متن خطبه های نماز جمعه22 آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

    موضوع: اخبار, خطبه های نماز جمعه تاریخ ارسال: 1398/09/25 - 08:47

    متن خطبه های نماز جمعه22 آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

    سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَیطانِ الرَجیِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعینُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدیهِ وَ نَتَوَکَّلُ عَلِیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّمُ عَلی حَبیبِهِ وَ نَجِیبه سِیدِ رُسُلِهِ وَ حافِظِ سِرِّهِ بَشیرِ رَحْمَتِهِ وَ نَذیرِ نِقْمَتِه أَبی القاسِم المُصْطَفی مُحَمَّد (ص) وَ عَلی آلهِ الاَّطیَّبینَ الاَّطهَرینَ المَعصُومینَ المُنتَجَبین وَ لا سِیُّما بَقیَّةِ للَّهِ فِی الأرَضین وَ اللَّعْنَ دائِم عَلى أَعْدَائِهِمْ اعداءِ اللّه مِنَ الان إلی یَوْمِ لِقاء اللَّه. ) أوصیکم وَ اوصی نَفسیِ عبادَ اللَّه بِتَقوَی اللَّه وَ طاعَتِهِ وَ اجتِنابِ مَعْصِیَته خودم وشما نمازگزاران برادران و خواهران را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت سفارش می کنم و بر اتصاف به تقوا برای خودم و شما نمازگزاران از خداوند متعال و منان استعانت و استمداد می جویم . در ادامه مطالب و مباحث هفته های گذشته در خطبه اول در هدایای سفر آخرت هدایای پروردگار سومین هدیه خداوند متعال از بندگانش فرمودند رسول گرامی اسلام النصیحه للخلق خیرخواهی و نصح برای آفریده های خدا اعم از موجودات صاحب عقل مثل انسانها یا صاحب شعور مثل حیوانات یا صاحب احساس مثل گیاهان و رویدنی ها و یا حتی جمادات که همه اینها آفریده خدا هستند و ما انسانها باید برای همه عالم خیرخواه باشیم مطالبی در این رابطه به اجمال در هفته های گذشته در بخش های مختلف عنوانهای مختلف بیان شد در این هفته دو سه عنوان از فرمایشات علی (ع) را من انتخاب کردم که برای کسانی که این مسئولیت سنگین را بر عهده دارند و در کسوت نصح و خیرخواهی قد علم می کنند که مخاطب اولی ان خود حقیر هستم و همه من و شما مخاطب عام آن هستیم چون به هر حال بعنوان یک وظیفه شرعی و دینی در خانواده خود در اجتماع خود این وظیفه را داریم ایفا می کنیم و می خواهیم نقش ارزنده و سازنده ای داشته باشیم این چند فراز از فرمایشات علی (ع) باید برای ما آویزه گوش مان باشد اول اینکه حضرت می فرمایند قَوِّدُوهَا إِلَى اَلْمَكَارِمِ) نفس خودتان را اول بسوی نیکی ها رهبری کنید اگر شما می خواهید عهده دار این مسئولیت سنگین نصح و خیرخواهی بشوید اول خودتان را به خوبی ها رهبری کنید ذات نایافته از هستی بخش کی تواند که شود هستی بخش ) از خود ما هیچ بهره ای از خوبی ها نداشته باشیم خوب چطور می خواهیم دیگران را امر به خوبی ها کنیم نصیحت به خیر داشته باشیم خودمان باید بهره ای از خیر داشته باشیم تا دیگران را بتوانیم بسوی خیر رهبری و نصیحت کنیم فرمودند ( قَوِّدُوهَا إِلَى اَلْمَكَارِمِ) نفس خودتان را به مکارم و خوبی ها رهبری کنید دوم حضرت می فرمایند ذَلِّلُوا أَخْلاَقَكُمْ بِالْمَحَاسِنِ ) اخلاقتان را رفتارتان را در برابر خوبی ها رام کنید باید اخلاق ما در برابر خوبی ها تسلیم باشد هر جا خوبی هست انسان در برابر آن خوبی زانو بزند و ادعایی نداشته باشد از اینکه بخواهد یک کار خوبی را یاد بگیرد رفتار خوبی یاد بگیرد و یک گفتار خوبی را یاد بگیرد یک عمل پسندیده و خوبی را یاد بگیرد از این ابایی نداشته باشد ذَلِّلُوا أَخْلاَقَكُمْ بِالْمَحَاسِنِ ) اخلاقتون را در برابر خوبی ها رام کنید بعضی از ما در برابر خوبی ها اخلاقمون و نفس مان چموش هست یعنی بمحض اینکه کلمه نماز شنیده می شود یک عده ای بعنوان علامت انکار که انشاء الله نیست ولی حداقل این است که یک مقداری ملایم با نماز نیستند سازگار با نماز نیستند بحث کمک به دیگران مطرح می شود می بینیم یک جوری شانه خالی می کنند بحث اداء واجبات می شود یک جوری نفسشان رام این خوبی ها و دستورات خداوند نیست علی (ع) می فرمایند شما که می خواهید در جامعه نقش آفرینی داشته باشید باید اول اینکه خودتان را اخلاق خودتان را رام خوبی ها کنید هر جا خوبی هست هر جا زانو بزنید در آن کار خوب شریک شوید و بر این کار هم در ادامه حضرت می فرمایند مرتب تکرار کنید و تمرین کنید تا عادتتان شود که به کارهای خوب و انجام دادن آنها نیاز به زحمت زیادی برای شما نداشته باشد کاری که انسان ورزیده شده شما رانندگی را در نظر بگیرید که انسان اولی که شروع می کند با چه زحمتی مسیری را طی می کند گاهی برای اینکه اشتباه نکند ترمز و کلاچ را با هم نگیرد نگاهی به پایین پای خودش می اندازد که گاهی خطر هم درست می کند برای انسان همین انسان با مرور و تمرین به جایی می رسد که متوجه نیست کی ترمز گرفته کی کلاچ گرفته کی گاز ماشین را گرفته اینها به تمرین نیاز دارد در دومین تذکر حضرت می فرمایند اخلاق خودتان را و نفس خودتان را رام خوبی ها کنید و سوم حضرت می فرمایند وَ عَوِّدُوا أَنْفُسَكُمُ اَلْحِلْمَ ) در این راه نصح و خیرخواهی دست انداز زیاد هست سنگلاخ جلو راه انسان زیاد هست موانع فراوان هست انسان باید حلم داشته باشد باید بردباری داشته باشد باید صبر و تحمل داشته باشد لذا حضرت می فرمایند که عادت بدهید نفس خودتان را بر صبر و شکیبایی در پیمودن این راه در خیر و خیرخواهی برای دیگران و چهارم می فرمایند ( وَ اِصْبِرُوا عَلَى اَلْإِيثَارِ عَلَى أَنْفُسِكُمْ فِيمَا تُجْمِدُونَ ) فراتر از اینکه خودتان را عادت دادید به صبر و شکیبایی در ادامه این راه باید بر صفت ایثار پایداری کنید یعنی دیگران را حتی بر خودتان مقدم بدارید در جامعه اگر کسی می خواهد نقش خودش را درست انجام دهد و تاثیر گذار باشد و مردم به حرف او گوش دهند باید دیگران را برخودش مقدم بدارد و اگر کسی باشد که همیشه خودش را جلو بیندازد و بعد با این صفت خیرخواهی برای دیگران داشته باشد تاثیری نخواهد داشت می فرمایند که ( وَ اِصْبِرُوا عَلَى اَلْإِيثَارِ عَلَى أَنْفُسِكُمْ فِيمَا تُجْمِدُونَ") باید بر صفت ایثار پایداری کنید تا آنجایی که پسندیده هست بعضی جاها دیگر انسان اگر خیلی گذشت داشته باشد خیلی ایثار داشته باشد ممکن است متهم شود به یک سری کارهایی یا یک عده ای کم ظرفیت سوء استفاده بکنند حضرت می فرمایند تا آنجایی که مورد قبول جامعه هست و پسندیده هست شما باید دیگران را بر خودتان مقدم بدارید اگر کسی می خواهد نصح او خیرخواهی او اثر گذار شود در جامعه این صفت را هم صفت ایثار را هم باید داشته باشد بعد از این چهار جمله حضرت یک جمله کلیدی به نظر من تو فرمایشاتشان دارند که انسانهایی که تو این خط قرار می گیرند تو خط نصح و خیرخواهی خوب کار ارزشمند وظیفه انسانی و اسلامی دغدغه های فراوانی پیدا می کنند گاهی واقعا از درون می جوشند که می بینند جامعه به انحراف دارد می رود از درون می جوشند وقتی که یک آسیبی را تو جامعه خود می بینند وقتی یک انحرافی را می بینند وقتی لغزشی را می بینند کانه به تعبیر دیگر اگر درست باشد تعبیرم تحملشان در مقابل آسیبهای اجتماعی کم می شود با آن روحیه ای که دارند روحیه لطیفی که دارند تحملشان کم می شود در اینجا حضرت یک نکته کلیدی را به این عزیزان تذکر می دهند که بنظر من برای ما هم خیلی می تواند در اینجا کمک مان کند که ما بفکر انجام وظیفه خودمان باشیم همان که حضرت امام فرمودند ما وظیفه خودمان را انجام دهیم دیگر بقیه امور را به خداوند متعال واگذار کنیم ما مامور به وظیفه هستیم مامور به نتیجه نیستیم قطعا اگر مومنین برای خدا انجام وظیفه همه جانبه خودشان را داشته باشند نتیجه را هم خداوند بر آن وظیفه مترتب می کند ولی خوب به هر حال ما انسانها در مرحله اول به این نکته توجه داشته باشیم در هر جا قرار گرفتیم در خانه خودمان در جامعه خودمان در مسئولیت خودمان وظیفه خودمان را انجام دهیم حضرت می فرمایند وَ لاَ تُدَاقُّوا اَلنَّاسَ وَزْناً بِوَزْنٍ ) خیلی تو ریز کارهای مردم نروید پدرهای بزرگوار مادرهای محترمه خدمتتان عرض می کنم علی (ع) می فرمایند خیلی تو ریزه کاری ها ورود پیدا نکنید به هر حال جوان هست نوجوانان هست دختر ما پسر ما بزرگتر ما کوچکتر ما ممکن است یک لغزش هایی داشته باشند مداغه در کار دیگران حضرت می فرمایند نداشته باشید خیلی جمله مهمی هست که ما را از یکطرف به رسالتی که داریم بعنوان یک تکلیف شرعی در امر بمعروف و نهی از منکر و نصح و خیرخواهی به دیگران ترقیب از طرفی هم جلوی ان دغدغه های اضافی ما را می گیرد می فرمایند ( وَ لاَ تُدَاقُّوا اَلنَّاسَ وَزْناً بِوَزْنٍ ) خیلی مداغه نکنید خیلی مته بر خشخاش تو زندگی دیگران نگذارید اگر قرار باشد که انسان مته بر خشخاش بگذارد ریزه کاری های فرزند خودش را به رخ او بکشد اگر یک انحراف جزئی هست به اقتضای سن و سال و جوانی او هر دم او را برخ او بکشد و بیان کند او را در مقابل خودش قرار می دهد حضرت می فرمایند این جور نباشید وَ لاَ تُدَاقُّوا اَلنَّاسَ وَزْناً بِوَزْنٍ) بعد حضرت می فرمایند بالاتر از این ( وَ عَظِّمُوا أَقْدَارَكُمْ بِالتَّغَافُلِ عَنِ اَلدَّنِيِّ مِنَ اَلْأُمُورِ ) یک مقدار با تغافل شان و جایگاه خودتان را ببرید بالا ما در اسلام غفلت داریم و تغافل داریم غفلت مضموم هست پسندیده نیست که انسان غافل باشد از مسائلی که در اطراف او می گذرد از مسائلی که تو خانواده اش رخ می دهد غافل نباید باشیم ولی باید تغافل داشته باشیم خبردار باشیم خومان را در بعضی از جاها به بی خبری بزنیم نه اینکه خبر نداشته باشیم یک وقت ببینیم دخترمان به انحراف کشیده شده غرق در فساد شده ما بی خبر تو خانه نشسته باشیم پسرمان به همین کیفیت جذب گروه های منحرف و معاند شده ما خبر نداشته باشیم می فرمایند نه شما باید خبردار باشید اما بعضا خودتان را به بی خبری بزنید از باب عدم مداغه در کار دیگران خودتان را به بی خبری بزنید وَ عَظِّمُوا أَقْدَارَكُمْ ) قدر و جایگاه خودتان را عظمت ببخشید (بِالتَّغَافُلِ عَنِ اَلدَّنِيِّ مِنَ اَلْأُمُورِ) به اینکه از کارهای پست و از کسانی که بعضا بعضی از کارهایی پست را مرتکب می شوند از اینها شما تغافل کنید این هم جمله ششمی است که علی (ع) برای کسانی که لباس نصح و خیرخواهی به تن می کنند حضرت بعنوان شرط ششم بیان می کنند . امیدواریم انشاء الله در همه امور زندگیمان زندگی شخصی . زندگی اجتماعی . زندگی ملی خودمان و اسلامی خود بتوانیم به این دستوراتی که حضرت فرمودند عمل کنیم و جزء ناصحین به خیر انشاء الله قرار بگیریم . خدایا یک آن ما را به خودمان وا مگذار : الهی آمین . عاقبت امورمان ختم بخیر بگردان : الهی آمین

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ * اللَّهُ الصَّمَدُ * لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ * وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ.

    پایان خطبه اول

    خطبه دوم : اعوذ بِاللَّه مِنَ الشيطانِ الرَجيِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْديهِ وَ نَتَوَکَّلُ عَلَيه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّمُ عَلی حَبيبِهِ وَ نَجِيبه سیدِ رُسُلِهِ وَ حافِظِ سِرِّهِ بَشيرِ رَحْمَتِهِ وَ نَذيرِ نِقْمَتِه أَبی القاسِم المُصْطَفی مُحَمَّد وَ عَلی آلهِ الاَّطیَّبینَ الاَّطهَرینَ المَعصُومینَ المُنتَجَبین وَ لا سِیَّما عَلِیِّ بنِ اَبِی طالِبٍ علیه السلام وَ فَاطِمَةَ الزهرا سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِینَ وَ الحسن وَ الحسین سَيِّدَیْ شَبابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ علی ابن الحسین وَ محمد ابن علیٍ وَ جعفر ابن محمد وَ موسی ابن جعفر وَ علی ابن موسی وَ محمد ابن علیٍ وَ علی ابن محمد وَ الحسن ابن علیٍ وَ الحجة القائم المهدی صَلَواتُ اللّه عَلَیهِم أَجمَعین وَ اللَّعْنَهُ ‏عَلَى أَعْدَائِهِمْ أَعداءِ اللّه مِنَ الان إلی يَوْمِ لِقاءِ اللّه. اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَعْوانِهِ وَ اَنْصارِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ. أوصیکم وَ اوصی نَفسیِ عبادَ اللَّه بِتَقوَی اللَّه وَ طاعَتِه واجتناب معصیته : مجدا در خطبه دوم خودم و شما نمازگزاران برادران و خواهران را به رعایت تقوای الهی ، دوری از گناه و معصیت سفارش می کنم وبر اتصاف به تقوا برای خودم و شما نمازگزاران از خداوند متعال و منان استعانت و استمداد می جویم و از خداوند متعال می خواهیم که همه ما را به صفت تقوا بیآراید و عاقبت ما را با تقوا ختم بخیر بگرداند .

    در خطبه دوم مناسبت هایی هست که من به اختصار یکی دو مورد را خدمت شما عرض می کنم 27 آذرماه سالروز شهادت شهید بزرگوار حضرت آیت الله دکتر مفتح را داریم که در سمت ریاست دانشکده الهیات دانشگاه تهران خون مطهرش سنگ فرش های دانشگاه را رنگین کرد و بدست گروهی که متاسفانه بعضی از آموزه هایی اسلامی را فرا گرفته بودند و خیلی از آنها را فراموش کرده بودند گروهک فرقان این عزیز بزرگوار به شهادت رسید خوب سالروز شهادت ایشان بعنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده که در گام اول انقلاب بحث وحدت حوزه و دانشگاه با حضور اندیشمندان و دانشمندان بزرگی مانند شهدای عزیزمان شهید دکتر بهشتی و همین شهید بزرگوار شهید مفتح . شهید مطهری از حوزه و بزرگانی از دانشگاه بحمدالله تحقق پیدا کرد آنچه که ما در گام دوم انقلاب به آن نیاز داریم تقویت وحدت حوزه و دانشگاه هست که در گام دوم باید به آن پرداخته شود خوب 22بهمن ماه 97 مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را صادر کردند در این بیانیه که حتما عزیزان مطالعه فرمودند و خواهشم این است که مجدد و مجدد این بیانیه را مطالعه کنیم 7 دستاورد عظیم انقلاب را مقام معظم رهبری در این بیانیه یادآور شدند و7 ماموریت را در حقیقت به نیروهای انقلاب در گام دوم محول فرمودند که بعنوان مطالبه رهبری هم می شود از آنها نام برد و این 7ماموریت تحققش در حقیقت به نسل جوانان ما بستگی دارد و به اراده قوی نسل جوان که خواستگاه این نسل جوان امروز ما شاهدیم که حوزه های علمیه و دانشگاهها و نوجوانی هم که آموزش و پرورش هست در این موضوع قطعا برای تحقق این 7 عنوان و مطالبه مقام معظم رهبری که اولین آنها علم وپژوهش هست که آقا بعنوان مطالبه و ماموریت در گام دوم مطرح فرمودند و خواسته دوم معنویت و اخلاق هست و ماموریت سوم اقتصاد مقاومتی و ماموریت چهارم عدالت و مبارزه با فساد و پنجم استقلال و آزادی و ششم عزت ملی و مبارزه با استکبار و مرزبندی با دشمن و هفتم هم که سبک زندگی اسلامی ایرانی این 7 مطالبه رهبری در گام دوم بعنوان ماموریت همه ما باید تلاش کنیم این محقق شود خوب از آنجایی که بخش اعظم از جوانهای ما در دانشگاه ها و حوزه های علمیه هستند قطعا این دو نهاد بیشتر مورد خطاب از طرف مقام معظم رهبری و مردم هستند باید خیلی تلاش کنند دانشجوهای ما حوزه های علمیه ما و لذا تحقق این موضوع یعنی تقویت وحدت و همدلی دانشگاه و حوزه برای محقق ساختن مطالبات 7 گانه مقام معظم رهبری در گام دوم به چند امر بستگی دارد یعنی چند کار باید اتفاق بیفتد تا این ماموریت به نحو احسن و شایسته انجام شود اول اینکه تشکیل کرسی های آزاد اندیشی مشترک بمعنای واقعی کلمه نه سوری و سمبلیک یک چیزی درست کنند بعنوان کرسی آزاد اندیشی به معنای واقعی کلمه باید یک کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و حوزه ها مشترک واقع شود و در آنجا به حل مشکلات کلی جامعه پرداخته شود یک گره از مشکلات را در آنجا باز کنند دو مرکز مهمی مثل دانشگاه و حوزه را ما داریم اگر مشکلی در موضوعات اعتقادی هست حوزه های علمیه متولی این هستند باید پاسخ گو باشند باید شبهات را جواب دهند باید درخواستها را جواب دهند مطالبات را جواب دهند اگر در بحث زندگی .معیشت و اقتصاد مردم هست خوب خواستگاه این دانشمندان و دانشگاه ها هستند دانشجویان ما باید در این کرسی های آزاد اندیشی بیایند به اینها جواب دهند چه موضوعی اتفاق افتاده که این چنین شده و چه کارهایی باید انجام شود تا وضعیت از این بهتر شود گیر کار کجاست اینها یکی از راهکارها این هست دوم اینکه به رسمیت شناختن واقعی سهم ونقش هر یک از دو نهاد در تحقق بیانیه گام دوم و ماموریت های هفت گانه بشینند با هم سهم هر کدام مشخص شود حوزه چه بخش هایی را باید انجام دهد برای تحقق بیانیه گام دوم دانشگاه چه بخشهایی را باید برعهده بگیرد 7تا ماموریت آقا دادند فقط به سخنرانی کار درست نمی شود که در خطبه های نماز جمعه گفته شود در سخنرانی ها بیاییم از گام دوم گام دوم حرف بزنیم باید واقعا کارگروه های عملیاتی تشکیل شود بین حوزه و دانشگاه سهم ها مشخص شود ماموریتها مشخص شود حوزه علمیه شما متولی این بخش هستید یک سال دارد از ان بیانیه می گذرد چکار کردیم دانشگاه یکسال از این ماموریت دارد می گذرد شما چکار کردید برای تحقق این بیانیه گام دوم ما می خواهیم گام دوم انشاء الله تحقق آن تمدن اسلامی را نوید می دهند مقام معظم رهبری به فکر آن هستیم چکار کردید شماها مردم هم در اینجا خیلی نقش دارند باید جوان های عزیز باید مطالبه کنند از حوزه و دانشگاه اینکه ما ساکت باشیم هم حوزه می خوابد هم دانشگاه اگر مطالبه نکنیم نه حوزه قدمی بر می دارد نه دانشگاه آنچه که اینها را به کار وادار می کند اینکه به مسئولیتهای خودشان بپردازند فراتر از لفاظی مطالبه گری است و این مطالبه گری یک بخش عمده آن به عهده مردم با بصیرت و آگاه و فهیم جامعه ما هست و الا هر دو گروه خواب بودند بدون تعارف می گویم من خودم هم طلبه هستم حوزوی هستیم تا شما مردم مطالبه نکنید خوابمان می برد از خدا هم می خواهند بعضی ها که شماها مطالبه نکنید و به همین گل و بلبل نشان دادن ها اکتفا بشود سوم تبیین و ترویج گفتمان سازی عالمانه و عقلانی نسبت به بیانیه گام دوم بعنوان مبنای یک وحدت و رویکرد روبه جلو این هم یکی از کارهایی است که باید تشکیل شود بین حوزه ها و دانشگاه ها بعنوان دو مرکز مهم تاثیرگذار اگر چنانچه رسالت خودشان را درست انجام دهند چهارم : تلاش مشترک مبتنی بر تقسیم کار برای تولید علم بومی بویژه علوم انسانی اسلامی این هم یکی از کارهای تحقق منویات مقام معظم رهبری در گام دوم و تقویت وحدت حوزه و دانشگاه و پنجم تلاش مجاهدانه و عالمانه برای هم افزایی و عملی دو مجموعه بسیج طلاب و دانشجو بعنوان یکی از عرصه های تقویت وحدت حوزه و دانشگاه در این راه هم باید اینها قدم هایی را بردارند تلاش مجاهدانه و عالمانه ای را داشته باشند برای این قضیه و ششم تلاش حوزه های علمیه برای تربیت و تامین نیروهای خوش فکر و عالم و انقلابی که مورد نیاز دانشگاه و نیز تولید محتوا و متون روزآمد و جذاب در دانشگاه ها حوزه علمیه باید یک قدمی اینچنینی بردارد به هر حال نیروهایی که می خواهند وارد دانشگاه ها شوند برای تبلیغ برای تشکیل کرسی های آزاد اندیشی هر نیرویی نمی تواند ورود به دانشگاه پیدا کند جو دانشگاه فضای دانشگاه یک فضای پرنشاط یک فضای علمی یک فضای پرسشگر و جستجوگر کسی که می خواهد از حوزه به آنجا برود باید مطابق با این فضا باشد آمادگی برای اینجا را داشته باشد حوزه باید یک نیروهای این چنین تربیت کند و هفتم تشکیل کارگروه های مشترک متشکل از عالمان متخصص حوزه و دانشگاه و دانشجویان خلاق و پرتحرک و انقلابی برای تحقق ماموریت های 7گانه ای که در بیانیه گام دوم بیان شده است این 7مورد در حقیقت لازمه کار هست هم برای تحقق ماموریت های 7گانه ای که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند و هم برای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه که لازمه گام دوم انقلاب هست و الا بقیه کارها اگر بخواهد غیر از اینها باشد در حقیقت سخنرانی هست و صحبت هست و گفتگو و نشستیم و گفتیم وبرخواستیم ولی نتیجه ای بر آن مترتب نخواهد بود امیدواریم انشاء الله اینها محقق شود یک موضوع دیگری هم که نیاز به تذکر دارد این است که عزیزان پدر 6 شهید شیخ ذکزاکی که در حقیقت به نوعی در محاصره دشمن بود و تحت نظر دشمن بود اخیرا علی رقم ترکش های متعددی که در بدن او و همسرش بود آنها را به زندان منتقل کردند وضعیت بسیار رقت باری این عزیز دارد شش تا فرزندش به شهادت رسیدند خودش آنقدر شکنجه شده آنقدر آزار دیده برای معالجه به او اجازه نمی دهند که از کشور نیجریه خارج شود و حال آنکه از 170 میلیون جمعیتی که کشور نیجریه دارد بیش از 50درصد آنها مسلمانها هستند و بیش از 15 میلیون شیعه هستند که بخش اعظم این شیعیان به برکت انفاس قدسیه و ملکوتی این مرد بزرگ در حقیقت تحقق پیدا کرده است سال 58 یعنی 40 سال قبل مشرف می شود ایران محضر امام شرفیاب می شود امام قرآنی را به او هدیه می کند و می فرمایند با این قرآن بروید مسلمانها را جهت دهی و هدایت کنید به اینکه وظیفه خودشان را انجام دهند و این بزرگوار شیخ زکزاکی که اول هم اهل تسنن بود مالکی مذهب بود بعد مکتب و مذهب شیعه را انتخاب کرد به برکت وجودش 15 میلیون شیعه در نیجریه حضور دارند در یک بیانی در جمعی از کسانی که راهپیمایی کرده بودند اعلام می کند که اگر در عصر رسول گرامی اسلام یک سیاهپوست بود در آنجا و در میان لشکریان امام حسین (ع) اگر ما یک شهید و یک رزمنده سیاهپوست داشتیم امام زمان امروز شما 15 میلیون شیعه زن و مرد سیاهپوست یار و یاور دارید این چنین انسان بزرگی امروز در بند این حاکمان سفاک نیجریه قرار گرفته است ما تقاضای ما این است از سازمان کنفرانس اسلامی نقش خودشان را پررنگ تر کنند برای معالجه این بزرگوار دولتش را حداقل یک تذکری بدهند تا اجازه دهد برای معالجه به کشور دیگری برود و او را از زندان آزاد کنند از دولت محترم می خواهیم تذکر و یادآوری به دولت نیجریه داشته باشند تا این عزیز بزرگوار انشاء الله هر چه سریعتر آزاد شود و معالجه شود واقعا تصور می کند انسان نمی تواند تحمل کند که 6 فرزندش جلوی چشمش به شهادت رسیدند و تناه یک پسر از هفت پسر او مانده است و سبیه ایشان را هم که دیدید ایشان هم مشکلاتی برای او درست کردند برای ایاب و ذهابش امیدواریم خداوند متعال هم لطف کند و عنایت کند و این سرباز امام زمان (ع) هر چه سریعتر از بند این ستمگران انشاء الله نجات پیدا کند خدایا به عزتت قسمت می دهیم شفای عاجل و کامل به همه مریضی ها اسلام بخصوص این عزیز مرحمت بفرما : الهی آمین و آن را انشاء الله آزاد بگردان : الهی آمین و با پرچمداری بدست او انقلاب نیجریه را به انقلاب امام زمان (ع) متصل بگردان : الهی آمین آخرین تذکر هم نسبت به کاری اتفاق افتاده باشد بمناسبت وحدت حوزه و دانشگاه این است که کسانی که مسئولین دارند و می توانند ما بیش از 850 دانشجو در دانشگاه داریم امروز بحمدالله افتخار ما هست دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بردسکن دانشگاه پیام نور حوزه علمیه شهرستان با تعداد زیادی طلبه که در آنجا حضور دارند اساتیدی که بخاطر تدریس رفت و آمد می کنند اینها همه از افتخارات این شهرستان و افتخار همه ما هستند و گاهی که چون مسئولین هستند بحمدالله در نماز جمعه عرض می کنم گاهی که می بینند والدین این راه رفت و آمد به دانشگاه را با این وضعیت خاطر مردم مکدر هست از این قضیه در شهر مردم شریف و نجیب و باایمان بردسکن نیست که این دانشگاه با این عظمت یک جاده خوبی نداشته باشد حالا به هر حال می شود تسریع کرد در کار شما که می دانید نقشه جلو روی شما هست می خواهد این کار انجام شود خوب چه اشکال دارد یک مقدار تسریع کنند در این جاده ایاب و ذهابدانشجویان عزیز خدایی نخواسته اتفاقی بیفتد بعدا همه ما خودمان را ملامت می کنیم سرزنش می کنیم چرا این کار را نکردیم پس قبل از انکه اتفاقی بیفتد بیاییم یک قدمی برداریم انشاء الله و این جاده را زودتر درست کنند که دانشجویان ما . اساتید ما . مسئولین رفت و آمد می کنند انشاء الله خطری برای آنها پیش نیاید . (خدایا بعزتت قسمت می دهیم عاقبت امور ما ختم بخیر بگردان الهی آمین ) ( ما را یک آن بخودمان وا مگذار : الهی آمین ) (رهبر فرزانه انقلاب خدمتگزاران صدیق نظام بر توفیقات و تاییداتشان بیفزای : الهی آمین )

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ * اللَّهُ الصَّمَدُ * لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ * وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ.

    پایان خطبه دوم

     

     

    متن خطبه های نماز جمعه22 آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه22 آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه22 آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه22 آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه22 آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه22 آذر ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

     

    متن خطبه های نماز جمعه 17 اسفندماه 1397 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی

    متن خطبه های نماز جمعه 17 اسفندماه 1397 مسجد جامع و مصلی نماز جمعه بردسکن خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَيطانِ الرَجيِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ...

    خطبه صوتی تاریخ 94/09/27

    امام جمعه بردسکن: حفظ و آرامش روانی اجتماع . وحدت حوزه و دانشگاه را می طلبد امام جمعه بردسکن ضمن گرامی داشت  27 آذرماه سالروز شهادت آیت الله مفتح و نامگذاری این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حفظ و آرامش روانی اجتماع...

    خطبه های نماز جمعه تاریخ 11/02/94

    تبریک ایام ولادت باسعادت حضرت علی (ع) بمحضر امام عصر ( عج) وهمه شیعیان و ارادتمندان ان حضرت بخصوص شما نمازگزاران و سنگرنشینان جمعه در ادامه مباحث گذشته هدایای دو مامور الهی یکی ترک غیبت بود راستگویی .سخن حق و قول حق که اجمالا...

    ارسال دیدگاه
    ارسال دیدگاه شما در مورد مطلب

    کد امنیتی :
    شامل تصویر کد امنیتی به صورت CAPTCHA.
    بارگزاری مجدد کد



نظر شما در مورد سیستم جدید سایت نماز جمعه چیست ؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
نظری ندارم...


تمامی حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه بردسکن می باشد