متن خطبه های نماز جمعه27دی ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

    موضوع: اخبار, خطبه های نماز جمعه تاریخ ارسال: 1398/11/07 - 08:36

     

    متن خطبه های نماز جمعه27دی ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

    سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَیطانِ الرَجیِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعینُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدیهِ وَ نَتَوَکَّلُ عَلِیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّمُ عَلی حَبیبِهِ وَ نَجِیبه سِیدِ رُسُلِهِ وَ حافِظِ سِرِّهِ بَشیرِ رَحْمَتِهِ وَ نَذیرِ نِقْمَتِه أَبی القاسِم المُصْطَفی مُحَمَّد (ص) وَ عَلی آلهِ الاَّطیَّبینَ الاَّطهَرینَ المَعصُومینَ المُنتَجَبین وَ لا سِیُّما بَقیَّةِ للَّهِ فِی الأرَضین وَ اللَّعْنَ دائِم عَلى أَعْدَائِهِمْ اعداءِ اللّه مِنَ الان إلی یَوْمِ لِقاء اللَّه. ) أوصیکم وَ اوصی نَفسیِ عبادَ اللَّه بِتَقوَی اللَّه وَ طاعَتِهِ وَ اجتِنابِ مَعْصِیَته خودم وشما نمازگزاران برادران و خواهران گرامی را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت سفارش می کنم و از فریفته شدن از ظواهر دنیا خودم و شما نمازگزاران برحذر می دارم و از خداوند متعال و منان استعانت و استمداد می جوییم که همه ما را به زیور تقوا بیاراید و اعمال ما را قرین و همراه با تقوا قرار دهد چرا که شرط قبولی اعمال تقواست إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ ) خداوند متعال اعمال شایسته و نیک را فقط از انسانهای با تقوا می پذیرد امیدواریم انشاء الله خداوند همه ما را متصف به صفت تقوا قرار دهد در ادامه مطالب و مباحث هفته های گذشته در هدایای سفر آخرت به آخرین مورد هدیه خداوند متعال رسیدیم که چهار هدیه برای خدا باید به این دنیا ما فراهم کنیم هدیه آخری چهارمین هدیه خداوند پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند که الرحمه علی کل احد انسان باید برای همه مردم ، مومنین ، مسلمین مایه رحمت باشد همان صفتی که رسول گرامی اسلام به او متصف بودن و اینکه اسباب رحمت الهی چه چیزهایی هست اهمیت موضوع در هفته‌های گذشته به اجمال بیان شد این هفته به دو مانع از موانع رحمت الهی اشاره می کنیم که اگر این دو ویژگی در وجود انسان ظهور و بروز پیدا کند و شدت پیدا کند از فیض رحمت الهی محروم می‌شود یکی از آنها یک بحث است که خیلی مشکل است بحث اینکه انسان عادت کند به پرخوری در روایات فراوان داریم قبلا هم به همین مناسبت در هدیه دیگری که گفته شد قله الاکل آن جا مفصل‌تر پرداخته شد به این قضیه خداوند در ارائه فیض و رحمت خودش به بندگانش هیچ دریغ و مضایقه ای و بخلی ندارد رحمت واسعه خودش رو فضل و کرم خودش رو برای بندگانش دریغ نمی کنه اما بعضی وقتا ما انسان ها جوری شدیم که از رحمت الهی خارج می شویم در شعاع رحمت پروردگار قرار نمی گیریم فاصله می‌گیریم خورشید نور خورشید تا بشش بر این عالم و همه عوالم هست اما گاهی انسان جاییقرار می گیرد که خودش خودش را محروم می‌کند از فیض نور خورشید رحمت الهی فیض الهی عنایات پروردگار هم این است بحث پرکردن شدید و زیاد معده هم این مشکل را برای انسان درست می کند و باعث می شود که انسان از رحمت الهی طرد شود امام صادق علیه السلام فرمودند ( لَيْسَ شَيْءٌ أضَرَّ على قلب المُؤْمِنِ مِنْ كَثْرَةِ الأكْلِ ) هیچ چیزی مضرتر برای قلب و روح انسان با ایمان از پرخوری نیست خیلی باید مراقبت کنیم مومنین غذا به اندازه مصرف شود پرخوری عادت بدی است در روایات نهی شده از آن نگفتند نخورید نگفتند کم بخورید که مریض شوید پرخوری در مقابل اعتدال و حد وسط کار هست لذا فرمودند هیچ چیزی ضررش بیشتر برای قلب و روح مومن من کثره الکل ) از پرخوری نیست (وَ هِيَ مُورِثَةٌ لِشَيْئَيْنِ) و این پرخوری دو تا چیز را برای انسان به ارث می گذارد سبب دو تا مشکل در وجود انسان می شود ( قَسْوَةِ القَلْبِ ، وَ هَيَجَانِ الشَّهْوَةِ ) یکی از آنها سنگدلی است قساوت قلب هست که نتیجه پرخوری است و یکی هم اینکه برانگیخته شدن شهوات در وجود انسان شهوت جنسی شهوت ریاست طلبی شهوت پول پرستی و دنیاپرستی مصداق بارزش شاید و دم دستی شهوت جنسی باشد انسانهای پرخور خلاصه بعد از آنکه معده را پر کردند مشکلات دیگری برایشان بوجود می آید لذا فرمودند هیچ چیز برای قلب و روح انسان ضرر بارتر از پرخوری نیست و این پرخوری هم دو تا میراث برای انسان می گذارد یکی قساوت قلب که در آیات و روایات هم داریم که کسانی که مبتلا به این مشکل شدند از رحمت خدا دور می شوند قساوت قلب سنگدلی و یکی هم بحث هیجان و برانگیخته شدن شهوات در وجود انسان پس اگر ما می خواهیم این دو موضوع را در وجود خودمان کنترل کنیم قساوت قلب نداشته باشیم رقت قلب داشته باشیم یا شهواتمان را بتوانیم کنترل کنیم به حد معتدلی در آوریم باید مواظب این اندازه خوردن خودمان در طعام خود باشیم این موضوع اول که باعث می شود انسان از رحمت خدا دور شود عیسی بن مریم علی نبینا علیه الصلاه و السلام هم فرمودند که هیچ مرضی برای نفس انسان دشوارتر و بدتر از علاقه به پرخوری نیست و این باعث مطرود شدن انسان از رحمت الهی و نزدیک شدنش به شقاوت و گمراهی است اگر انسان عادتش این چنین قرار گرفت روایات فراوانی در این باب داریم که من به همین مقدار در موضوع اول بسنده می کنم اما دومین مانع از برخوردار شدن از رحمت الهی گناه هست گناه است عزیزان چه گناه و معصیتی که می گوییم در ترک واجب هست بعضی ها می گویند ما که گناه نمی کنیم نماز هم نمی خوانند می گویند ما گناه نمی کنیم خود ترک واجب هم حرام هست گناه است لذا هر یک از واجباتمان را ما ترک کردیم خود ترک واجب یک گناهی است باعث می شود انسان از رحمت خدا محروم شود حالا ترک واجب خدایی نخواسته کسی نماز نخواند گاهی انسان واجب را ترک کند زکات به مالش تعلق گرفت پرداخت نکند گاهی واجب خمس بگردنش آمده پرداخت نکند گاهی نفقه واجب زن و بچه اش را بگردنش آمده پرداخت نکند اینها همه ترک واجب است گاهی امر به معروف و نهی از منکر پیش آمده انجام وظیفه نکند ترک کند این ترک واجب خودش فعل حرام هست گاهی هم فعل حرام انسان مرتکب شود هر دو گناه است و این گناه تاثیراتش شدید و مخربی بر قلب و روح انسان می گذاردکه او را از قابلیت برخورداری از رحمت خدا دور می کند و نسیم های رحمت الهی که در فضا و در عالم قرار پراکنده است و در بعضی از ساعات بیشتر وفور بیشتری دارند انسان را از این رحمت پروردگار و از آن نسیم های حیاط بخش لطف الهی محروم می کند مثال می زنند اولیا خدا دل انسان و قلب و روح انسان را می گویند همانند استخری که از مجاری متعددی آب به آنجا سرایت کند و ورود پیدا کند اگر در هر یک از آن ورودی های آب آن استخر یک دستگاه تصفیه قوی و صافی قوی آب گذاشته بشه آبی که وارد قلب انسان میشود زلال آب که وارد آن استخرمیشود زلال و گوارا خواهد بود اما اگر همان صافی ها و همان تصفیه آبها نباشد آبی که ورود پیدا میکند به آن استخر آلوده گل آلود انواع و اقسام میکروبها آلوده وارد استخربعداز مدتی اون استخر تبدیل می شود به یک گندابی دل انسان هم می گویند همین جوری است ورودی هایی دل ما دارد عزیزان آنچه که می شنویم گوش یک ممر ورودی به قلب ما هست زبان ممر ورودی به دل ما است فکر و اندیشه ورودی و ممر بقلب ما است اعمالی که انجام میدهیم همه اینها آنچه را که میبینیم اینها ورودی های قلب ما است اگر در این ورودی های قلب مان مراقبت کردیم مواظبت کردیم که هر سخنی بگوش ما ورود پیدا نکند مواظب مجالسمان باشیم غیبت متاسفانه یک گناه کبیره رایج بین ما شده الان که به راحتی غیبت می کنیم تهمت زدن به دیگران اینها ورودی های قلب ماست باید تصفیه بگذاریم جلوی این ورودی ها مواظب باشیم چه سخنی داریم می شنویم سخنانی که بیان می کنیم زبان ما یک ورودی برای قلب ما هست گاهی آنچنان بی پروا سخن می گوییم و بی پروا هر مطلبی را نشر می دهیم در فضاهای مجازی یا حقیقی و عده زیادی را هم باعث گمراهی شان می شود انسان اینها چیزهایی است که قلب انسان را خراب می کند باید ما صافی ایمان را بگذاریم صافی دستورات خدا و قرآن را بگذاریم فبشر العبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه )ما اگر می شنویم باید مواظب باشیم احسن سخن را احسن کلام را باید بشنویم عکس العمل نشان بدهیم به آن عمل کنیم هر سخنی در هر جایی گفته شد دلیل بر اینکه این سخن سخن حق هست نمی شود لذا صافی حق و باطل سخن دست ما خودمان هست قران معیار هست آن دستگاه تصفیه سخن هست دستگاه تصفیه شنیدن هست دستگاه تصفیه خوردن و آشامیدن ما هست دستگاه تصفیه اعمال ما هست اینها را باید در جلو کارهایمان قرار بدهیم تا آنچه که به قلب و روح ما ورود پیدا می کند زلال و شفاف باشد و دل ما را آلوده نکند اگر این صافی ها نبود این مراقبت ها نبود هر سخنی را شنیدیم و هر حرفی را زدیم هر فکری را کردیم هر کاری را انجام دادیم به مرور عزیزان دل ما آلوده می شود و وقتی آلوده شد از رحمت پروردگار عالم دور می شود علی (ع) در یک روایتی می فرمایند : لا یستقیمو ایمان العبدا حتی یستغیمه قلبه) ایمان انسان راست و مستقیم نمی شود مگر آنکه دل آن انسان راست و مستقیم باشد و بعد می فرمایند و لا یستغیمو و القلبه) قلب انسان مستقیم و راست نمی شود حتی یستغیمه باللسانه) تا اینکه زبانش درست بشود پس بنابر این اگر ما می خواهیم که ایمان ما یک ایمان راست و درستی باشد باید از زبانمان که ورودی قلبمان هست شروع بکنیم از گوشمان شروع بکنیم از فکرمان شروع بکنیم چه قدر آلودگی هایی را در اثر بی مراقبتی و بی دقتی به روح و قلب خودمان داریم وارد می کنیم و بعد می خواهیم که قلب ما هم از انوار قدس الهی و رحمت پروردگار بهره مند بشود اینجوری امکان پذیر نیست امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق بدهد که بتوانیم در بهره مندی از الطاف خاصه خداوند رحمت واسعه خداوند متعال ان شاء الله این دو مانع را که امکان پذیر هم هست یعنی هم بحث خوردن و آشامیدن را انسان رعایت کند و از حلال و طیب اندازه او را هم حتی مراقبت داشته باشد و هم در گناه و معصیت مراقبت داشته باشیم آلودگی به گناه نداشته باشیم تا ان شاء الله دل ما یک دل روشن و نورانی و شایسته برخوردار شدن از رحمات و الطاف الهی ان شاء الله قرار بگیرد خدایا ما را یک آن به خودمان وامگذار ( الهی آمین ) ما را به صراط مستقیم خودت هدایت و در آن صراط مستقیم ثابت قدم بدار ( الهی آمین ) عاقبت امورمان را ختم به خیر و شهادت قرار بده ( الهی آمین )

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ * اللَّهُ الصَّمَدُ * لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ * وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ. پایان خطبه اول :

    خطبه دوم : : اعوذ بِاللَّه مِنَ الشيطانِ الرَجيِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْديهِ وَ نَتَوَکَّلُ عَلَيه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّمُ عَلی حَبيبِهِ وَ نَجِيبه سیدِ رُسُلِهِ وَ حافِظِ سِرِّهِ بَشيرِ رَحْمَتِهِ وَ نَذيرِ نِقْمَتِه أَبی القاسِم المُصْطَفی مُحَمَّد وَ عَلی آلهِ الاَّطیَّبینَ الاَّطهَرینَ المَعصُومینَ المُنتَجَبین وَ لا سِیَّما عَلِیِّ بنِ اَبِی طالِبٍ علیه السلام وَ فَاطِمَةَ الزهرا سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِینَ وَ الحسن وَ الحسین سَيِّدَیْ شَبابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ علی ابن الحسین وَ محمد ابن علیٍ وَ جعفر ابن محمد وَ موسی ابن جعفر وَ علی ابن موسی وَ محمد ابن علیٍ وَ علی ابن محمد وَ الحسن ابن علیٍ وَ الحجة القائم المهدی صَلَواتُ اللّه عَلَیهِم أَجمَعین وَ اللَّعْنَهُ ‏عَلَى أَعْدَائِهِمْ أَعداءِ اللّه مِنَ الان إلی يَوْمِ لِقاءِ اللّه. اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَعْوانِهِ وَ اَنْصارِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ. و لعنه الله اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین أوصیکم وَ اوصی نَفسیِ عبادَ اللَّه بِتَقوَی اللَّه وَ طاعَتِه واجتناب معصیته :

    مجدا در خطبه دوم خودم و شما نمازگزاران برادران و خواهران را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت سفارش می کنم و از خداوند متعال می خواهیم که ما را به صفت تقوا که باعث قبولی اعمال هست ان شاء الله متصف بگرداند عرض تسلیت داریم پیشاپیش ایام شهادت حضرت زهرا (س) روز چهارشنبه سوم جمادی الثانی سالروز شهادت آن صدیقه طاهره (س) است بنا بقول 95 روز در سال 11 هجری قمری که به خاطر قوی بودن این قول روز شهادت آن حضرت را هم در کشور عزیز اسلامی ما تعطیل رسمی اعلام کرده اند خوب بارها گفته شده از باب تذکر عرض می کنیم که ایام شهادت برای حضرت زهرا(س) گفته می شود هم بنا به قول 75 روز و هم به نام قول 95 روز به خاطر اینکه مردم تکلیفشان را بدانند مراسمی دارند به هر حال در جریان باشند روز شهادت آن حضرت (س) دو روز قبل و دو روز بعد پنج روز در مجموع در قول 75 روز و 5 روز هم به قول دوم عزیزی اگر مجلسی خواست داشته باشد این را رعایت کنند ان شاء الله سفارش بزرگان هم همین است حالا اگر عزیزانی از قبل نظر داشته اند دهه نذر داشته اند دهه نذر داشتند منافاتی ندارد آنها کار خودشان را انجام بدهند ولی ما چون تکلیف مردم باید مشخص بشود به تبعیت از مراجع اعزام تقلید و رهبر فرزانه انقلاب روز شهادت دو روز قبل و دو روز بعد را ان شاء الله حتما عزیزان حرمت داری بکنند خوب بنا به قول 95 روز هر سال ما هم در شهرستان و سرتاسر کشور هیات های مذهبی دسته روی ها هست امسال هم ان شاء الله به قوت خودش باقی است در شهر بردسکن و شهر انابد و شهر شهرآباد روستاها ، دهستان ها و همه جای کشور بحمد الله به همین کیفیت هست و امیدواریم ان شاء الله برنامه های عزا داری فاطمی ، عاشورایی برگزار بشود که این خودش خار چشم دشمنان است و زمینه ساز فرج آقامون امام زمان (ع) هست و ما شیعیان باید احتمام به این موضوع داشته باشیم چرا که امام زمان (ع) فرمودند اسوه و الگوی من بنت رسول گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) هست ما که مدعی آماده سازی جهان برای ظهور امام زمان (ع) هستیم نام حضرت زهرا (س) باید در سراسر جهان ان شاء الله باید طنین افکن بشود در این رابطه من ان این مطلب را عرض میکنم و یک مطلب را هم ان شاء الله اگر فرصت شد در رابطه با فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه ای که در 27 دیماه ایراد فرمودند در نماز جمعه تهران یک مطلب را از آنجا عرض میکنم طبق آموزه های دینی ما حضرت زهرا (س) یک شخص نیستند یک جریان یک تفکر و یک منظومه فکری و به یک عبارت جامع و کوتاه یک مکتب است حضرت زهرا (س) مکتب در تعریفش اینچنین گفته شده است که مکتب عبارت است از نظام علمی و عملی که ادعای تامین سعادت و خوشبختی انسان را دارد خوب به این موضوع توجه کنید وقتی می گوییم وجود حضرت زهرا (س) یک مکتب هست مکتب معنایش این است در این که اداعای عملی کرده اند که می توانند سعادت و خوشبختی انسان را تامین کند و در موضوع مکتب 2 مسئله خیلی اهمیت دارد برای سعادت و خوشبختی انسان 2 مسئله اهمیت دارد در موضوع مکتب یکی جامعیت مکتب است و یک مکتب جامع و کاملی باشد و دوم اعتبار و تضمینی بودن آن مکتب است جامعیت یعنی که هر مکتبی که ادعا می کند می تواند سعادت و خوشبختی انسان را محققق سازد باید در 5 ساحت و عرصه و شان برنامه رشد و تعالی انسان را ارائه بدهد پس ما می گوییم مکتب هست حضرت زهرا (س) مکتب را تعریف کرده ایم و مکتب دو ویژگی دارد جامعیت و تضمین سعادت جامعیت اینکه در 5 عرصه باید برنامه رشد و تعالی انسان ارائه بدهد هر چیزی را هر موضوعی را لذا نمی شود به عنوان مکتب مطرح کرد کمونیست از بین رفت لیبرالیسم هم ان شاء الله در آستانه فروپاشی و سقوط هست مکتب اسلام مکتبی که نشات گرفته از وجود زیجود حضرت زهرای اطهر هست می تواند سعادت انسان را برای آن برنامه داشته باشد این 5 عرصه را به اجمال عرض می کنم یکی این که در ساحت و عرصه انسان سازی باید برنامه داشته باشد یک مکتب دوم در عرصه خانواده باید برنامه داشته باشد خانواده متعالی ، خانواده ای که رشد و تعالی معنوی و جایگاه رفیع خودش را می تواند دست پیدا بکند سوم در عرصه جامع سازی باید برنامه داشته باشد وقتی که ادعا می کند مکتب هست و چهارم نظام سازی باید برنامه برای نظام سازی و دولت سازی داشته باشد و پنجم تمدن سازی پس ما وقتی از وجود نازنین حضرت زهرا (س) به عنوان یک مکتب نام می بریم یعنی اینکه معارف فاطمیه ما می تواند انسان ساز باشد ، می تواند خانواده ساز باشد ، می تواند جامعه ساز باشد و می تواند نظام ساز و می تواند تمدن ساز باشد این 5 عنوان در عرصه عینیت و خارج لزوم یکدیگر هستند یعنی یک انسان تراز اسلام از یک خانواده تراز اسلام بر می خیزد و یک خانواده تراز اسلام با خانواده دیگر مجموع خانواده ها می توانند یک جامعه تراز اسلام را ارائه بدهند و آن جامعه تراز اسلام می تواند دولت اسلامی را ، نظام اسلامی را شکل بدهد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبد الله (ص) در موضوع زمام داران و دولتها و نظام می فرمایند که كَما تَكُونوا يُوَلّى علَيكُم هر جوری باشید بر شما حکومت می شود ان خیرا فخیرا و ان شرا فشرا ما امروز افتخار می کنیم به اینکه نظاممان یک نظامی هست که از صفر تا صد آن مردمی است به دست مردم انجام می شود از شوراهای روستا شما بگیرید که با رای مردم انتخاب می شوند و آن شورا هایی که با رای مردم انتخاب شده اند دهیار را انتخاب می کنند تا شهر ها که شورا ها به دست مردم انتخاب می شوند مردم شهر و بعد آن منتخبین مردم شهردار را انتخاب می کنند و بعد این فراتر از شهر می آیند در سایز نماینده پیدا می شود باز این خود مردم هستند که اینکه به نماینده رای می دهند و این نمایندگان در آنجا جمع می شوند قوانین وضع می کنند و این قوانین وقتی که به مرحله اجرا می شود باز به دست منتخب خود مردم ، دولت که مردم انتخاب کرده اند اجرا می شود حتی فراتر از این در راس نظام هرم نظام که حافظ سیاسیت های کلی نظام هست رهبری نظام با واسطه رای مردم باز هم انتخاب می شود وقتی که مجلس خبرگان را انتخاب می کنند خبرگان رهبر را معرفی می کنند پس بنابراین ما در نظام اسلامی اگر می خواهیم کار ها جامعه یمان درست بشود دولتمان درست بشود باید مقدار خودمان عزیزان درست بشویم باز در آستانه دوم اسفند داریم قرار می گیریم 28 روز دیگر انتخابات هست انتخابات مجلس هست كَما تَكُونوا يُوَلّى علَيكُم هر جوری باشیم بر ما حکومت می شود ان خیرا فخیرا و ان شرا فشرا ) ما باید از میان همه تبلیغهای پر سرو صدا بعضا فراتر از آنچه که هست حق را تشخیص بدهیم بصیرت یعنی این اینقدر که تاکید بر بصیرت می شود برای چی برای همین که تبلیغات ممکن است عزیزان پر زرق و برق باشد عده ای ممکنه پولدار تر باشند بیشتر سفره بیندازند خرج بدهند ما نباید از رای یمان به شکممان بفروشیم نباید منشاء رای ما شکم مان باشد باید منشاء رای ما فکر ما باشد ، بصیرت ما باشد ، آگاهی ما باشد قطعا کسانی که پول بیشتری دارند تبلیغات گسترده تری خواهند داشت قطعا کسانی که اعوان و انصار بیشتری در این طرف و ان طرف گماشته اند تبلیغات بیشتری خواهند داشت عده ی بیشتری با خودشان خواهد بود ولی آنچه که رای ها را تغییر می دهد حضور شما مردم هست اگر هزاران تومان و میلیون خرج کنند ولی شما مردم آگاه باشید که از میان همه سفره های پر زرق و برق تبلیغات پر تم و تراق به شخصی رای بدهید که به درد می خورد كَما تَكُونوا يُوَلّى علَيكُم ) هر جوری باشید پیغمبر خدا فرمودند بر شما حکومت خواهد شد پس اگر گاهی ما گلایه می کنیم از مسئولین نظر من این است که باید اول از خودمان گلایه بکنیم چرا ما در انتخابات مان دقت نمی کنیم چرا در انتخاب هایمان گرفتار حزب و باند بازی سیاسی می شویم چرا اعتقادات و اخلاق و مصلحت و حقیقت را فدای حزب و گروه های سیاسی مان می کنیم كَما تَكُونوا يُوَلّى علَيكُم هر جوری باشید پیغمبر خدا فرمودند بر شما حکومت خواهد شد کشورهای دیگر چه جوری بر آنها حکومت می شود مردم شان هم همین جوری هستند مگر همین ترامپ قمار باز را چه کسی انتخابش کرد همان مردم امریکا شانیتشان همان بوده كَما تَكُونوا يُوَلّى علَيكُم همیشه این را تکرار کنید 28 روز دیگر ما به انتخابات داریم هر روز این را تکرار کنیم در رای هایمان دقت کنیم فریب نه تبلیغات پر تم تراق نه سفره های چرب نه ماشین های گزایی که پشت سر هم ردیف خواهند شد از این شهر به آن شهر اردو کشی خواهند کرد تو خیابان ها ، تو جاده ها فریب اینها را نخوریم بیینیم حق چی هست ببینیم آدم کدام یکی شان هستند کسانی که امروز می توانند برای مصلحت خودشان یک مقدار برای مصلحت نظام شان کوتاه بیایند آیا فردا خواهند توانست برای من و شما کار کنند قطعا اینجوری نخواهد بود خیلی مواظب باشیم پس بنابراین مکتب فاطمی وقتی که گفته می شود یعنی اینکه مکتب فاطمی در این عرصه های 5 گانه حرف برای گفتن دارد می تواند جامعه را به نحو احسن اداره کند اگر ما سراغ معارف فاطمی برویم ما سراغ اموزه های مکتب فاطمی برویم برای همه اینها اگر ما امروز در خانواده گرفتار بعضا می گوییم طلاق زیاد شده چرا زیاد شده است چون از ان معارف فاطمی که برای خانواده گفته شده فاصله گرفته ایم چون گرفتار زرق و برق دنیا شده ایم برای حضرت زهرا (س) روضه می خوانند نیم ساعت اشک می ریزیم ولی حاضر نیستیم برای حضرت زهرا (س) یک ذره از خواسته هایمان کوناه بیاییم جوان بنده خدا چندین سال تو عقد باید بماند برای اینکه می گوید نداریم خلاصه خواسته های خانواده خانم را تامین بکنیم خانم می گوید باید بماند تو عقد چون ندارد که خواسته های آقایش را تامین بکند کجا این با زندگی حضرت زهرا (س) هست فاصله گرفته ایم مکتب زهرا می تواند این صلاحیت واین شایستگی را دارد عزیزان و بزرگواران امیدواریم ان شاءالله در این ایام که به نام حضرت زهرا (س) منبر تشکیل می شود تبلیغات فراوان می شود یک مقدار عزیزان مبلغ ما روحانی ما معلم ما همه کسانی که تریبونی در اختیار انها هست یک مقدار بیاییم از ان واقعیت های زندگی حضرت زهرا (س) بگوییم از فاصله هایمان از حضرت زهرا (س) بگیم همه اش نگوییم گریه کنیم که تقرب پیدا بکنیم گریه یمان باید بر فاصله یمان از حضرت زهرا باشد نه در مظلومیت حضرت زهرا آن به جای خودش محفوظ ولی اگر ما بنای بر گریه کردن باشد به نظر من بر فاصله ای که از مکتب حضرت زهرا گرفته ایم بیشتر باید گریه کنیم تا مصیبت های حضرت زهرا (س) خوب آنها هم بر همین فاصله ها گریه می کنند مصیبت ها که هر مصیبتی یک روزی التیام پیدا می کند و هر جرحی و جراحتی یک روزی التیام پیدا می کند ولی فاصله ها الان دارد بیشتر می شود به فکر خودمان به هر حال باشیم به فکر اینموضوع باشیم مطالب فراوانی در این رابطه هست من به همین مقدار پسنده می کنم اعزه بزرگوار روحانی من خواهش می کنم ان شاء الله از این عزیزان در ایام فاطمیه حتما به این مسائل و مباحث عمیق بپردازند با استدلال بپردازند با مطالب قوی از منابع محکم و صحیح مطلب نقل کنند گاهی مطلبی را ما نقل می کنیم که دستاویز فضای مجازی قرار می گیرد و گاهی از قبل یک مطلب سستی که ما نقل می کنیم مزحکه می کنند تمسخر می کنند عده ای که اعتقاد ندارند امیدواریم ان شاء الله خداوند متعال توفیق اقامه عزاء با معرفت برای حضرت زهرا (س) عنایت بفرماید مطلب دوم را هم به اختصار عرض می کنم مقام معظم رهبری در خطبه 27 دیماه اروپا را اینچنین تعریف کرد فرمودند جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند اینها همان ها هستند تفاوتی نمی کنند لباس عوض می کنند مسئولین توجه داشته باشند جنتلمن معنای لغوی اش معنای بدی نیست اما امروز مصداقی به کسانی اطلاق می شود که بیشتر برای فریبکاری و دلبری موزیانه از ساده اندیشان و ظاهر بینان به کار گرفته می شود خوب امروز اینجوری از آن برداشت می کنند انگلیس و فرانسه و المان در این فریبکاری ها سابقه طولانی و سیاهی نسبت به کشور ما دارند و همین ها هم هستند که امروز باز بعد از این همه عهد شکنی های استکبار جهانی و زدن زیر میز برجام مذاکره باز هم می گویند که شما خارج نشوید از این مذاکره چه گذاشته اید شما چندین سال کشور را درگیر کردن برای این کارشان گوشه ای از سابقه این جنایتکاران را می گوییم تا آنهایی که باز هم می خواهند به اینها دل گرم بکنند و می خواهند با اتش تنور انها برای خودشان نانی بپذند برای این کشور نان بپذند بدانند که اینها این چنین سابقه ای سیاهی دارند و هرگز برای کشور ما دلسوز نخواهند بود بخشی از آن را من عرض می کنم به اجمال سابقه 200 ساله انگلیس در ازار و اذیت مردم وبه تعبیر هلوکاست ایرانی که تشکیل داده اند در اواخر دوره قاجار که بین 9 تا 11 میلیون نفر را از جمعیت 21 میلیونی ایران با یک قحطی خود ساخته از بین بردند این را ما نباید فراموش کنیم تاریخ را برویم ما مطالعه بکنیم بین 9 تا 11 میلیون انسان را با یک قحطی ای که انها ساختند به دست خودشان امدند از مردم ایران از بین بردند این انگلیس خبیث اینچنین سابقه ای دارند حالا با هر ادکلنی که بیایند با هر لباسی که بیایند ما نباید اینقدر ساده باشیم فریب اینها را بخوریم در جنگ تحمیلی 78 نوع سلاح تجهیزات نظامی و ترابری به مبلغ بیش از 20 میلیارد دلار به عراق دادند برای اینکه ملت ایران را از بین ببرند این سابقه انگلیس است و برگ های سیاهی است تا انگلیس در تاریخ ایران دارد اینها را ما نباید فراموش کنیم امروز فریب بخوریم باز با اینها سر میز مذاکره فرانسه خبیث بدتر از انگلیس کمک هایش انچنان در دوره جنگ تحمیلی بود که کارشناسان اعلام کردند اگر فرانسه 3 هفته به عراق سلاح ندهد صدام سقوط می کند اینقدر تجهیزات و سلاح به عراق داد حالا یک طرف میز مذاکره این ادم می خواهد بنشیند اقایانی که دم از مذاکره می زنید کسانی که توجیهات فراوانی می کنید حتی عاشورا را حاضر هستید به پایین بکشید برای منافع خودتان برای حرف های خودتان سلاح هایی که فرانسه به عراق داد مهمترین انها سلاح های هواپیماهای سوپر استانداند بود یا موشک ها اگزو 3 اعزام هزار تکنسیون نظامی و خلبان نظامی به عراق بود بر علیه این کشور بیایند فرزندان ما را بکشند یک طرف میز مذاکره شما اینها هستند نباید این سابقه را فراموش بکنیم المان خبیث تر ازهر دوتا که هنوز ما شاهد چهره های سوخته ی با گازهای خردل و امسال آن در میان رزمندگان و مردم سردشت و امثال ان هستیم باز هم ما باید فریب اینها را بخوریم المانی که 150 هزار نیروهای رزمنده ما را با گاز های شیمیایی و با سلاح های شیمیایی ای که به عراق داد اینها را مجروح کرده که امروز هم هنوز دارند تبعات ان را می کشند المانی که 86 شرکت از 207 شرکت المان در ساخت سلاح شیمیایی در عراق کنار بغداد در 25 کیلومتر مربع کارخانه تاسیس کرده بودند برای ساخت سلاح شیمیایی برای که علیه ایران استفاده بشود 3500 حمله شیمیایی به جبهه های نبرد ما انجام داد و بیش از 35 بار حمله شیمیایی به شهرهای ایران انجام داد یک طرف میز مذاکره شما این خبیث هست بعد می خواهید شما با اینها مذاکره بکنید با لبخند و قهقه ی مستانه یتان می خواهید با انها بنشینید با این مارهای سمی خطرناک با اینجور می خواهید با آنها مذاکره بکنید اینکه مقام معظم رهبری فرمودند اینها از دیگی که به تعبیر بنده اینها به نام مذاکره بار گذاشته اند ابی گرم نمیشود مسئولین بیدار باشند چقدر شما خون ملت ایران را دوباره به دست جنایتکاران بسپارید 8 سال جنگ تحمیلی کم بود هزاران جنایت علیه این ملت انجام دادند کم هست می خواهید جنایتشان را با وارونه کنید با مذاکره علیه این ملت کور خوانده اید این ملت دشمنان خودش را شناخته است دشمنانی که چه ان طرف مرزهای ایران باشد چه در داخل مرزهای ایران باشد چه لباس اهل علم داشته باشند چه لباس دانشمند داشته باشند چه لباس روشن فکر داشته باشند در هر لباسی و در هر کجا که باشند این ملت بصیر دشمن خودش را شناخته است و هرگز تن به ذلت و سازش و مذاکره با این دشمنان خبیث نمی دهد امیدواریم ان شاء الله خداوند متعال به رهبری عزیز و فرزانه ما طول عمر و عزت ، سلامت پیش از پیش عنایت بفرماید و به مسئولین ما هوشیاری آگاهی ، دشمن شناسی ، حداقل به قدر و اندازه مردم هم به انها عنایت فرماید اما یک تذکری هم در اخر که عزیزان خوشحال باشید از بحثی که در شهرستان ما اتفاق افتاده و در حال اجرا هست در همین واویلا و مصیبت فضاهای مجازی شاهد هستیم بحمد الله غریب به 3000 نفر از دانش آموزان مقاطع دبیرستانی اول و دوم و ابتدائی از دختر و پسر در مسابقات قران ، نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه ، اذان ، مفاهیم ، حفظ ، ترتیل ، قرائت ، روخوانی ، روانخوانی ، تجوید همه اینها بحمد الله 3000 نفر از فرزندان شما که در پای درس معلمین عزیزمان در اموزش و پرورش نشسته اند در مسلبقات شرکت کرده اند بخشی از انها و بخشی هم در حال برگزاری مسا بقات هستند تا ان شاء الله بعد از این ازمون و مسابقه منطقه ای که در شهرستان برگزار می شود به استان و بعد هم ان شاءالله به کشوری راه پیدا بکنند اینها در حقیقت مردم هستند این ان داشته های ما هست که افتخار ما هستند و از این سرمایه ها در جای جای کشور عزیز اسلامی ما فراوان داریم یک نگاهی انهایی که همش نگاهشون به خارج هست یک نگاهی به این ملت و به این سرمایه های داخل کشور شان داشته باشند و بدانند که این سرمایه ها توانایی مقابله با دشمنان را دارند اگر انها وظیفه یشان را به نحو احسنت انجام بدهند خدایا ما را یک ان به خودمان وا مگذار ( الهی آمین ) فرج آقا و مولایمان امام زمان (ع) هر چه سریعتر محقق بفرما ( الهی آمین ) مقام معظم رهبری خدمت گذاران صدیق نظام جمهوری اسلامی بر توفیق و تاییدادشان بیفزای ( الهی آمین )

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ * اللَّهُ الصَّمَدُ * لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ * وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ.

    پایان خطبه دوم

    متن خطبه های نماز جمعه27دی ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکنمتن خطبه های نماز جمعه27دی ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن
    متن خطبه های نماز جمعه27دی ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن
    متن خطبه های نماز جمعه27دی ماه 1398خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن

    متن خطبه های نماز جمعه 22 شهریور ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی ...

    متن خطبه های نماز جمعه 22 شهریور ماه 1398 خطیب حجه الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محترم شهرستان بردسکن سلام علیکم و رحمة اللّه. أعوذ بِاللَّه مِنَ الشَیطانِ الرَجیِم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ...

    بردسکن : خطبه نماز جمعه 22/12/93

    بسم ا... الرحمن الرحیم سلام علیکم  اعوذ باا... من الشیطان الرجیم الحمد لله رب العالمین والطلاه والسلام علی اشرف الانبیاء والمرسلین حبیب اله العالمین ابی القاسم المصطفی محمد(ص) وعلی اله الطیبین الطاهرین المعصومین...

    بردسکن : خطبه نماز جمعه 24/11/93

    بسم الله الرحمن الرحیم بردسکن : خطبه اول نماز جمعه شهرستان بردسکن : 24/11/93 امام جمعه بردسکن در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان که با حضور اقشار مختلف مردم در محل مسجد ومصلی نماز جمعه برگزار شد  به هدایای قبر ...

    ارسال دیدگاه
    ارسال دیدگاه شما در مورد مطلب

    کد امنیتی :
    شامل تصویر کد امنیتی به صورت CAPTCHA.
    بارگزاری مجدد کد



نظر شما در مورد سیستم جدید سایت نماز جمعه چیست ؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
نظری ندارم...


تمامی حقوق این سایت متعلق به دفتر امام جمعه بردسکن می باشد