مسائل را هر کسی به مرجع تقلید خودشان مراجعه کند تکلیفشان چه هست اما آنچه قطعا وظیفه همه ما هست و ثابت نیست و توجه به آن لازم هست این است که ما در جامعه دینی داریم زندگی می کنیم در کشور اسلامی داریم زندگی می کنیم مسئولین دست اندرکاران همه مسلمان هستند حاکمیت حاکمیت اسلامی و دینی است گاهی این شرایط را بعضی ها بهانه می کنند که از زیر انجام این واجب الهی شانه خالی کنند این بهانه گیریها و بهانه جوییها باید نباشد چون امروز نظام نظام جمهوری اسلامی هست و مومنین را پشتیبانی و حمایت می کند آنها هم در امر بمعروف ونهی از منکر قدرت بیشتری دارند . خدایا به همه ما توفیق بده آنچه وظیفه ما هست در هر عصر و زمانی بشناسیم وبه او عمل کنیم : الهی آمین (ما را یک آن به خودمان وامگذار: الهی آمین ) (امام زمان (ع) را برسان : الهی آمین )

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ * اللَّهُ الصَّمَدُ * لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ * وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ.» پایان خطبه اول

    خطبه دوم : اعوذ بِاللَّه مِنَ الشيطانِ الرَجيِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْديهِ وَ نَتَوَکَّلُ عَلَيه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّمُ عَلی حَبيبِهِ وَ نَجِيبه سیدِ رُسُلِهِ وَ حافِظِ سِرِّهِ بَشيرِ رَحْمَتِهِ وَ نَذيرِ نِقْمَتِه أَبی القاسِم المُصْطَفی مُحَمَّد وَ عَلی آلهِ الاَّطیَّبینَ الاَّطهَرینَ المَعصُومینَ المُنتَجَبین وَ لا سِیَّما عَلِیِّ بنِ اَبِی طالِبٍ علیه السلام وَ فَاطِمَةَ الزهرا سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِینَ وَ الحسن وَ الحسین سَيِّدَیْ شَبابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ علی ابن الحسین وَ محمد ابن علیٍ وَ جعفر ابن محمد وَ موسی ابن جعفر وَ علی ابن موسی وَ محمد ابن علیٍ وَ علی ابن محمد وَ الحسن ابن علیٍ وَ الحجة القائم المهدی صَلَواتُ اللّه عَلَیهِم أَجمَعین وَ اللَّعْنَهُ ‏عَلَى أَعْدَائِهِمْ أَعداءِ اللّه مِنَ الان إلی يَوْمِ لِقاءِ اللّه. السلام علیک یا أباعبدالله وعلی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله أبدا مابقیت وبقی اللیل والنهار ولاجعله الله آخر العهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین وعلى علی بن الحسین وعلى أولاد الحسین وعلى أصحاب الحسین) اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَعْوانِهِ وَ اَنْصارِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ. أوصیکم وَ اوصی نَفسیِ عبادَ اللَّه بِتَقوَی اللَّه وَ طاعَتِه. مجددا در خطبۀ دوم خودم و شما نمازگزاران را به تقوای الهی . دوری از گناه و معصیت سفارش می کنم امیدواریم خداوند متعال به ما توفیق بدهد که متصف شویم به صفت تقوا هم افکارمان را هم اعمالمان را هم گفتارمان را با تقوای الهی مدیریت کنیم و مرتکب حرام در این سه حوزه اندیشه و سخن وعمل واقع نشویم گرفتار گناه و حرام انشاء الله نشویم .

    مناسبتهایی است که من به بعضی از آنها به اجمال اشاره می کنم . مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان مطالب مهمی را فرمودند یکی از شیوه های هدایتگری مقام معظم رهبری در هدایت افکار عمومی ومردم برای توجه جامعه به مسائل سرنوشت ساز و پراهمیت اجرای 5 اصل در5مرحله است از ابتدای زعامت و رهبریشان مقام معظم رهبری در هدایتگری جامعه این 5 اصل و 5مرحله را تو فرمایشاتشان داشتند ما هم اگر می خواهیم در جامعه آن فرامین مقام معظم رهبری را در حقیقت دنبال کنیم وتحقق پیدا کند همین روش مقام معظم رهبری را باید برویم تو جمع نخبگان مطالب مهمی آقا فرمودند . اولین روشی که مقام معظم رهبری دارند در بیان مطالب مهم وهدایتگری هایشان این است که گفتمان سازی می کنند از سال اولی که مقام معظم رهبری سکان هدایت و زعامت را بعهده گرفتند یک دقتی بکنید. گفتمان سازی مسائل در هر موضوع با اهمیتی اول گفتمان سازی شود دوم ادبیات سازی این گفتمان وارد ادبیات از حوزه شفاهی به مکتوب برسد این ادبیات سازی در لسان و کتابت آقایون دیده شود مطالبات مهمی که بعضی موقع مقام معظم رهبری دارند به این شکل جلو می برند سوم اینکه آینده روشن را و اهداف را در حقیقت به تعبیری شاید بتوان گفت افق گشایی کنند آینده را ترسیم کنند که ما از این گفتمان و از این ادبیات سازی چه هدفی را داریم چه آینده ای را مد نظرمان هست و چهارم: ترسیم آن نقشه راه آن گفتمان و آن ادبیات سازی است و پنجم اقدام عملی و دنبال کار رفتن هست در همه مواردی که پراهمیت بوده این 5مرحله را مقام معظم رهبری داشته اند لازم هست ما در موضوعات مهمی که آقا مطالبه داشتند یک جستجویی بکنیم اینها را به عینه می بینیم در جمع نخبگان مقام معظم رهبری مطالب مهمی گفتند یکی از آنها این بود که فرمودند پیگیری و توسعه و تحقق شرکت های دانش بنیان و رفع موانع آن از 4000شرکت دانش بنیان مقام معظم رهبری فرمودند ما باید به 400000هزار مورد برسیم این یک گفتمان یک فرهنگ سازی یک افق گشایی و یک توسعه نقشه راهی است که باید عزیزان دنبالش بروند که ما انشاء الله به آن هدف برسیم فرمودند ما باید جوری برنامه ریزی داشته باشیم 50سال آینده قطعا آنهایی که امروز هستند 50سال اینده نخواهند بود مگر جوان ها که آنها خواهند بود ولی الان آنهایی که هستند نخواهند بود 50سال آینده را ولی باید هدف گزاری شود 50سال آینده بجای اینکه امروز دانشمندان ما محققین ما برای یک مقاله علمی که می خواهند ارائه بدهند باید بروند بگردند تو کتابهای انگلیسی مطالعه کنند فرمودند 50سال آینده برای برداشت و تحقیق و تفحص خودشان دانشمندان باید بیایند زبان فارسی را یاد بگیرند یعنی ما باید تو کشور فارسی زبان خودمان با زبان فارسی همه اینها را تدوین داشته باشیم آنها هم بیایند زبان فارسی را یاد بگیرند تا بتوانند از کتابهای ما استفاده کنند از علوم دانشمندان و نخبگان ما بتوانند استفاده کنند این یک نگاه به آینده هست این یک مطالبه ای است که مقام معظم رهبری امروز دارند باید مسئولین برنامه ریزی کنند برای رسیدن به این هدف آنهایی که گاهی فریاد ایران ایران آنها بلند می شود و نسبت به خارج دلباخته هستند خودباخته هستند این نگاه رهبری را با آن نگاه شما در نظر بگیرید یک مقایسه کند انسان کدام یکی ایران را دوست دارد کدام یکی حقیقتا اعتلای کشور را می خواهد کدام یکی استقلال کشور را می خواهد این نگاهی که می گوید ما باید تلاش کنیم دانشمندان ما نخبگان ما 50سال آینده را جوری برنامه ریزی کنند که مقالات علمی آنها به زبان فارسی بشود مستند زبانهای دیگر آنها بیایند زبان فارسی را یاد بگیرند مثل اینکه ما امروز زبان انگلیسی را یاد می گیریم زبان عربی را یاد می گیریم برای استفاده از متون اصلی انگلیسی و عربی انها بیایند باز یاد بگیرند زبان فارسی را برای استفاده از متون اصلی که این علم و دانش در آن آمده است این نگاه بلندی است باید تلاش کنیم همه ما دانشمندان ما نخبگان ما بخصوص تذکر دیگری که آقا دادند فرمودند مقابله با جریان بددل مخالف جنبش علمی یک عده ای فرمودند مقام معظم رهبری که تعبیر کردن به جریان بد دل و بد خواه که از دانشگاه هم برخواسته این جریان نمی خواهد خلاصه کشور ما از لحاظ علمی از لحاظ تکنولوژی از لحاظ استقلال روی پای خودش بایستد در بخش های مختلف لذا نگاهش به خارج است فرمودند باید نخبگان ما با این جریان بد دل مخالف جنبش علمی در مقابل اینها ایستادگی کند مانوس نشود و مراقبت کند و پاکسازی کند دانشگاه را از این عناصر خود باخته ساحت مقدس دانشگاه را از دید اینها باید تطهیر کنند شما اگر یک نگاهی بندازید به بعضی از دانشگاه ها آنچنان شیفته و فرهیفته غرب و اروپا هستند که کشورهایی که در آنجا احیانا تحصیل کرده اند که آب و نان از دهانشان می افتد اما آن کشور خارجی نمی افتد لذا مقام معظم رهبری می فرمایند اینها گاهی اصل جنبش علمی را انکار میکنند گاهی با دلالی نخبگان علمی کشور را از ماندن در کشور دل سرد میکنند و تلاش میکنند برای ترویج سند2030 که یکی از آن سندهایی است که کشور ما را در حقیقت هیچ کدام از دستاوردهایش را د ر آن سند به رسمیت نشناختند این ها در دانشگاه ها تلاش میکنند که کشور ما را به سمت آن سند ثوق بدهند که هدف آنها در حقیقت ایجاد ترقیب و انکار در دستاوردهای درخشان علمی نظام جمهوری اسلامی است فرمودند با اینها باید مقابله کنند نخبگان ما دانشگاهی های ما ، فرهیختگان ما ، دانشمندان ما ، اینها مطالبه مقام معظم رهبری است امیدواریم که ان شاءالله همه ما به این فرمایشات مقام معظم رهبری توجه ویژه ای داشته باشیم مطلب دومی که می خواهم عرض کنم این است که خوب شاهد هستید در این روزهایی که آمریکا از سوریه نیروهای خودش را کشید کنار با توجه به این که ترامپ در آستانه استیضاح قرار دارد و کم کم به انتخابات دارد نزدیک میشود شعار های اولی ترامپ که آمده بود قبل از انتخاب شدنش یکی همین بود که ما امروز در کشورهای دیگر هزینه سنگینی کردیم بیش از هفت ترلیون دلار هزینه کردیم هیچ دستاوردی نداشته در مقابل رقیب خودش این شعار را می داد من اگر بیاییم این خرج ها را به قول معروف از دوش ارتش و نظامیان آمریکا بر میدارم و به آبادانی داخل کشور می پردازم با این کارش می خواهد در آستانه انتخابات و استحیضاح خودش در حقیقت به یکی از وعده های خودش بگوید من عمل کردم نیروهایم را جمع کرده ام از آن طرف ترکیه ای که به هر حال در رویای خودش دنبال تحقق امپراطوری عثمانی هست اردوغانی که یک مقدار شاید بشود گفت گه نوعی آن درایت لازم را ندارد در کشور داری این ترک ها را به جان کرد های سوریه انداخت کرد هایی که یک روزی به امید آمریکا در مقابل حکومت خودشان و مردم خودش ایستاند یک مرتبه آمریکا پشت آنها را خالی کرد اینها هم با ترک ها حالا باید بجنگند و یا سرزمین های خودشان را دو دستی تقدیم ترک ها بکنند یک مرتبه به خودشان آمدند عجب به پشتیبانی فردی بی وفایی ما وارد جنگ شدیم با ملت خودمان امروز زمزمه این هست که اینها برگردند دوباره با حاکمیت خودشان باز پیمان ببندند خوب آمریکا این کارها ازش می آید دنیایی که بعضا به آمریکا اعتماد می کند حتی شنیده شد که رژیم غاصب صهونیستی هم بعد از این کار آمریکا کانه به آن یک تلنگری خورد که این آمریکا به قول معروف گله هیچ کسی را تا صبح نمی چراند در هر حتی صهیونیست ها را ممکن است یک روزی فدای خودش بکند برای کشورهایی که به آمریکا اعتماد می کردند واضح دارد می شود که آمریکا دنبال همان حرفی است که گفته بود که ما دنبال گاو شیر ده می چرخیم هر جا پیدا کردیم آن را می دوشیم و روزی اگر شیر نداشت منافعی برای ما نداشت او را از بین می بریم لذا عربستان یک مرتبه به خودش آمد ترکیه هم باید به خودش بیاد و هدف دیگر آمریکا این بود که از این کار ترکیه مدتی است که یک مقدار از سیاست های آمریکا پیروی نمی کند برای این که آن را به انزوا بکشاند او را وارد این چاه وی کرد خیلی از کشورها امروز ترکیه را حرکت او را در حمله به سوریه و کردهای سوریه محکوم کرده اند حتی کشورهای عربی او را محکوم کردند خوب این هم یک بلایی است که باز سر هم پیمان خودش دارد می آورد بعد به هر حال ترکیه کشوری بود که هر چی باشد باز گاهی با آمریکا باز یک چراغ سبزی بک خوش و بیشی داشت این مجموعه رفتار آمریکا برای کشورهای مقابل آمریکا و یا کشورهای هم پیمان با آمریکا درس هایی دارد که بدانند این آمریکا اهل وفای به قول خودش نیست ولو رفیق خودش باشد یک روزی به او نارو می زند لذا امیدواریم که ان شاء الله خداوند متعال با تحقق وعده های خودش که دشمنان خودش را به دست خودشان نابود و هلاک می کند این مورد هم از مصادیق هلاکت ها آنها به دست خودشان باشد که يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ هم به دست خودشان و هم به دست انسان های با ایمان خانه ظلم اینها ان شاء الله ویران شود و خراب شود اما چند تا مناسبت هست به اجمال عرض می کنم در آستانه اربعین امام حسین (ع) برنامه ای تدارک دیده شده برای کسانی که توفیق حضور در اربعین امام حسین (ع) در کربلای معلی و نجف اشرف را نداشته باشند بعنوان جاماندگان از اربعین که انشاء الله روز اربعین مثل سال گذشته شنبه آینده از کنار مزار شهدای گمنام بسمت امامزاده سید طاهر حرکت خواهند کرد عزیزان انشاء الله از این موضوع هم غفلت نکنیم برنامه ریزی داشته باشیم برای کسانی که نتوانستند در اربعین شرکت کنند . سه شنبه 23مهرماه سالروز شهادت پنجمین شهید محراب حضرت آیت الله اشرفی اصفهانی است که بدست منافقین در سال61بشهادت رسیدند خداوند روحشان را با شهدای کربلا محشور بگرداند و به ما هم توفیق ادامه راه این شهید عزیز را عنایت فرماید و همین روز به نام روز جهانی نابینایان و عصای سفید نام گذاری شده چند تا درخواست داشتند عزیزان نابینای ما اولا به امار نابینایان در شهرستان یک توجه داشته باشیم 466نابینا تحت پوشش بهزیستی هستند ممکن است یک عده ای هم تحت پوشش نباشند یعنی آمار از این بیشتر باشد جمع کثیری هستند اینها یک مطالباتی دارندیکی از مطالبات این عزیزان این بود آمده بودند صحبت می کردند که به پدر و مادرها بگویید ما را ببینند توانمندیهای ما را نادیده نگیرند بخاطر اینکه نابینا هستیم و بخاطر اینکه معلولیتی داریم ما تو خانه ها در ردیف دوم یا سوم قرار می دهند اول تقاضای آنها از پدر و مادرها و بستگانشان بود . دوم اینکه عزیزان از مسئولین توقع داشتند و تقاضا داشتند که باز دیده شوند در نظر مسئولین درصدی را در قانون هست که به بکارگیری این عزیزان اختصاص داده شود ولی متاسفانه هیچ اداره ای هیچ نهادی از این عزیزان استفاده نمی کند حالا دلیل هم شاید دارند و توجیه هم دارند ولی به هر حال ظلم می شود در حقشان یک خانواده ای را می خواهد اداره کند یک شخص نابینا با مبلغ ماهانه ای که بهزیستی کمتر از 100هزار تومان چیزی حدود 70یا 80 هزار تومان بیشتر نمی دهند اداره یک خانواده با 70-80هزار تومان کارمشکلی است می خواهند روی پای خودشان بایستند لذا این تقاضایشان بود که اینها مدنظر عزیزان باشد یکی دیگر از خواسته هایشان این بود مناسب سازی مسیرها ،پیاده رو ها که این عزیزان رفت و آمد می کنند بخصوص ادارات یک راهی برای ورود و خروج اینها انجام دهند مثل انسان معمولی نمی توانند پله ها را بروند بالا اینها باید پیش بینی شود در قانون آمده باید عزیزان اجرا کنند شهرداری محترم باید به فکر مسیرها باشد پیاده روها مثل چاله نیفتد انسان سالم گاهی پایش در می رود پایش می شکند حالا به این عزیزان دقت کنید با چه سختی تو این جامعه در کنار ما دارند زندگی می کنند امیدواریم انشاءالله شاهد روزی باشیم که خیابانهای ما پیاده روهای ما مناسب سازی برای همه اقشار معلول . نابینا . کم توان انشاء الله شده باشد و مردم و مسئولین هم به وظیفه خودشان در برابر این عزیزان عمل کنند .

    خدایا یک آن ما را به خودمان وا مگذار : الهی آمین

    گناهانی که مانع استجابت دعا می شود از ما ببخش و بیامرز: الهی آمین

    پروردگارا فرج آقامون امام زمان (ع) هر چه سریعتر محقق بفرما : الهی آمین

    قلب مقدس و نازنین حضرتش را از همه ما راضی و خشنود قرار بده : الهی آمین

    سلام ناقابل ما همراه با تسلیت ایام در طبقی از نور محضرشان ابلاغ بفرما : الهی آمین

    ما را یک آنی و کمتر از آنی به خودمان وا مگذار: الهی آمین

    خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی بر توفیقات و تاییداتشان بیفزای : الهی آمین

    شر استکبار جهانی آمریکا . صهیونیستها . منافقین . توطئه گران . اخلالگرای اقتصادی به خودشان برگردان : الهی آمین

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ * اللَّهُ الصَّمَدُ * لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ * وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ.»

    پایان خطبه دوم

    متن خطبه های نماز جمعه19 مهر ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه19 مهر ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه19 مهر ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه19 مهر ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه19 مهر ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه19 مهر ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه19 مهر ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه19 مهر ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     


    متن خطبه های نماز جمعه12 مهر ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام ...

    متن خطبه های نماز جمعه12 مهر ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَیطانِ الرَجیِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ...

    متن خطبه های نماز جمعه 29 شهریور ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی ...

    متن خطبه های نماز جمعه 29 شهریور ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَیطانِ الرَجیِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ...

    متن خطبه های نماز جمعه 22 شهریور ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی ...

    متن خطبه های نماز جمعه 22 شهریور ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَیطانِ الرَجیِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ...

    ارسال دیدگاه
    ارسال دیدگاه شما در مورد مطلب

    کد امنیتی :
    شامل تصویر کد امنیتی به صورت CAPTCHA.
    بارگزاری مجدد کد



نظر شما در مورد سیستم جدید سایت نماز جمعه چیست ؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
نظری ندارم...


تمامی حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه بردسکن می باشد